Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroan kohta, ja odotan kovasti joitakin asioita

Vierailija
17.02.2015 |

Mies on todella nirso ruoan suhteen, itse tykkään kokeilla kaikkea ja tykkään kaikenlaisista erikoisemmista ruoista. Eron jälkeen ei tarvitse syödä aina samaa tylsää ruokaa ja voin useammin kokeilla kaikkea ilman, että täytyy neuvotella asiasta miehen kanssa tai odottaa, ettei se ole kotona.

Ei tarvitse kestää nalkutusta. Ei ole katastrofi, jos kaikki ei heti ole siististi.

Voin juoda kaljaa rauhassa.

Voin kuunnella omaa musiikkia.

Jatkuva seura on aika rasittavaa. Saan olla rauhassa aina halutessani.

Mies ei ole naputtamassa levinneistä maalaustarvikkeista.

Ero surettaa, mutta on näitä positiivisiakin puolia. :) Onneksi ollaan myös ihan sovussa ja varmaan pysytään kavereina.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kysymäni, että onko muilla tällaisia asioita, jotka olisi ilostuttaneet eron tullessa, tai joita odotatte, jos olette eroamassa?

AP

Vierailija
2/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asumisessa ja olemisessa on tosi paljon kivaa! Kukaan ei häiritse nukkumista aamuisin tai iltaisin, ei tarvitse ottaa huomioon toisen mielipiteitä ruuasta, matkakohteista, viikonlopun vietosta, leffoista, musiikista. Ei tarvitse neuvotella raha-asioista tai siivoamisesta, saa kutsua ketä vieraita haluaa koska haluaa, lähteä itse viikonlopuksi pois jos huvittaa. Kukaan ei keskeytä jos haluaa lukea tai maalata taulua koko päivän. Matkoilla tehdä pelkästään sitä mikä itseä kiinnostaa, käyttää rahansa mihin itse huvittaa, syödä koska on itsellä nälkä ja missä haluaa tai jättää vaikka kokonaan syömättä.

Joku varmaan voi tehdä kaikkea vapaasti itsekseen myös parisuhteessa, mutta useimmat joutuu kuitenkin jonkun verran tekemään kompromisseja. Yksin ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, matkoillekin voi lähteä vapaammin! Voin olla vapaasti öitä poissa, eikä tarvitse ilmoittaa kenellekään tai anoa lupaa viikkoja ennen. :D

Voin myös keskittyä ihan täysin omiin asioihini, eikä kukaan oleta, että ponkaisen ylös kun kutsu käy, tai olen aina saavutettavissa. Joskus haluan ihan oikeasti olla vain ihan rauhassa yksin. Se ei ole miehellä mennyt kaaliin. Voin istua kuulokkeet päässä ilman, että täytyy tarkkailla ympäristöä. Miehellä on paha tapa olettaa, että kuulen, vaikka en tosiaankaan kuule. Menee aikaa, että saan laitettua jutun stoppiin ja kuulokkeet pois. Sitten vasta kuulen, ja siihen mennessä mies on pajattanut jo pitkään. Maalaamistakaan ei tarvitse keskeyttää, eikä sitäkään, jos haluan vain olla ja ajatella tai ihan vaan tuijottaa tyhjyyteen.

AP

Vierailija
4/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myös lässyttää kissoille ja kuulostaa niin nololta kuin haluan, eikä kukaan kissojen lisäksi kuule. X)

AP

Vierailija
5/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ollut mikään parisuhdeihminen. Inhoan kompromisseja ja asioita, joita on pakko tehdä vain toisen mieliksi tai että se olisi toista kohtaan reilua. Haluan tehdä asioita omalla tavallani. Haluan päättää itse mitä teen, milloin teen ja kenen kanssa teen. Olen aika extempore-ihminen ja haluan tehdä kaikki päätökset heti eikä tunnin päästä.

Vierailija
6/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:05"]

Minä en ole koskaan ollut mikään parisuhdeihminen. Inhoan kompromisseja ja asioita, joita on pakko tehdä vain toisen mieliksi tai että se olisi toista kohtaan reilua. Haluan tehdä asioita omalla tavallani. Haluan päättää itse mitä teen, milloin teen ja kenen kanssa teen. Olen aika extempore-ihminen ja haluan tehdä kaikki päätökset heti eikä tunnin päästä.

[/quote]

Mäkään en taida olla parisuhdeihminen, tai ainakaan mikään avoliittoihminen. Ei tee ihan heti mieli enää muuttaa yhtään kenenkään kanssa tai ottaa uutta ihmistä(/palloa jalkaan) tähän. Noissa kompromisseissa on vielä se, että aika harva osaa oikeasti tehdä kompromissia. Niinpä se, joka ei jaksa lapsellista tappelua pikkujutuista joutuu aina taipumaan ja sitten se tulee tavaksi, eikä toinen edes tajua, miten toinen joustaa jatkuvasti ja pitää sitä itsestäänselvänä.

AP

Vierailija
7/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, ettet sinä ole tehnyt mitään "väärää" suhteessanne, kaikki tullut miehen suunnalta..

Vierailija
8/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sattunut, että mies vaan naputtaa ja sinä olet kuin enkeli.

Vierailija
9/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä mitään kunnon syytä eroon vai tuossako ne on lueteltuna?

Vierailija
10/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mieskin odottaa tahollaan jotain asioita. Saa mut pois sotkemasta nyt ainakin, eikä sen tarvitse sitten kuunnella öisin mun kuorsausta.

AP

Vierailija
11/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:13"]

[/quote]

Mitä "kunnon syytä"? Siinä on syytä ihan tarpeeksi, jos yksin oleminen on kivempi vaihtoehto kuin yhdessä oleminen. Miksi pitäisi silloin olla yhdessä?

Vierailija
12/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:11"]

Jännää, ettet sinä ole tehnyt mitään "väärää" suhteessanne, kaikki tullut miehen suunnalta..

[/quote]

Ei nämä olleen eron syitä. :D Ne on juttuja, joita odotan, kunhan tästä pääsen. Eron syyt oli lähinnä sellaisia, että suunnitelmat ei enää sopineet yhteen. Mies haluaa perheen, mä en ja mä en tiedä, haluanko olla miesten vai naisten kanssa. Halutaan asua ihan eri puolella Suomea. Mies on hieno ihminen, mutta yhdessä asuessa tulee aina näitä ärsytyksen aiheita.

AP

Vierailija
13/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:11"]

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan silti. Varmasti kaikki tekevät virheitä. Mutta eiköhän se ole sille toiselle osapuolellekin pelkästään helpotus, kun pääsee eroon henkilöstä, jonka kanssa yhteiselo ei suju niin, että kumpikin olisi tyytyväinen. Kyllä mun ex varmasti viimeisinä vuosina huomasi, miten pitkin hampain tein suurimman osan yhdessä tehtävistä asioista.

Vierailija
14/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voit mennä sänkyyn kenen kanssa tahansa. 

Vierailija
15/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsittäisiin syyllistä, vastaan, että enemmän vikaa oli mun puolella. Sovussa kuitenkin erotaan ja elellään yhä saman katon alla hyvässä hengessä. Päivittäin jutellaan syvällisiä ja sen sellaista. :)

AP

Vierailija
16/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:19"]

Niin ja voit mennä sänkyyn kenen kanssa tahansa. 

[/quote]

Niin voin, jos haluan. Ei nyt ihan ketä tahansa kuitenkaan. :)

AP

Vierailija
17/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:14"]

[/quote]

Mitä "kunnon syytä"? Siinä on syytä ihan tarpeeksi, jos yksin oleminen on kivempi vaihtoehto kuin yhdessä oleminen. Miksi pitäisi silloin olla yhdessä?

[/quote]Yksin oleminen ei ole herkkua. Hetken se on ok, mutta sitten alkaa jo kaipaamaan jonkun kainaloon. Ja jos ikää on enemmän ei se toisen kainalon löytäminen ole enää niin helppoa. Todellakin kannattaa yrittää sopia kunnolla ja vaivaa nähden tuossa alussa luetellut asiat pois mieltä painamasta ja jatkaa liitossa.

Vierailija
18/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]Yksin oleminen ei ole herkkua. Hetken se on ok, mutta sitten alkaa jo kaipaamaan jonkun kainaloon. Ja jos ikää on enemmän ei se toisen kainalon löytäminen ole enää niin helppoa. Todellakin kannattaa yrittää sopia kunnolla ja vaivaa nähden tuossa alussa luetellut asiat pois mieltä painamasta ja jatkaa liitossa.

[/quote]

Mulla tuo "hetki" on kestänyt jo 23 vuotta. Enkä edelleenkään kaipaa kenenkään ihmisen kainaloon. 

Vierailija
19/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan listaan lisään
- voi edetä vapaasti urallaan, kun ei ole tilivelvollinen menemisistään kenellekään
- voi ottaa vastaan työn, joka sisältää paljon matkustelua (sama perustelu kuin edellisessä)
- voi muuttaa mihin päin maapalloa tahansa

Vierailija
20/23 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

Ikävä kyllä meidän ei ole ainakaan enää mahdollista jatkaa yhdessä. En voi esimerkiksi antaa miehelle tuota perhettä, eikä mies voi olla mulle nainen. En ole hetero ja taidan olla enemmän naisiin päin. Kumpikin vain kärsi tuosta tilanteesta. Miehelläkin on vielä aika hyvin aikaa löytää joku, jonka kanssa perustaa se perhe. Mä en halua viedä mieheltä sitä mahdollisuutta. Nuo listan asiat ei edes ole sellaisia, että niiden takia ero olisi koskaan käynyt mielessä. Isommat asiat oli pielessä.

Olen ollut aiemminkin vuosia yksin ja asunut itsekseni, eikä se mua vaivannut. Olen todella erakkomainen. En tiedä, haluanko tosiaan asua enää kenenkään kanssa yhdessä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän