Kaverin lapsi valitti lähes koko kyläilyn ajan
Koululainen. Ruoka ei maistunut, mehu ei maistunut, herkut ei maistuneet, paitsi keksit.
Mikään ei ollut hyvin. Kasteli omat hanskansa ulkona ja annoin meiltä lainaa ja ekat hanskat liian vauvamaiset, tokat muuten vaan rumat.
En oikein käsitä. Onko jotkut vaan luonteeltaan perusnegatiivisia vai missä vika? Muilla lapsilla oli hauskaa kyläreissulla
Kommentit (21)
Lapset ei osaa peittää sitä huonoa tuultaan kuten aikuiset. Lapset eivät myöskään osaa erotella fyysistä pahaa oloa henkisestä, eli jos lasta väsyttää tai hän on tulossa kipeäksi tms, se vaikuttaa heti kaikkeen miten lapsi kokee maailman. Vaikuttaahan se aikuisellakin, mut aikuisella on enemmän psyykkisiä mekanismeja sen oman energiansa ohjaamiseen.
Lapsi oli sellainen kuin oli, seuraavalla kerralla on uudet tuulet. :)
Lapsi on aina tuollainen. Ja eihän se sinänsä mua haittaa, ihan sama suoraan sanottuna. Mietin vain, että onko jotkut jo lapsesta asti sellaisia purnaajia? Ja eikö ole käytöstapoja? Ei kyllä omat koululaiset kehtais valittaa tarjottavista ja hanskoista ja kaikesta mahdollisesta vaikka kuinka olisi huono päivä. ap
Kakara on kätisijä, jos kerran aina vinkumassa. Ihme, ettei vanhemmat vihellä peliä poikki.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:08"]
Lapsi on aina tuollainen. Ja eihän se sinänsä mua haittaa, ihan sama suoraan sanottuna. Mietin vain, että onko jotkut jo lapsesta asti sellaisia purnaajia? Ja eikö ole käytöstapoja? Ei kyllä omat koululaiset kehtais valittaa tarjottavista ja hanskoista ja kaikesta mahdollisesta vaikka kuinka olisi huono päivä. ap
[/quote]
Ja sä tiedät asian varmuudella? Onko ihan mahdoton ajatus, et sunkin lapset käyttäytyy joskun tollai, mut sulle ei vain ole siitä kerrottu? Ethän säkään kertonut lapsen äidille josta täällä puhut vai kerroitko?
Perustuuko sun väite sun lasen omaan sanaan ja kertomaan? =D
Vikisevä lapsukainen. Kyllä tosiaan koululaisen pitäisi osata jo vähän käyttäytyäkin. Mutta onhan toiset aikuisetkin vinkujia eikä käytöstavoista tietoakaan..
Äiti oli mukana ja oli kyllä vähän nolona. Ei ikinä kehtais käyttäytyä noin omat lapset. ap
Meilläkin kävi tänään vieraita ja perheen kaksi lasta kiukutteli ja valitti (todella monesta asiasta) mutta eipä tuo minua haitannut. Mitäs muutamista vinkumisista, siinäpähän vinkuu ja vankuu ja valittaa minkä jaksaa, elämäähän tämä vaan
Ai sua ei haittaa vaikka lapsi kitisee, kunhan ihmettelet tässä vaan, eikös...ajattelitko milloin päästä itse asiaan, eli sulla taitaa olla enemmänkin sanomista tästä lapsen äidistä? Nämä kaikki aloitukset yleensä tähtää siihen kaverin kasvatusperiaatteiden mollaamiseen ja kaverin haukkumiseen. Ois virkistävä jos siihen pisteeseen päästäisiin heti, koska kyllä mulle ainakin kelpaa viihdykkeeksi toisten arvostelu näin maanantai-iltana. :)
Muut perheen lapset on oikein mukavia ja reippaita ja positiivisia. Enpä näe äidin kasvatuksessa mitään vikaa ja kukapa olisi täydellinen äiti/kasvattaja? En ainakaaan minä. ap
Muut perheen lapset on oikein mukavia ja reippaita ja positiivisia. Enpä näe äidin kasvatuksessa mitään vikaa ja kukapa olisi täydellinen äiti/kasvattaja? En ainakaaan minä. ap
No niin se vaan on että jotkut ihmiset ovat pienestä pitäen negatiivisiä valittajia. Jos valituksen virta oli jatkuvaa ja äiti oli nolona niin eikö äiti sanonut mitään???
Lapselle voi ja pitää opettaa että kylässä ei huudella että tää on pahaa jos jostain ei tykkää. Ei ole pakko syödä tai juoda...sanoo vaan että nyt ei maistu/en jaksa.
Minusta tuo vinkuminen liittyy yleensä ikään ja on vähän tyypillisempi kai tyttöjen kohdalla, vaikka poikani kaveri onkin juuri tuollainen kaikesta valittaja silloin, kun oma äiti ei ole paikalla. Omat lapset ovat innostuneita ja sillä tavalla vähän lapsellisia, että eivät ehdi valittaa ja vinkua, kun tykkäävät kyläilyistä ja muista lapsista, mutta tällaiset vähän "isottelevat" lapset sitten yrittävät osoittaa "aikuismaisuuttaan" jatkuvalla tyytymättömyydellä.
Kyllä minusta tuo äiti teki virheen, ettei viheltänyt peliä poikki. Meidän pienempi lapsi voisi hyvin valittaa hanskoista (ei halua tyttöjen väriä eli pinkkiä), mutta tuollaiseen totean heti, että ilman hanskoja ei mennä ulos ja valittaminen loppuu tähän. Niinpä ei lapsi ole toistaiseksi valittanut koskaan kylässä.
Oma kokemus on, että parin vuoden päästä se valittajalapsi on aivan hurmaava. Tosin ap taisi mainita, että on ollut tuollainen jo pidempään. Oma kummityttöni muuttui noin 7-vuotiaana aivan kamalaksi valittajaksi ja nurkujaksi, mutta nyt on aivan mahtava 11-vuotias. Eli osalla se on ikään liittyvä juttu. Toisaalta poikani kaveri on aina ollut tyytymätön kaikkeen, kun vanhemmat eivät huomaa.
Jotkut lapset nyt vaan on ärsyttäviä. Millaisia persoonia vanhempansa ovat?
Vittu mä vihaan tota salkkareiden Eliasta. Vinkuva homo.
11 v , taitaa olla huonosti kasvatettu
Entäs jos oli tulossa kipeäksi? Sekin saattaa tehdä lapsen kärttyiseksi, kun on jotenkin määrittelemätön huono olo.
Huono päivä lapsella?