Veljeni avautui minulle ja pyytää apuani. Auttaisitko?
Veljeni on siis 40-vuotias ikisinkku, jota ei ole koskaan kiinnostanut perinteinen perhe-elämä.
Nyt on sitten ilmeisesti ääni muuttunut kellossa, kun hän soitti minulle viikonloppuna täysin ympäripäissään ja avautui elämästään. Haluaa kuulemma eksänsä takaisin ja katuu tyhmyyksiään. Hän siis petti eksäänsä. Olen edelleen väleissä tuon eksän kanssa ja veli nyt siis pyysi, että ottaisin häneen yhteyttä ja pyytäisin että antaisi vielä mahdollisuuden.
Toisaalta tekisi mieli sanoa veljelle vain, että kärsiköön teoistaan, mutta toisaalta käy myös sääliksi...
Kommentit (9)
Eiköhän sillä exällä ole jo uusi elämä ilman veljeäsi. Harva ottaa pettäjän takas, joten ihan sama otatko yhteyttä vai et.
40-vuotias ikisinkku, jolla on eksä. Mikä ei kuulu joukkoon?
Juttelisin vielä siten että molemmat on selvinpäin
Et kai sinä sen mukaan toimi, mitä toinen kännipäissään keksii pyytää? Kai nyt edes odotat tilausvahvistusta, selvin päin tehtyä vieläpä?
Ja miksi sinun pitäisi veljen puolesta mitään pyytää? Nyyh nyyh ystävä kallis ota ny se takasin, no anna sille sitte edes, no antasitnyyyh... Voithan sä kertoa, mitä veli sanoo. Voit vielä vaikka vähän naurahtaa päälle, jos uskallat.
En. Aikuinen hoitakoot omat asiansa
Minun setäni elinaikaan soitti samalla tavalla kännissä äidilleni jostain eksästään, jonka oli tavannut joskus vuonna nakki ja makkara. Kyse on vain siitä ikävästä totuudesta että kun tulee ikää niin se elämä alkaa olla takana päin ja jos ei omaa mitään niin yrittää pitää pienistäkin asioista kiinni - jopa muistoista. Todellisuudessa kyseessä on siis eräänlainen suruprosessi. Siihenhän sitä alkoholia käytetään. Ja kännissä on helpompi puhua ja avautua.
8 tarkoittaa varmaan enoa? Äidin veli on eno, ei setä.
No. Ei kannata hirveästi moralisoida. Kaikkeen on syynsä.
Voit ihan hyvin kertoa veljesi exälle, että velisi soitti huonossa kunnossa ja kertoi haluavansa vielä yrittää ko. exän kanssa. Ehkäpä exä itsekkin vielä toivoo yhteistä eläämää veljesi kanssa. Sillanrakentajia tarvitaan.
Jos et sitten kerro tätä, niin sitten sinula onkin jo itselläsi salaisuus, joka ihan syystäkin tulee painaman niin kauan, kunnes se paljastuu. Silloin voit menettää molemmat, sekä veljesi, että myös veljen exä:n
Välittämällä viestin et voi hävitä mitään, ainoastaan voittaa.
Anna 40-vuotiaan hoitaa itse sotkunsa...