Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten edetä erossa?

Vierailija
17.02.2015 |

13 vuotta yhdessä, kaksi lasta ja yhteinen talolaina.
Puolitoista viikkoa sitten "ystäväni" ja vanhimman lapsemme kummitäti laittoi minulle viestin, jossa kertoi hänen ja mieheni suhteesta. Hän kertoi kertovansa siksi että pääsisimme kaikki eteenpäin tilanteessa ja kun mies ei saanut kerrottua, vaikka suhdetta oli jatkunut jo monta kuukautta. Ensin olin vain vihainen, sitten surullinen ja pettynyt, itkin monta päivää, mutta nyt on jotenkin tyhjä olo. Aion puhua miehen kanssa vielä tänään, en ole nähnyt häntä viikkoon. Olimme lasten kanssa minun vanhemmillani viime viikon ja mies haki torstaina lapset kanssaan viettämään aikaa, mutten nähnyt häntä silloin. Minun puolestani ero on varma, luultavasti myös, hänhän kai nyt asuu tämän naisen luona. Pitäisi pystyä kertomaan tästä jotenkin järkevästi lapsille, varmaan yhdessä, uudesta suhteestaan mies saa kertoa itse sitten kun haluaa. Pitäisi hakea avioeroa. Ja miettiä taloa, haluaisin jäädä tähän lastenkin takia jo, olisi jotain tuttua. Täytyy laskea onko se rahallisesti mahdollista. Onko teillä jotain käytännön vinkkejä tilanteeseen? Tai etenemiseen? Pitäisi kai miettiä paperille asioita joista pitää miehen kanssa puhua. Ja jakaa yhteisen säästötilimme varat ja lakkauttaa se.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloita nyt sitten laskemalla, onko sulla varaa jäädä siihen taloon.

Tietääkö mies, että sinä tiedät?

Vierailija
2/3 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, täytyy varmaan alkaa tehdä laskelmia siitä. Ja tietää tottakai. Hän oli vielä töissä sinä päivänä kun sain viestin tuolta naiselta, keskustelimme siitä vielä samana iltana, tai riitelimme. Seuraavana päivänä hän lähti työmatkalle ja me lähdimme minun vanhemmilleni.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle tapaamis- ja elatusmaksuasiat kuntoon. Se on se ihan tärkein. Jos et tiedä voitko jäädä taloon vai muutatko vuokralle tms. niin tehkää elarisopimus vaikka vuoden määräaikaiseksi. Niin voi tehdä ja erityisesti silloin kannattaakin tehdä kun ei ole vielä tiedossa muuttuvia asumiskuluja.

Sitten virallinen erilleen muutto; vain siten se, jolle lapset jää voi saada mahdollista asumistukea ja yh-korotusta lapsilisään.

Ja kaikkein tärkeintä on kuitenkin kertoa lapsille yhdessä, rauhallisesti, että olette eroamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä