Mies on tuomassa vanhempiensa kirjakokoelman meille.
Eihän ne mahdu tänne. 2 isoa kirjahyllyllistä. Mm koko Päätalon Iijokisarja. Mitä teen?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaisin miehelle, että valikoi sellaiset kirjat, jotka oikeasti aikoo lukea. Jos tilaa ei yksinkertaisesti ole kaikille kirjoille, niin voi katsoa rajatun tilan mihin tärkeimmät kirjat mahtuu ja tehdä sitten valinnat sen käytettävissä olevan tilan mukaisesti.
Ehdottaisin miehelle fiksumman kumppanin etsimistä.
Pidät varmaan itseäsi fiksuna, hah hah. Ei kukaan ole tyhmä sen takia, ettei halua kotiinsa toisen ihmisen omaisuutta ja vielä kilo- ja metrikaupalla. Tietämättä AP:n asunnon kokoa, niin tilaahan ne vievät liikaa kenen tahansa kotona, jos niitä ei sinne halua. Siitä ei tarvitse alkaa sädekehäänsä kiillottamaan, että kyse on kirjoista! Tiedoksi vain sinullekin, että kirjoja on kirjastossa ja e-kirjamuodossa, ei kaikki halua niitä fyysisesti omistaa. Ei se kirjan pölyttyminen omassa kirjahyllyssä ketään fiksummaksi tee, sen kyllä näkee näistä tekopyhistä kommenteista täällä.
Miehen omaisuutta jos saa lahjoituksena. Kotiinsa saa jokainen tuoda.
Kai parisuhteessa pitää asioista keskustellakin? Jos jokainen tuo kotiinsa ihan mitä haluaa, niin kohta ei näy lattiat eikä seinät.
Niinhän se on, mutta ei voi estää tuomasta.
Vierailija kirjoitti:
Noin vähän... Näkisitpä anopin kokoelman, on varmaan neljä seinällistä. Juu, eivät ole tulossa meille, vain pari kirjaa olen sieltä "kotiuttanut"...
Voipi olla, että sinut siirretään ulkoruokintaan ja kirjat korvaavat sinut.
T. Miehesi
Vierailija kirjoitti:
Vie appiukon kirjat jäteasemalle ja veloita maksu kuolinpesältä. Ja miksi sinun pitää siivota appiukon kotia? Veloita maksu jokaisesta työtunnista ja älä siivoa ilmaiseksi!
Joskus miehen on tehtävä se mitä miehen on tehtävä. Ymmärrän että joissakin talouksissa rahat ja kotityöt ovat tiukasti jaettuja mutta meillä kirjoittaisin tästä laskua itse itselleni tai jättäisin siivoamisen vaimon harteille.
Tilanteesta kannattaa viisastua: Siivotkaa omat pesänne itse ennen kuin kuolinpesästänne tulee lapsillenne ongelma. Kun jollekin romulle ei ole ollut käyttöä viimeiseen viiteentoista vuoteen niin ei sille tule käyttöä jatkossakaan.
Aikaa kuluu ja Päätalostakin tulee varmaan joku nuorten aikuisten himoitsema trendijuttu?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä se mies on taas ahkerana heti aamusta kaikenlaista kurjaa tekemässä.
Tarina kaipaa vielä anopin mukaan asettelemaan ne kirjat oikeaan järjestykseen, mitä sitten joka vierailulla tarkistetaan ettei laiska ja tyhmä miniä sotke oikeaa järjestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä se mies on taas ahkerana heti aamusta kaikenlaista kurjaa tekemässä.
Tarina kaipaa vielä anopin mukaan asettelemaan ne kirjat oikeaan järjestykseen, mitä sitten joka vierailulla tarkistetaan ettei laiska ja tyhmä miniä sotke oikeaa järjestystä.
Tuo olisi varsin täydellinen lisäys tarinaan, jos se siis tarina on. Valitettavasti lyhyessä aloituksessa on sen verran totuuden siementä että se tuntuu myös aivan mahdolliselta tilanteelta. Siinähän ei ole väitetty, että vanhemmat olisivat pojalleen esittäneet vaatimuksen kirjojen säilyttämisestä jonka vaatimuksen vuoksi poika olisi nyt kirjoja kotiinsa rahtaamassa.
