Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen päiväkotiryhmässä on jatkuvasti joku sairaslomalla??

Vierailija
24.11.2021 |

Siis neljä henkilöä töissä vakituisesti, yksi taitaa olla avustaja, mutta aina on ainakin kaksi sairauslomalla ja kukaan ei tiedä mistään mitään kun väki vaihtuu ja sitä rataa. Toivoton syksy. Lapsi on muutenkin arka ja luottamussuhteen rakentaminen on muutenkin hidasta..
Johtaja levittelee käsiään ja sanoo vain että suhdeluvut täsmäävät.
:(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudit, huono sisäilma ja ulkoilut.

Vierailija
22/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaisiin pienempiä yksiköitä, mutta päättäjät ovat itse ajaneet tilanteen siihen, että perhepäivähoito on monin paikoin ajettu alas. Mitä pienempiä yksiköt olisivat, sitä vähemmän lapset ja aikuiset sairastaisivat. Tulisi vähemmän vanhempien sairaspoissaoloja töistä ja hoitajat sairastaisivat vähemmän. Vähemmän terveydenhuoltokuluja ja kuluja yrittäjille. Mutta tämä on sitä korkeampaa matematiikkaa. Paperilla on toki varmasti halvempaa lyödä 100 lasta samaan päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaisiin pienempiä yksiköitä, mutta päättäjät ovat itse ajaneet tilanteen siihen, että perhepäivähoito on monin paikoin ajettu alas. Mitä pienempiä yksiköt olisivat, sitä vähemmän lapset ja aikuiset sairastaisivat. Tulisi vähemmän vanhempien sairaspoissaoloja töistä ja hoitajat sairastaisivat vähemmän. Vähemmän terveydenhuoltokuluja ja kuluja yrittäjille. Mutta tämä on sitä korkeampaa matematiikkaa. Paperilla on toki varmasti halvempaa lyödä 100 lasta samaan päiväkotiin.

Lisäksi suurissa päivähoitoryhmissä hoitajien aika on kortilla. Ei löydy turvallista ja pysyvää syliä, joka kuuntelee. Näistä maksetaan sitten tulevaisuudessa mielenterveyskuluina. Voi miettiä paljonko yksi nuori sairaseläkeläinen maksaa yhteiskunnalle. Vai olisiko sittenkin kannattavampaa suosia pienempiä yksiköitä, joissa lapset tulisivat kuulluksi ja rakastetuiksi, ja kiusaamiseen pystyttäisiin heti puuttuman.

Vierailija
24/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tervetuloa perhepäivähoitoon. Tänä vuonna lapset ovat olleet yhden kerran flunssassa ja se oli silloin elokuussa kun koulut alkoivat. Silloin tulee joka vuosi räkätauti. Poissaoloja kertyi keskimäärin kaksi päivää/ lapsi. Itse en edes sairastunut silloin, koska hoitolapset sairastivat kotona. Muuten olemme olleet terveitä.

T: pph

Vierailija
25/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tervetuloa perhepäivähoitoon. Tänä vuonna lapset ovat olleet yhden kerran flunssassa ja se oli silloin elokuussa kun koulut alkoivat. Silloin tulee joka vuosi räkätauti. Poissaoloja kertyi keskimäärin kaksi päivää/ lapsi. Itse en edes sairastunut silloin, koska hoitolapset sairastivat kotona. Muuten olemme olleet terveitä.

Teillä on käynyt tuuri. Me ollaan jouduttu viemään lapsi nyt syksyllä viitisen kertaa päiväkotiin, kun pph perheessä ollaan oltu sairaana.

Vierailija
26/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on käynyt tuuri. Me ollaan jouduttu viemään lapsi nyt syksyllä viitisen kertaa päiväkotiin, kun pph perheessä ollaan oltu sairaana.

Eikö teillä saa viedä hoitoon jos perheessä muut ovat kipeitä (paitsi pph)? Meillä saa ja vanhemmat saavat itse päättää vievätkö.

Vierailija
27/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen.🤣

” Eikö teillä saa viedä hoitoon jos perheessä muut ovat kipeitä (paitsi pph)? Meillä saa ja vanhemmat saavat itse päättää vievätkö.”

Ei saa viedä.

Vierailija
28/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ongelma on kyllä olemassa kaikkialla hoitoalalla.

Vierailija
29/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 lasta? Se on melko pieni yksikkö.

Vierailija
30/31 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne normaalit flunssat korona-ajan ulkopuolellakin vahvasti pyörii myös aikuisilla, vaikka kuinka huolehtisi käsihygieniasta. Varsinkin pienten ryhmässä, kun lapset saattaa vaikka aivastella päin hoitajan naamaa tai vaikka eväitä päin ruokailutilanteessa. Sylissä on pakko pitää (ja tietysti halutaankin pitää), vaikka lapsi olisi nuhainen. Usein on tilanteita, että puolikuntoinen lapsi tuodaan hoitoon, ja sitten yksi hoitaja joutuu odottelemaan kipeän lapsen vieressä kunnes vanhemmat jaksavat raahautua hakemaan lapsen takaisin kotiin. Pientä kipeää on pakko pitää sylissä ja lohduttaa.

Lisäksi nyt korona-aikana työntekijöiden on pakko jäädä entistä helpommin kotiin sekä omien oireidensa että niiden omien lasten oireiden vuoksi, kun ei niitäkään voi kiikuttaa hoitoon puolikuntoisena. Nyt ei toki enää ole niin pahaa testirumbaa kuin aiemmin, mutta vielä viime talvena piti jokaisen pienen kurkkukivun ja tukkoisuuden kanssa jäädä odottamaan 1-2päiväksi testituloksia. 

Ja tosiaan, valtavan monella hoitajalla on itsellään pieniä lapsia, joiden kanssa sitten vuorostaan ollaan kotona. 

Tähän päälle kaikki muut sairaslomien aiheet, itse olen nyt joutunut olemaan raskausajan vaivojen vuoksi paljon poissa. Ja sitten kun siellä päikyssä on kiire, ei saada sijaisia, venytään ihan äärirajoille = saikut uupumuksen ja henkisten syiden vuoksi.

Ole tyytyväinen jos teillä on edes sijaisia tarpeeksi ja ne suhdeluvut täsmää. Sekään ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
31/31 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päiväkotityö on todella kuormittavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme