Rivitalon pihatyöt talkoilla
Ketään ei voi pakottaa osallistumaan talkoilla, eikä keneltäkään voi periä myöskään maksua vaikkei osallistuisikaan. Jos kukaan ei halua olla se ainoa joka näitä töitä tekee, voi taloyhtiö palkata huoltofirman pihatöihin.
Kommentit (77)
Miten voi olla näin tyhmiä ajatuksia 🙈
Jos kukaan ei tee talkoita. Tottakai se teetetään jollain yrityksellä. Ja senhän MAKSAA ihan jokainen.
Jopa kalliisti maksaa.
Meidän taloyhtiössä kävi vain 3-4 ihmistä talkoissa, kunnes he kyllästyvät tekemään HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ ❗ Nyt pikku hinnatkin hoitaa talohuollon porukka tai maalausfirma.
Ja nyt jokainen saa siitä laskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön talkoot ovat vapaaehtoisia. Keneltäkään ei voi laskuttaa siitä, että ei osallistu talkoisiin.
EI OO PERÄÄ ❗
Jos kukaan taloyhtiössä EI halua talkoisiin, tai vain muutama, niin Taloyhtiön hallitus pirauttaa firmalle joka tekee ne kovalla liksalla.
Ja naks, saat vastikkeessa maksaa sen kaksinkertaisesti.
Tässä sulle talkoita maksamiseen.
Voi saattana kun olet tyhmä. Hallitus ei pirauta mihinkään, sen tekee isännöinti, tai jos niin sovitaan, hallituksen pj. Eikä kukaan maksa yhtään mitään kaksinkertaisesti, et edes sinä yksinkertainen.
Kulut jyvitetään vastikkeeseen neliöitten suhteessa.
Sinä olet tollo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toiminut pienessä rivareissa 30 vuotta - kitkatta. Ruohonleikkuu yhteisellä isohkolla tontilla, lumityöt, hiekotus. Myös eläkeläisiä on. Tämä on lisännyt sosiaalista kanssakäymistä, turvallisuuden tunnetta jne. Jos ei ole paikalla, vuorot vaihdettu ja toisten puolesta tarvittaessa tehty. Suomaisten vihamielinen jurotus voisi vähentyä, jos olisimme ystävällisiä ja auttaisimme toisia. Täällä ei koskaan ole asunut yhtä työtöntä,738 vain työssäkäyviä ihmisiä, myös vastuullisissa työssä olevia ja silti hommat hoituu.
Olisipa hirveää asua tuommoisessa läävässä. Minulla on iskias selässä, hyvä kun pystyn porrasetuni siistimään.
Koskaan en tuommoiseen lähtisi, olen mökillä ja matkoilla talvellakin viikkokausia, hirveä riippa olla talkkarina.
Talvella lumenluonti ja kesällä nurmikko sitoisivat kotiin. Hirveää elämää.Omaa oven edustaa et selän takia pysty kunnossa pitämään mutta mökillä olo ei tuota ongelmaa?
Ei tuota kun mökkitalkkari hoitaa pihatyöt ja kantaa takka- ja saunapuut. Mieheni kuoleman jälkeen palkkaisin mökkitalkkari ja kyllä on hyvä palvelu.
Eikös olekin yksinkertaista, kun sen osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin OIKEASSA ! Ketään ei voi pakottaa taloyhtiön talkoisiin. Ei missään nimessä.
Mutta, olet myös VÄÄRÄSSÄ, siinä että ei myöskään joudu maksamaan, jos ei mene talkoisiin !
Homma on nimittäin näin :
- ellei taloyhtiön pihatöitä, tai talon remonttia ( siis esim. maalauksia), tai aitojen maalausta ym ym ym.. tehdä talkoilla.
NIINPÄ, taloyhtiön HALLITUS päättää kutsua nuo pikku remontit tai pihan kunnostus työt tekemään jonkun firman.
Ja JOKAINEN MAKSAA tuon remontin vastikkeen maksun yhteydessä.
Siis se siitä "ei tartte maksaa".Tottakai jokainen maksaa. Hulluko sinä olet kun et tuota ymmärrä.
Minä puhuin siitä, että talkoisiin OSALLISTUMATONTA ei voi erikseen pyytää maksamaan niille, jotka tekevät.
