Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää 20-vuotiaalta joka yrittää lasta!

Vierailija
17.02.2015 |

Haluan tylsyyteeni vastailla teidän kysymyksiin. Yhteystietojani tai muuta yksityistä en paljasta. Olen valmis, antaa tulla!

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut nylpyttämistä lapsensaantikonstina?

Vierailija
2/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin nuorena?
N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulut käytynä ja onko sinulla työpaikka vai yritätkö lasta vain siksi että saavuttaisit edes jotain?

Vierailija
4/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:48"]Oletko kokeillut nylpyttämistä lapsensaantikonstina?
[/quote]

Google ehdotti vaan nylkyttämistä kun selvitin tuota sanaa. Sillä ei tietääkseni raskaaksi tulla.

Vierailija
5/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:48"]Miksi noin nuorena?
N23
[/quote]

Miksi vanhempana? En ole keksinyt sille syytä. Tällä hetkellä elämässä on "lapsenmentävä aukko" :)
Ap

Vierailija
6/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:48"]Oletko kokeillut nylpyttämistä lapsensaantikonstina? [/quote] Google ehdotti vaan nylkyttämistä kun selvitin tuota sanaa. Sillä ei tietääkseni raskaaksi tulla.

[/quote]

Google ei tiedä kaikkea, av-palsta tietää.

Vierailija
7/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:48"]Oletko kokeillut nylpyttämistä lapsensaantikonstina? [/quote] Google ehdotti vaan nylkyttämistä kun selvitin tuota sanaa. Sillä ei tietääkseni raskaaksi tulla.

[/quote]

Vilkaise tuolta: http://www.vauva.fi/keskustelu/4297155/ketju/kuinka_monelle_av_mammalle_on_kaynyt_niin_etta_miehella_vasektomia_mutta/sivu/1#comment30108561

Vierailija
8/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:50"]Onko koulut käytynä ja onko sinulla työpaikka vai yritätkö lasta vain siksi että saavuttaisit edes jotain?
[/quote]

Minulla on ammatti ja olen töissä. Pidän töistäni. Sitten kun löydän vielä paremman alan, kouluttaudun sille. En siis voi sanoa että "koulut on käyty" koska en ole loppuelämäkseni jäämässä tähän. Viihdyn työpaikassani tällä hetkellä todella hyvin enkä koe mitään kiirettä etsiä muuta tai kouluttautua lisää :) itse koen sen olevan tärkeintä työelämässä, siis että viihtyy. Palkka ja menestys tulevat perässä.
ap

Vierailija
9/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämä mielestäsi kilpajuoksu? Koetko olevasi parempi kuin muut kun ehdit ensimmäisenä lapsentekoon/omakotitaloon tms? Eikö parikymppiselle ole mielestäsi muita haaveita?

En tiedä elämästäsi, kypsyydestäsi, haaveistasi mitään, mutta noin yleensä 20-vuotias on vielä lapsenkengissä elämän suhteen. Ei ole kokemuksia, ei välttämättä koulutusta eikä näin ollen tietoakaan asioista ja joka tapauksessa sekä fyysinen että henkinen kehitys ihan todistetusti vielä kesken. Yleensä parikymppisenä vanhemmaksi tulevat hakevat lapsella jotain pysyvyyttä elämään ja yrittävät sitoa sen kumppanin itseensä. Aika usein siinä käy huonosti.

Vierailija
10/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, en oo selvästi av-palstaillut tarpeeksi tänään :D kiitos valaisemisesta. En koe nylpyttämisen olevan ainakaan vielä aiheellista.
ap

Vierailija
11/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin.

Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.

Vierailija
12/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:11"]

Onko elämä mielestäsi kilpajuoksu? Koetko olevasi parempi kuin muut kun ehdit ensimmäisenä lapsentekoon/omakotitaloon tms? Eikö parikymppiselle ole mielestäsi muita haaveita?

