Tallinnan ruokakaupat, mitä kannattaa tuoda?
Lähdetään omalla autolla ja on mahdollisuus käydä ruokakaupassa, myös keskustan ulkopuolella. Mitä sieltä kannattaa tuoda? Mikä on edullista, muukin kuin alkoholi (jota emme tuo)?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:02"]
Onkohan Virossa sitä maitotiivistettä tai sitä vähän kinuskin tyyppistä, jota Venäjältä saa? Jos on, niin sitä!
[/quote]
On. Sitä tosin saa aivan ässästä Suomestakin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä. [/quote] Ei siitä opi pitämään. Tulee mieleen se joulukalentereissa ollut suklaa, joka oli aina samanlaista pahaa. Mutta ostosvinkiksi käharpea kook. Ah, ihanaa. Löytyy kaupan kakkuhyllystä pyöreässä muovirasiassa. Rimeistä ja Maximoista, Selverissä ei ole.
[/quote]
Kommenttisi on yhtä hoopo kuin sanoa, että jos ei tykkää fazerin sinisestä, kaikki Fazerin tekemät suklaat ja karkit ovat pahoja... Paitsi että Kalevilla on eri suklaalaatuja ja konvehteja paljon enemmän kuin fasulla!
[/quote]
Missä kohtaa sanoin, että tämä kommenttini perustuu vain yhden suklaalaadun maisteluun?
Selver pirita mnt varrella tosi hyvä ja halpa tavaratalo.
Kertokaa tyhmälle, mistä Tallinan ulkopuolella saa esim. juusto 60-70% halvemmalla kin Suomessa? Täällä Oltermanni maksaa alle 5 euroa kilo, mitä juustoa sieltä saa 1,5 euroa kilo? Itse on ole löytänyt, vaikka laajasti olen kierrellyt. Esim. savujuusto on melko kallista jo nykyään.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:38"]
Noita rahkapatukoita saa Suomestakin. On maiskis nimisiä ja S-kaupoissa.
[/quote]
Mutta vain vanilja ja suklaa
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:50"]
Kertokaa tyhmälle, mistä Tallinan ulkopuolella saa esim. juusto 60-70% halvemmalla kin Suomessa? Täällä Oltermanni maksaa alle 5 euroa kilo, mitä juustoa sieltä saa 1,5 euroa kilo? Itse on ole löytänyt, vaikka laajasti olen kierrellyt. Esim. savujuusto on melko kallista jo nykyään.
[/quote]
Ihan ohis, mutta meillä ei syödä lainkaan Oltermannia. Ihmettelen miksi juuri sitä juustoa aina hehkutetaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä.
[/quote]
Ne juustokakun makuiset kalev pralinet <33
osa leivonnaisista maistuu tosi oudolle, mutta hunajakakut ovat hyviä
oletteko kokeilleet sitä jäätelöä jota myydään samanlaisissa pakkauksia kuin maksamakkara, mutta isommissa?
Vai pitää sinne Viroon vielä rahankantomatkoja tehdä vaikka käyvät täällä palkkoja polkemassa ja siksi monen suomalaisperheen lapset syrjäytyvät, missä teidän isänmaallisuutenne on piilossa.
Mä tuon usein maitovasikkaa ja oikeaa kanaa (6,90€ kpl). Kumpaakaan ei saa tuoreena Suomesta. Ruiskrutonkeja, iso tonkka halvempi kuin meillä mukillinen. Käytetään keittojen kanssa paljon. Juustoja, viiniä. 8 - viljan puuroryynejä. Kalevin suklaita marsipaanitäytteellä.
Teetä. Halvempaa kuin Suomessa, ja on mukava kokeilla kaikkia erilaisia merkkejä ja makuja, joita ei Suomesta saa. :)
Yrttejä. Itse ostin viimeksi ison Rakuunan 2,5 €. Suomessa vastaavat n. 6 €
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan joka kerta villisikaa. Todella hyvää ja mureaa. Lähes rasvaton.
Villisikaa ei saa tällä hetkellä tuoda Virosta. Ei taida olla ehdoton kielto, mutta on suositus. Liittyy johonkin eläintautiin.
Smetanaa, majoneesia, limppareita, suklaata, mehuja. Joitakin juustoja, mutta suosittelen maistamaan ensin. Juustojen hinnat ovat Suomessa tulleet nyt alaspäin n. 20 % (kotimaiset juustot), joten hintaero on hyvin pieni, jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Perunoita ja Makaronia. Säästettiin yli 3 e Suomen hintoihin nähden.
Matkaan meni tosin 200e mutta ei siitä sen enempää.
Siis mehän tuodaan tosiaan perunaa myös. :) superpaljon parempaa kuin täällä. Marketeissakin Laura niminen punakuorinen on hyvää, mutta mieluiten torilta mummoilta. Hinnat tosiaan huimasti eri kuin vaikka tuossa Hakaniementorilla. Ja matkoihin tosiaan harvoin tuo 200,- riittää. Ja yhtenä jouluna toin myös kuusenkin :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä. [/quote] Ei siitä opi pitämään. Tulee mieleen se joulukalentereissa ollut suklaa, joka oli aina samanlaista pahaa. Mutta ostosvinkiksi käharpea kook. Ah, ihanaa. Löytyy kaupan kakkuhyllystä pyöreässä muovirasiassa. Rimeistä ja Maximoista, Selverissä ei ole.
[/quote]
Kommenttisi on yhtä hoopo kuin sanoa, että jos ei tykkää fazerin sinisestä, kaikki Fazerin tekemät suklaat ja karkit ovat pahoja... Paitsi että Kalevilla on eri suklaalaatuja ja konvehteja paljon enemmän kuin fasulla!