Jos alat talkoilla kunnostamaan yhtiötä niin varaudu tekemään itse muiden ei ole pakko osallistua. Siksi vieras tekijä on hyvä, kaikille sama hinta neliöitten mukaan. Jos rahasi eivät riitä, muuta pois, kiitos!
Voi rähmä ! Siis ostopalveluihin JOUDUTAAN SIKSI KUN KUKAAN EI TULE TALKOISIIN !
TÄSTÄ syystä pitää pikku hommatkin ostaa !
Eihän niitä OSTETTAISI, jos porukka tekisi itse.
Siis parempi ostaa ja maksaa, kuin mennä talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla näin tyhmiä ajatuksia 🙈
Jos kukaan ei tee talkoita. Tottakai se teetetään jollain yrityksellä. Ja senhän MAKSAA ihan jokainen.
Jopa kalliisti maksaa.
Meidän taloyhtiössä kävi vain 3-4 ihmistä talkoissa, kunnes he kyllästyvät tekemään HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ ❗ Nyt pikku hinnatkin hoitaa talohuollon porukka tai maalausfirma.
Ja nyt jokainen saa siitä laskun.
Onpa outo systeemi, meillä vastike kerätään kuukausittain ja sillä maksetaan kaikki. Teemme talousarvion jonka perusteella vastike päätetään, hyvin on pitänyt kutinsa.
Isommat, kuten maalaus ja katon uusiminen (tehty kerran molemmat), maksettiin jyvitetysti, jotkut vähitellen lisävastikkeena ja esim. minä kerralla.
Taivaan tähden! On tää ihanaa asua kerrostalossa vuokralla. Näitä juttuja kun lukee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön talkoot ovat vapaaehtoisia. Keneltäkään ei voi laskuttaa siitä, että ei osallistu talkoisiin.
EI OO PERÄÄ ❗
Jos kukaan taloyhtiössä EI halua talkoisiin, tai vain muutama, niin Taloyhtiön hallitus pirauttaa firmalle joka tekee ne kovalla liksalla.
Tässä sulle talkoita maksamiseen.Voi saattana kun olet tyhmä. Hallitus ei pirauta mihinkään, sen tekee isännöinti, tai jos niin sovitaan, hallituksen pj. Eikä kukaan maksa yhtään mitään kaksinkertaisesti, et edes sinä yksinkertainen.
Sinä olet tollo!
Meillä TALOYHTIÖN HALLITUS päätti mm. maalaushommat teettää firmalla. Isännöitsijä vaan nyökkäsi "kyllä" 😂.
Ostopalveluihin mennään, kun kukaan EI TUU TALKOISIIN. Siis jokainen "maksaa siitä, kun ei tullut talkoisiin " 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin OIKEASSA ! Ketään ei voi pakottaa taloyhtiön talkoisiin. Ei missään nimessä.
Mutta, olet myös VÄÄRÄSSÄ, siinä että ei myöskään joudu maksamaan, jos ei mene talkoisiin !
Homma on nimittäin näin :
- ellei taloyhtiön pihatöitä, tai talon remonttia ( siis esim. maalauksia), tai aitojen maalausta ym ym ym.. tehdä talkoilla.
NIINPÄ, taloyhtiön HALLITUS päättää kutsua nuo pikku remontit tai pihan kunnostus työt tekemään jonkun firman.
Ja JOKAINEN MAKSAA tuon remontin vastikkeen maksun yhteydessä.
Siis se siitä "ei tartte maksaa".Tottakai jokainen maksaa. Hulluko sinä olet kun et tuota ymmärrä.
Minä puhuin siitä, että talkoisiin OSALLISTUMATONTA ei voi erikseen pyytää maksamaan niille, jotka tekevät.
Jos alat talkoilla kunnostamaan yhtiötä niin varaudu tekemään itse muiden ei ole pakko osallistua. Siksi vieras tekijä on hyvä, kaikille sama hinta neliöitten mukaan. Jos rahasi eivät riitä, muuta pois, kiitos!Voi rähmä ! Siis ostopalveluihin JOUDUTAAN SIKSI KUN KUKAAN EI TULE TALKOISIIN !
TÄSTÄ syystä pitää pikku hommatkin ostaa !
Eihän niitä OSTETTAISI, jos porukka tekisi itse.
Siis parempi ostaa ja maksaa, kuin mennä talkoisiin.
Älä huuda! Kyllä, on parempi maksaa kuin tehdä itse, siksi olen tämän asumisen valinnut, en enää jaksanut isoa taloa ja pihaa hoitaa. Nyt on hyvä kun rahalla selviää. Ei ollut mieltä teettää talon töitä vieraalla, koska piha oli iso ja maksajana olin vain minä. Toisaalta talokin oli yhdelle liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OO PERÄÄ ❗
Tässä sulle talkoita maksamiseen.Voi saattana kun olet tyhmä. Hallitus ei pirauta mihinkään, sen tekee isännöinti, tai jos niin sovitaan, hallituksen pj. Eikä kukaan maksa yhtään mitään kaksinkertaisesti, et edes sinä yksinkertainen.
Sinä olet tollo!Meillä TALOYHTIÖN HALLITUS päätti mm. maalaushommat teettää firmalla. Isännöitsijä vaan nyökkäsi "kyllä" 😂.
Ostopalveluihin mennään, kun kukaan EI TUU TALKOISIIN. Siis jokainen "maksaa siitä, kun ei tullut talkoisiin " 🥴
Kyllä, meillä on varaa maksaa ettei tarvitse itse tehdä. Mene omakotitaloon asumaan, siellä voit raataa.
Vierailija kirjoitti:
Taivaan tähden! On tää ihanaa asua kerrostalossa vuokralla. Näitä juttuja kun lukee...
Minua ei saa kerrostaloon edes kilon palasina, menepäs lukemaan ketjua ”yritetäänkö edes nykyään asua kerrostalossa toiset huomioon ottaen”. Hirveää asumista muitten mölinää kuunnellen.
Vuokralla olen asunut viimeksi 22-vuotiaana, hullun hommaa maksaa vuokraa. Velaton olen ollut 38-vuotiaasta ja aina asunut omassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OO PERÄÄ ❗
Sinä olet tollo!Meillä TALOYHTIÖN HALLITUS päätti mm. maalaushommat teettää firmalla. Isännöitsijä vaan nyökkäsi "kyllä" 😂.
Jos olet osakas niin miksi et turpaasi avannut ja sanonut, että voit tehdä talkoilla. Ei se isännöitsijä päätä, osakkaat päättävät. Miten tyhmä oikein olet?
Meidän rivitalossa tehdään osa pihatöistä talkoilla ja osaan, kuten ruohonleikkaukseen on vuorot. Meillä on lumisena talvena ihan järjetön määrä lumitöitä, mutta ei olla otettu siihen huoltoyhtiötä, vaan yritetään pärjätä itse. Lähitienoolla on samankokoinen rivitalo, jossa otettiin huoltoyhtiö ja maksoivat ihan turhasta. Huoltoyhtiö kävi aina läpi ensin kerrostalojen auraukset ja tulivat viimeiseksi rivitaloon kun ehtivät. Meillä on pakko tehdä lumityöt, jos aikoo päästä autolla pois pihasta, ei voi odotella. Toistaiseksi kaikki asukkaat ovat tämän ymmärtäneet, ja ne, jotka aamuisin ehtivät, tekevät pakolliset, ja se mikä voi odotella, jää sitten iltapäiväksi muille.
Pitäähän omakotitalossakin hoitaa omat lumityöt, ei se rivarissa sen kummempaa ole.
Mä ole asunut rivitalossa 20 vuotta ja en ole osallistunut talkoisiin koskaan. Vähän jotkut kieltämättä katsovat pitkään, mutta eipä se paljoa häiritse. Jos jotain kiinnostaa haravoida pihaa, niin eihän se ole multa pois. Joskus on mun asunnon edestä jätetty mielenosoitusmielessä lehdet haravoimatta ( takapihalla iso nurmikko), mutta se taisi loppupelissä häiritä muita mua enemmän kun seuraavana vuonna vastaavaa ei enää tehty.
Mä maksan yhtiövastikkeen ja that's it
Vierailija kirjoitti:
Ei se huoltoyhtiön saaminen niin helppoa ole. Eivät halua ottaa houdettavaksi pieniä taloyhtiöitä ja hinnoittelevat siksi tarjouksen yhtä suureksi kuin suurella kerrostalokompleksilla. Ei sellaseen ole jollain muutaman asunnon rivarilla varaa.
Miksipalkata iso huoltoyhtiö? Meillä on pieni 1+4 hengen firma, heillä pieniä taloyhtiöitä noin 40 ja näiden kanssa vähän erilaisia sopimuksia (muutamassa pelkät lumityöt, jossain pihanhoito kukkienkasteluineen jne.)
Vierailija kirjoitti:
Meidän rivitalossa tehdään osa pihatöistä talkoilla ja osaan, kuten ruohonleikkaukseen on vuorot. Meillä on lumisena talvena ihan järjetön määrä lumitöitä, mutta ei olla otettu siihen huoltoyhtiötä, vaan yritetään pärjätä itse. Lähitienoolla on samankokoinen rivitalo, jossa otettiin huoltoyhtiö ja maksoivat ihan turhasta. Huoltoyhtiö kävi aina läpi ensin kerrostalojen auraukset ja tulivat viimeiseksi rivitaloon kun ehtivät. Meillä on pakko tehdä lumityöt, jos aikoo päästä autolla pois pihasta, ei voi odotella. Toistaiseksi kaikki asukkaat ovat tämän ymmärtäneet, ja ne, jotka aamuisin ehtivät, tekevät pakolliset, ja se mikä voi odotella, jää sitten iltapäiväksi muille.
Pitäähän omakotitalossakin hoitaa omat lumityöt, ei se rivarissa sen kummempaa ole.
On se.
Me muutimme rivariin kun ikää tuli juuri sen takia, ettei tarvitse tehdä. Miten vaikeaa se on ymmärtää.
Ilmoitin heti ekassa kokouksessa (kyseessä siis uusi rivari), että emme osallistu talkoisiin, kun tuli puheeksi nurmikon leikkuu talkoilla.
Yhden kesä pieni joukko leikkasi silloin kun jaksoi, niitä haluttomia, jotka eivät uskaltaneet suutaan aukaista, oli muitakin kuin me. Piha oli koko kesän hirveän näköinen, siitä saakka on ostettu palvelu.
Ja kyllä on mukavaa elää näin. Oman pihan, jossa iso terassi ja hiukan nurmikkoa, jaksaa leikata, aikaa menee viitisen minuuttia akkuleikkurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se huoltoyhtiön saaminen niin helppoa ole. Eivät halua ottaa houdettavaksi pieniä taloyhtiöitä ja hinnoittelevat siksi tarjouksen yhtä suureksi kuin suurella kerrostalokompleksilla. Ei sellaseen ole jollain muutaman asunnon rivarilla varaa.
Miksipalkata iso huoltoyhtiö? Meillä on pieni 1+4 hengen firma, heillä pieniä taloyhtiöitä noin 40 ja näiden kanssa vähän erilaisia sopimuksia (muutamassa pelkät lumityöt, jossain pihanhoito kukkienkasteluineen jne.)
Meillä on myös pieni yhtiö ja pienessä kaupungissa asumme, ihan kohtuullinen hintataso.
Meillä ei ole huoltoyhtiötä, mutta lumityöt ja hiekoitukset hoitaa firma (pihan jokainen itse) ja nurmikon ja lehdet nuori opiskelijatyttö. Ei ole kallista ja kenenkään ei tarvitse raataa. Kaksi kertaa vuodessa vapaaehtoiset talkoot, jossa putsataan rännit, jotain maalaus yms. töitä ja laitetaan kesäkukat. Helppoa ja halpaa rivariasumista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä on omakotitalossakin palkattu 4h yrittäjä tuohon..
Meidän taloyhtiössä oli joka kevät - kesä parit talkoot.
Niihin osallistui AINA samat. Noin 30% koko taloyhtiön asukkaista...oli talkoissa.
Kunnes he luovuttivat aina tekemään toisten eteen töitä, ja jotta toiset ottaisivat vain edun, tekemättä mitään.
Nyt 3vuotta on mm. taloyhtiön aitojen maalauksen tehnyt firma, samoin talojen päädyt kävi maalausfirma maalaamassa. Ja lumityöt hoitaa ostofirma. Jokainen maksaa näistä kuluista vastikkeiden yhteydessä. Nyt se on tasapuolista.
Ei pidäkään olettaa että jotkut tekevät aina toisten hyväksi.
Ei tässä eikä missään muussakaan asiassa.
Aina on niitä vapaamatkustajia.
Omaa oven edustaa et selän takia pysty kunnossa pitämään mutta mökillä olo ei tuota ongelmaa?