En tiedä elämästäsi, kypsyydestäsi, haaveistasi mitään, mutta noin yleensä 20-vuotias on vielä lapsenkengissä elämän suhteen. Ei ole kokemuksia, ei välttämättä koulutusta eikä näin ollen tietoakaan asioista ja joka tapauksessa sekä fyysinen että henkinen kehitys ihan todistetusti vielä kesken. Yleensä parikymppisenä vanhemmaksi tulevat hakevat lapsella jotain pysyvyyttä elämään ja yrittävät sitoa sen kumppanin itseensä. Aika usein siinä käy huonosti.

[/quote]

Tiedätkö, että ihmiset ovat erilaisia? Joku on parikymppisenä vasta löytänyt yökerhojen tanssilattiat kun toinen tekee töitä ja suunnittelee perheen perustamista.

Kyllä ne vanhemmatkin naiset osaavat raskaaksitulon jalon taidon vain siksi, että kumppani olisi sidottu itseen.

Vierailija
13/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 11

En koe. Toivoisin oikeastaan, että useampi ystävättäreni olisi samassa tilanteessa. Ymmärrät varmasti miksi :) Tällä hetkellä elävät suurin osa vähän erilaista elämää kuin minä.
Minulla on muita haaveita, mutta ei yhtään sellaista jota lapsi estäisi. Miehellä sama juttu.
Ollaan seurusteltu 5 vuotta, en koe että miestä tarvitsisi sitoa mihinkään. Päätös yrittää lasta oli yhteinen.
ap

Vierailija
14/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nylpyttäminen:D aina näköjään oppii av- palstalla uutta!

Vierailija
15/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet turvannut taloutesi elämän yllättäviin tilanteisiin esim. sairastumisen, työttömyysen, kuoleman ja eron varalle?!

Vierailija
16/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:18"]

Ennen vanhaan lapset tehtiin nuorena. Mä en ymmärrä miksi se nyky yhteiskunnassa on olevinaan niin väärin. Terveisin, 21v. Kaksosia odottava, oman omakotitalon omistava. Mieskin tallella.

[/quote]

Ehkä niiltä ajoilta on opittu jotakin. Eikä nykyään ole sellaista selusta turvaamista ja eikä lapset enää synny osaksi yhteisöä vaan äitien oman egon jakoksi, joiden avulla äiti voi päteä. Isovanhemmat, yhteiskunnantukipalvelut jne olivat perheiden turvana. Eikä nuoret tunnu enää kestävän vastoinkäymisiä jne. Raskaus on liian raskanponnitus kuten on äitiyskin. Ollaan loppuunpalaneita ennen kun lapsi on edes sitä vuotta kun huomataan, että ei se äitiys olekaan niin romattista kuin elokuvissa näytetään.

Vierailija
17/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:35"]Miten olet turvannut taloutesi elämän yllättäviin tilanteisiin esim. sairastumisen, työttömyysen, kuoleman ja eron varalle?!
[/quote]

Säästän rahastoon joka kuukausi. Myös ihana isäni laittaa sinne rahaa (kuten kaikille meille lapsilleen). Muuten en ole kokenut tuota aiheelliseksi. Rahasto on oikeastaan tehty elämän tulevia isoja asioita varten, kuten omaan asuntoon säästämiseen.
ap

Vierailija
18/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26 ja 3 kk tytön äiti. Elämäni oli yhtä vakaata silloin, kun olin 20 v. Toki itse en vielä silloin lasta halunnut. Oli työpaikka, asunto jne. Ehkä menojalka vipatti, mutta muuten kaikki oli miltein samalla tavalla kuin nyt.

Vierailija
19/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 09:11"]Onko elämä mielestäsi kilpajuoksu? Koetko olevasi parempi kuin muut kun ehdit ensimmäisenä lapsentekoon/omakotitaloon tms? Eikö parikymppiselle ole mielestäsi muita haaveita?

[/quote]

Hahaa sain ensimmäinenlapseni 20vuotiaana ja siinö ei käynyt huonosti. Olen korkeasti koulutettu, työpaikka, lapset ja aviomies löytyy. Sellasta. Mulle kävi hyvin. Onnittelut ap:lle hyvästä valinnasta!

Vierailija
20/87 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi