Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tallinnan ruokakaupat, mitä kannattaa tuoda?

Vierailija
16.02.2015 |

Lähdetään omalla autolla ja on mahdollisuus käydä ruokakaupassa, myös keskustan ulkopuolella. Mitä sieltä kannattaa tuoda? Mikä on edullista, muukin kuin alkoholi (jota emme tuo)?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:01"]

Saarenmaan juustot sekä muut paikalliset juustot. Keksit paikallisia merkkejä tietenkin mutta Fazerit yms on myös jonkun verran halvempia siellä. Jos tykkää siideristä niin Kiss-siidereitä. Kalve-suklaata ja lapsille Draakon-hedelmätoffeita. Paistopisteestä pullaa tms. Musta Leib-leipää (saaristolaisleivän tapaista)

[/quote]

Siis Kalev, sorba!

Vierailija
42/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:01"]

Saarenmaan juustot sekä muut paikalliset juustot. Keksit paikallisia merkkejä tietenkin mutta Fazerit yms on myös jonkun verran halvempia siellä. Jos tykkää siideristä niin Kiss-siidereitä. Kalve-suklaata ja lapsille Draakon-hedelmätoffeita. Paistopisteestä pullaa tms. Musta Leib-leipää (saaristolaisleivän tapaista)

[/quote]

Saaristolaisleivästä tykätään tosi paljon. Sitä täytyy sitten tuoda paljon, vaikka pakkaseenkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä.

Vierailija
44/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan joskus sieltä virolaisia limsoja, puolentoista litran pulloissa, omenamakua ja jotain punaista limsaa, niissä on sellaiset neuvostohenkiset etiketit :) Ja sitten jogurttia ja virolaista voita Saarenmaalta. Ne on hyviä myös.

Vierailija
45/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:53"]

Savujuustoa. Sellaisia ruisleipänaksuja, jotka paistettu voissa ja maustettu valkosipulilla. Ruokakermat ja smetanat ovat hyviä, osaa ei saa Suomesta. Leivokset. Kalevin suklaa on hyvää ja kohtuuhintaista.

Ruoka ei ole kovin halpaa Virossa noin kaikkineensa, aika samoissa hinnoissa kuin Suomessa. Alkoholi olisi halpaa,mutta jos ette sitä juo ja halua tuoda, niin menisin teinä sillä autolla jonnekin muualle kuin ruokakauppaan. Renontoitteko tai remontoiko joku tuttu, ymmärtääkseni sen alan tarvikkeet ovat siellä hiukan halvempia, kunhan tuntee suomalaisen hintatason ja osaa vertailla.

http://www.tallinnatutuksi.fi/2014/11/remonttitarvikkeita-virosta.html

[/quote]

Ollaan liikkeellä pienellä henkilöautolla joten remppatarvikkeet saa nyt jäädä. Ruokakaupassa ehditään käydä ja halutaan. Joskus tuotiin muutama vuosi sitten täytekakku ja se oli jumalaisen hyvää. Ei maksanut montaa euroa siihen aikaan.

ap

[/quote]

Joo, leivokset ja kakut ovat hyviä Baltian maissa, siellä on semmoinen slaavilaisen kakkuperinne, kunnolla kreemiä ja kermavaahtoa.

Ei aiinä mitään, mekin tykkäämme käydä ruokakaupassa ihan siksikin jo, että saa vähän uusia ruokia ja makuja kokeiltavaksi. Sanoin tuosta hintatasosta vaan siksi, että ei siellä enää mitään isoja säästöjä tee. Kaikki tuontiruoka varsinkin on ihan Suomen hinnoissa.

Markettirasvat ja saippuat ja shampoot ovat halpoja,, kannattaa testata Baltiassa valmistettuja, ne ovat ihan hyviä. kampaamoiden tuotteet (tuontikamaa yleensä) eivät ole kauhean halpoja.

Jos on aikaa, kosmetiikkaa kannattaa ostaa Virosta, siellä on myös hyvää ja laadukasta luomukosmetiikkaa.

13

Vierailija
46/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootteko te ihmiset ihan tosissanne tässä ketjussa? O.o Että Virosta tuoda Suomeen ruokaa, ihan kuin johonkin käänteiseen Neuvostoliitto-tyyliin? Miksi? 

Ja ihan tosissani kysyn ja hämmästelen, en oo kuullukaan että joku tois ruokaa jostain Virosta.... Viinarallista kyllä oon kuullut.

Vierailija
47/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:53"]

Savujuustoa. Sellaisia ruisleipänaksuja, jotka paistettu voissa ja maustettu valkosipulilla. Ruokakermat ja smetanat ovat hyviä, osaa ei saa Suomesta. Leivokset. Kalevin suklaa on hyvää ja kohtuuhintaista.

Ruoka ei ole kovin halpaa Virossa noin kaikkineensa, aika samoissa hinnoissa kuin Suomessa. Alkoholi olisi halpaa,mutta jos ette sitä juo ja halua tuoda, niin menisin teinä sillä autolla jonnekin muualle kuin ruokakauppaan. Renontoitteko tai remontoiko joku tuttu, ymmärtääkseni sen alan tarvikkeet ovat siellä hiukan halvempia, kunhan tuntee suomalaisen hintatason ja osaa vertailla.

http://www.tallinnatutuksi.fi/2014/11/remonttitarvikkeita-virosta.html

[/quote]

Ollaan liikkeellä pienellä henkilöautolla joten remppatarvikkeet saa nyt jäädä. Ruokakaupassa ehditään käydä ja halutaan. Joskus tuotiin muutama vuosi sitten täytekakku ja se oli jumalaisen hyvää. Ei maksanut montaa euroa siihen aikaan.

ap

[/quote]

Joo, leivokset ja kakut ovat hyviä Baltian maissa, siellä on semmoinen slaavilaisen kakkuperinne, kunnolla kreemiä ja kermavaahtoa.

Ei aiinä mitään, mekin tykkäämme käydä ruokakaupassa ihan siksikin jo, että saa vähän uusia ruokia ja makuja kokeiltavaksi. Sanoin tuosta hintatasosta vaan siksi, että ei siellä enää mitään isoja säästöjä tee. Kaikki tuontiruoka varsinkin on ihan Suomen hinnoissa.

Markettirasvat ja saippuat ja shampoot ovat halpoja,, kannattaa testata Baltiassa valmistettuja, ne ovat ihan hyviä. kampaamoiden tuotteet (tuontikamaa yleensä) eivät ole kauhean halpoja.

Jos on aikaa, kosmetiikkaa kannattaa ostaa Virosta, siellä on myös hyvää ja laadukasta luomukosmetiikkaa.

13

[/quote]

Markettishampoot kelpaa Suomessakin niin taidankin tuoda muutaman pullon, saa kokeilla uusia. Kosmetiikkaa en käytä :)

ap

Vierailija
48/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]

Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä.

[/quote]

Totta kai! Käypä joskus Kalevin omassa myymälässä, niin ymmärrät... Niillä on myynnissä kymmeniä eri sortteja, joten jos et ole löytänyt mieleisiä, niin kyse on lähinnä huonosta tuurista. Heillä on joukossa aika eksoottisiakin makuja, jotka eivät konservatiiviselle varmaan maistu, mutta myös täysin suomalaiseen makuun sopivia versioita. 

http://www.kalev.eu/en/kalev-chocolate-shops/kalev-chocolate-shops

13

Vierailija
49/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:11"]

Siis ootteko te ihmiset ihan tosissanne tässä ketjussa? O.o Että Virosta tuoda Suomeen ruokaa, ihan kuin johonkin käänteiseen Neuvostoliitto-tyyliin? Miksi? 

Ja ihan tosissani kysyn ja hämmästelen, en oo kuullukaan että joku tois ruokaa jostain Virosta.... Viinarallista kyllä oon kuullut.

[/quote]

Lähinnä on kiva saada maistella uusia makuja, tuoksutella uuden tuoksuista shampoota jne. Ei toki haittaa jos siinä säästää rahaa. Tykätään käydä pidemmän matkankin reissuilla paikallisissa ruokakaupoissa, paras keino tutustua kulttuuriin.

ap

Vierailija
50/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Minä tuon aina ulkomailta ruokaa kotiin tullessani, jos vain ei ole liian lämpimät olosuhteet. :) 

Vierailija
51/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Me ostetaan ruokaa Tallinnasta kahdesta syystä. Toinen on se, että on kiva maistella erimakuisia ruokia. Toinen on se, että tietyt jutut on sen verran edullisempia, että miksipä niitä ei ostaisi sieltä. Mulle ostetaan erityisesti pähkinöitä valmispusseissa ja mies ostaa salameja ja vastaavia makkaroita.

Tuon ruokaa myös muilta matkoiltani, tietysti vaikkapa lentomatkoilla kesäkuumalla ei kannata tuoda mitään helposti pilaantuvaa, mutta aina jotain maisteltavaa tulee ostettua.

Ja jos sosiaalinen asemani kiinnostaa, niin olen maisteri ja kk-palkkani on 4200 euroa.

Vierailija
52/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:03"]

Jos on kylmäkassi tai matkajääkaappi mukana niin kohukkeita kannattaa ostaa. Suomessa myydään vain vanilja ja kaakao-makuja, mutta parhaimmat ovat marjaversioita. Näitä löytyy jugurttien yms läheltä maito-osastolta ja valikoimaa on runsaasti.

https://www.google.fi/search?q=kohuke&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5jDiVLSlGoGwU-HPgdAL&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#imgdii=_&imgrc=r8O5hfAujr1p1M%253A%3BkVJ71fDoX-dEiM%3Bhttp%253A%252F%252Fg2.nh.ee%252Fimages%252Fpix%252F900x585%252F9622ZPW7azA%252Ffile61580242_e2fb0046.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fkasulik.delfi.ee%252Fnews%252Ftestid%252Fsuur-delfi-kohukesetest-kuidas-eristada-paris-kohukest-voltsist%253Fid%253D61906244%3B900%3B585

[/quote]

Mitä kohuke on, joku patukka? maitoa?

ap

[/quote]

Rahkapatukka

Vierailija
53/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä tykkään. Esim. ne joissa on kuivattua marjaa joukossa on ihania! Mustikka-valkosuklaa, nam!

Vierailija
54/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita rahkapatukoita saa Suomestakin. On maiskis nimisiä ja S-kaupoissa.

Vierailija
55/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuonut limua (mm. Limonad - pommacin tapainen) ja maksaa n. Euron 1,5 l pullo. Musta leipä on myös meillä suosikki, leivokset ja rahkapullat. Pesuaineita tuon myös, jos on tarjouksessa

savujuustoja ja Eesti leibjuustua - hyvää ja halpaa arkijuustoa. Hunaja on myös yleensä ostoslistalla, ei enää kauhean paljon edullisempaa, mutta metsämesi hunajat on hyviä:) 

Vierailija
56/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]Tykkäättekö te oikeasti Kalev-suklaasta? Sitä aina kehutaan ja mä olen ostanut useita erilaisia Kalev-suklaita eikä kukaan 5 henkisestä perheestä tykännyt niistä.
[/quote]

Ei siitä opi pitämään. Tulee mieleen se joulukalentereissa ollut suklaa, joka oli aina samanlaista pahaa.

Mutta ostosvinkiksi käharpea kook. Ah, ihanaa. Löytyy kaupan kakkuhyllystä pyöreässä muovirasiassa. Rimeistä ja Maximoista, Selverissä ei ole.

Vierailija
57/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaremaa hunajaa, kultaista ja juiksevaa, maukasta ja maistuvaa.

Vierailija
58/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:29"]

[/quote]

Mä tykkään. Esim. ne joissa on kuivattua marjaa joukossa on ihania! Mustikka-valkosuklaa, nam!

[/quote]

Joo juuri tuota valkosuklaata piti tulla kehumaan, ihanaa!

Vierailija
59/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullotettua vettä!?

Vettä saa Suomessa hanasta. Ja jopa parempilaatuista kuin Pullovesi.

Ei hyvä luoja!

Vierailija
60/76 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Virossa sitä maitotiivistettä tai sitä vähän kinuskin tyyppistä, jota Venäjältä saa? Jos on, niin sitä!