Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpyluun kivut ja synnytys

Vierailija
16.02.2015 |

Miten teillä joilla on ollut kovat liitoskivut, on onnistunut synnytys? Voiko häpyluu esimerkiksi murtua synnytyksessä? Itsellä kivut pahenee koko ajan. En voi sohvalla tai sängyllä vaihtaa asentoa ilman että autan kädellä jalkoja. Tai voin toki mutta huudon kanssa. Kävely tapahtuu vaappumalla ja könkkäämällä.

Tänään vielä liukastuin ulkona ja jalat revähti täysin auki. Sen jälkeen kivut koveni entisestään.

Luin että lepo auttaa, mutta se tuntuu vaan pahentavan. Kun on istunut sohvalla tai kun herää aamulla, niin liikkeelle lähtö on pahinta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sujui todella hyvin, vaikka pelkäsin ihan samaa. Epiduraalin sain niin täydellisesti että ponnistusvaihe oli lähes kivuton, ja synnytyksen jälkeen kivut oli poissa! Kotiuduinkin vauvan kanssa heti swuraavana päivänä, ja pystyin menemään ulos pihalle leikkimään esikoisen kanssa kun ei tarvinnut varoa askeleita ollenkaan.
Toivottavasti olen yhtä onnekas tällä kerralla, sen näkee n. 4kkn kuluttua...

Vierailija
2/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli täysin sama vaiva yhtä pahana ensimmäistä odottaessani, silti synnytys onnistui hyvin, enkä enää supistuksilta muistanut koko häpyluuta (siis kyllä ne supistuskivut varmasti vie huomion ihan muualle ku häpyluuhun) Lisäksi epiduraali poisti kaikki kivut ponnistusvaiheesta. Minulla siis heti puudutuksen jälkeen paikat aukesi ja synnytin "tunnottomana". Jälkikäteen vasta muistin, että ainiin.. mullahan oli se pelko häpyluusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neljännessä raskaudessa aivan kauheat kivut. Yölläkin lonkkia särki niin että sai asentoa vaihtaa koko ajan. Oletko kokeillut olla kyljelleen tyyny polvien välissä? Mulla se helpotti jonku verran. Synnytykseen ei vaikuttanu millään tavalla. Olen ainakin itse sen verran ollut kipeä että en huomannut koko liitoskipuja. En kyllä ole kuullut että häpyluu murtuisi synnytyksessä. Hassuja me Naiset kun luutkin välillä siirtyilevät! Sulla ei tieten kovin kauaa oo synnytykseen? Sitten helpottaa! Jaksamista! !

Vierailija
4/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyljellään niin sen puolen lonkka tulee kipeeksi :D Synnytystä tässä odotellaan. Jäin vain miettimään kun neuvolassa sanottiin että älä rasita liikaa että pystyt synnyttämään. Ap

Vierailija
5/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kauheat liitoskivut molemmissa raskauksissa ja pahemmat toisessa. En myöskään saanut kylkeä käännettyä ilman käsillä auttamista jne -.- Kuitenkaan synnytyksessä ei vaivannut, oli niin pahat kivut muutenkin :D Ja sain lopuksi spinaalin joka vei tunnon hyvin.

Vierailija
6/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuopusta odottaessa ihan järkyt liitoskivut. Vaapuin kuin pingviini ja kun asentoa piti sängyssä/sohvalla vaihtaa niin kyyneleet tuli monesti ihan kivusta silmiin. Synnytyksessä kuitenkin häpyluukipu oli minimaalista muihin kipuihin verrattuna, joten ei se siis siihen mitenkään vaikuttanut.

Vierailija
7/7 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin edellisillä, ei ole vaikuttanut itse synnytykseen mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi