Miten nopeasti ylösnousemisen jälkeen petaat sängyn?
Mulla saattaa mennä joskus puoleen päiväänkin. Mutta yleensä jos oon kotona, niin menee semmone tunti, pari ennenku petaan sängyt. Saapahan kaikki yön hikoilut rauhassa haihtua petivaatteista. ;-)
Kommentit (54)
Joo. Ei sitä petaamista saiskaan heti tehdä. Ihminen hikoaa jopa 800g yössä.
Ite petaan yleensä saman tien kun siitä nousen, muuten se jää :D
Ylös, kahvinkeitin päälle, aamupissa, hampaat puhtaiksi ja sängyn petaus.
Aamukahvi, somet sun muut, aamukakka. Vaatteet päälle, lapsi kouluun ja itse töihin, joko kotihommia tai palkallisia.
Ylösnousemuksen jälkeen potkiskelen mullat takaisin hautaan, mutta en taputtele.
Jää petaamatta tuulettuu hyvin koko päivän
En mäkään petaa. Noh, ehkä kerran - kaks vuodessa, sillonkin laitan vaan peitot suoriks, mitään päiväpeittoa meillä ei edes ole :-)
Joo ei se jeesuskaan pedannut, senkus potkiskeli käärinliinat sivuun. Ihmehän se olisi ollut jos se jotain olisi tehnyt.
Käyn aamupesulla ja sitten menen makuuhuoneeseen pukemaan ja petaamaan sängyn. Lapset petaa omansa yleensä ennen kouluunlähtöä, joskus vasta koulun jälkeen.
Nyt kun on yläkerta.. en petaa ollenkaan. Ei siellä yläkerrassa kerran olla ollenkaan päivällä. : )
En petaa itse, maidi petailee joskus päivän mittaan, pitäisi siis kysyä siltä. Mutta pedattu on kun tulen takaisin kotiin.
Ei tarvitse jos nukkuu riippumatossa.
Seuraavana viikonloppuna, tai jos olen päivän kotona niin parin tunnin sisällä.
En ole koskaan petannut eikä meillä petaa kukaan muukaan.
Suoristan peitot heti nousun jälkeen. En sitten enää erikseen sitä varten nouse yläkertaan.
Peti saa tuulettua töistä tulemiseen saakka ja petaan sen sitten ensi töikseni kotiin päästyä. Siis noin 10h heräämisestä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:29"]
Peti saa tuulettua töistä tulemiseen saakka ja petaan sen sitten ensi töikseni kotiin päästyä. Siis noin 10h heräämisestä.
[/quote]
Jatkan vielä, että päiväpeiton laitan vain jos tulee vieraita.
Kun nousemme vuoteesta laitan akkunan auki jotta huone ja vuode tuulettuu. Noin tunnin päästä käyn petaamassa. Näin vuode tuulettuu ennen petaamista.