Se, että meillä ei ole hyllyssä kun 10 kirjaa per ihminen ei tarkoita ettemme lue. Työpaikoilla toimii hyvät kirjakierrätykset molemmilla. Yksi ostaa, lukee ja lainaa sitten työkavereille vuorollaan. Jokaisen ei tarvitse omistaa jokaista kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Se, että meillä ei ole hyllyssä kun 10 kirjaa per ihminen ei tarkoita ettemme lue. Työpaikoilla toimii hyvät kirjakierrätykset molemmilla. Yksi ostaa, lukee ja lainaa sitten työkavereille vuorollaan. Jokaisen ei tarvitse omistaa jokaista kirjaa.
Minua ei kiinnosta niinkään teidän työpaikkanne kirjakierrätys (sellainen on omallanikin) vaan se, millaiseen hyllyyn ei mahdu enempää kuin 20 kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta niinkään teidän työpaikkanne kirjakierrätys (sellainen on omallanikin) vaan se, millaiseen hyllyyn ei mahdu enempää kuin 20 kirjaa.
Nykyään sivistymättömillä ihmisillä ei enää ole kirjahyllyjä muulloin kuin opiskeluaikana. DVD:t ja CD:t korvasi suoratoisto ja loppu materiaali mahtuu usb - tikulle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset halua kotiinsa muita kuin itse valitsemia juttuja vaikka parisuhteessa asuisikin
Aikamoisia nämä nykynaiset, väliin oksentavat kun miesystävän äiti pyytää syömään, VÄÄRÄÄ RUOKAA. Jos olet muuttanut miehen asuntoon muuta omaasi, ennenkuin kirjat tuodaan. Muutenkin miksi naiset jäätte loisimaan miesten asuntoon, jos inhoatta miehessä kaikkea. Uskon, että asunnostanne mies lehtää heti ja uutta pukkaa tilalle.
Älkää ainakaan lapsia väsätkö ennenkuin se sammakko muuttuu prinssiksi, tai on ainakin rahakas.
'Teen antikvaarista kirjakauppaa ja vähän surullinen kommenteista.'
Missäpäin vaikutat? Voin tuoda sinulle erän kirjoja. Merkittävä osa ennen ja jälkeen sotien. F.E. Sillanpää, Hilja Aaltonen, Helena Anhava, Ilmari Kianto, Aila Meriluoto jne.
Olen tarjonnut kahdelle eri antikvariaatille, mutta eivät olleet kiinnostuneita. Heillä on kuulemma varastot täynnä.
Paikallinen kierrätyskeskus ei ota vastaan kirjoja.
Joo, kirjat vain kaatopaikalle kaikki entinen romukoppaan. Nykyään lapset eivät osaa lukea, eivätkä laskea peruskoulusta päästyään, puheestakaan ei kuulemma saa kunnolla selvää. Kännykkä käteen jo kapalossa olevalle ja äipälle oma leukaan kiinni. Huivipäisillä älykännykkä on posken ja huivin väliin tungettuna, somaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen johon pitää mahtua paljon muutakin. Alaosassa on kaikki talouden säilytettävät paperit. Kun on pieni alle 50 neliön kaksio niin siihen mahtuu olkkariin yksi kirja/muu sälä hylly. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vähän... Näkisitpä anopin kokoelman, on varmaan neljä seinällistä. Juu, eivät ole tulossa meille, vain pari kirjaa olen sieltä "kotiuttanut"...
Voipi olla, että sinut siirretään ulkoruokintaan ja kirjat korvaavat sinut.
T. Miehesi
Täällä oli joku aika sitten listaus naisten turn off -piirteistä. Hyvin monen miehen listauksessa oli kirjat mukana. Kiva nähdä, että kirjoja arvostavia miehiäkin on. Me sovittaisiin hyvin yhteen. Hommataan iso talo, jonka yhdestä tai kahdesta huoneesta voidaan tehdä kirjasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meillä on 14 hyllymetriä kirjoja kirjahyllyissä ja n. 1 hyllymetri vuodessa tulee luettua lisää. Alakerran laatikoissa toinen mokoma. Jos olisi kaikki elämäni kirjat hyllyissä, niin kymmeniä hyllymetrejä olisi yhteensä. Emäntä sanoi, ettei enää lisää, mutta totesin että emäntä lähtee ennen kirjoja.
Vain tyhmät ihmiset eivät lue kirjoja.
Ei lukeminen tarkoita kirjojen omistamista. Vain sellaiset kirjat kannattaa omistaa, jotka aikoo lukea useamman kerran.
Ei ihan noinkaan. Sellaiset kirjat kannattaa omistaa, joiden arvelee tekevän elämästä tavalla tai toisella miellyttävämpää.
Miten kirjahyllyyn hillottu, kerran läpi luettu kirja tekee elämästä miellyttävämpää?
Minä luen mieleiset kirjat muutaman vuoden välein. On kiva, kun kirjahyllystä löytyy lukemista.
Minä ainakin kävisin ne miehen kanssa lävitse ja katsoisin, mitä mielenkiintoista ja säästettävää siellä on. Päätalo ei nappaa minua, mutta jos mies ne haluaa lukea, niin siitä vaan, onpa lukemista piiiitkäksi aikaa. Kotimme on yhtä lailla hänen kuin minunkin, joten totta kai hänkin saa tuoda tänne itselleen tärkeitä tavaroita.
Meillä on tosin täällä jo entuudestaan kuusi isoa kirjahyllyllistä täynnä kirjoja ja mökilläkin yksi, joten...
Lukuharrastaja
Mistä tuo valtaisa kirjainho ja inho myös edellistä sukupolvea kohtaan. Miettikää vähän, elämä on lyhyt ja kohta olette itse samassa tilanteessa mariskoolienne kanssa. Elämästä voi nauttia, kunnioittaa edellisen sukupolven tapoja sekä perinteitä..
Vierailija kirjoitti:
Päätaloa en ole ikinä lukenut mutta kyllä ne kokoelmat ainakin kannattaa läpi käydä.
Provohan tämä aloitus on, mutta voisin toki ostaa Iijoki-sarjan.
Olen jo kierrätyskeskuksesta muutaman ostanutkin, 50cent/kpl
Olen sarjan 25v sitten kerran lukenut, nyt lähti toiselle kierrokselle.
Totta on, että tapahtumat etenevät hitaanpuoleisesti, mutta hidas kerronta tuo mukanaan pikkutarkkaa kuvailua, joka on monesti etu.
Henkilöt ja tapahtumat piirtyvät mieleen elävinä.
Myös mielenliikkeiden ja tunteiden kuvauksessa tämä kerrontatapa on oiva.
Kallen kieli on myös kirjailijoiden joukossa ainutlaatuista, pidän siitä.
Koillismaan murteella kirjoitetut vuorosanat ovat jo arvo itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo valtaisa kirjainho ja inho myös edellistä sukupolvea kohtaan. Miettikää vähän, elämä on lyhyt ja kohta olette itse samassa tilanteessa mariskoolienne kanssa. Elämästä voi nauttia, kunnioittaa edellisen sukupolven tapoja sekä perinteitä..
Täällähän on eräs suuria ikäluokkia koskeva ketju, jota en ole koskaan avannutm enkä avaa.
Nuoret makaavat kaduilla ilmaston tuhoutumisen vuoksi, kun jostain kännykällä käsketään. Samaan aikaan kiihtyvällä vauhdilla tehdään uutta kännykkää ja uusia koneita ja laitteita, joita ei kannata korjata. Kaikki vaan pikimmiten kaatopaikalle.
Kun vanhus kuolee, perillisille tulee kiire putsata kulta ja setelit, ennenkuin tilaavat roska-auton miehineen kyöräämään kolikot ja muun "roskan" mitä läheiseltä jäi.
Kai parisuhteessa pitää asioista keskustellakin? Jos jokainen tuo kotiinsa ihan mitä haluaa, niin kohta ei näy lattiat eikä seinät.