Mitä kiusaaja hakee pyytäessään aikuisena anteeksi koulussa kiusaamaltaan luokkakaverilta?
Niin, mitä mahtaa kiusaaja OIKEASTI hakea sillä, että pyytää anteeksi.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Muu: Pyytää kaiken varalta anteeksi, ettei menneisyys pure persuuksiin, jos jotkut saa tietää millainen kusipää oli.
Tämä!
Minä kadun ainakin aidosti kaikkea kiusaamistani lapsena. Olen aivan toinen ihminen nykyään.
Muu vaihtoehto: yrittää huijata kiusatulta rahaa.
Kiusaaja voi tuosta hakea mitä tahansa, eli riippuu ihan siitä kiusaajasta ja hänen motiiveistaan ja siitä onko oikeasti kasvamassa aikuiseksi, menemässä eteenpäin elämässään ja oppimassa virheistään. Uskon, että useimmat heistä ovat liikenteessä vilpittömin ja rehellisin aikein.
Itse entisenä koulukiusattuna olisin todella otettu jos joku kiusaajistani tulisi ja pyytäisi vilpittömästi minulta anteeksi kaltoinkohteluani. Siitä voisi tulla molemminpuolisesti todella katarttinen ja parantava kokemus, jos molemmat osapuolet olisivat aidosti valmiita pyytämään ja antamaan anteeksi ja menemään elämässään eteenpäin. Tätä ihmettä en ole valitettavasti vielä saanut kokea, koska se todellakin edellyttäisi sitä että molemmat olisivat valmiita menemään elämässään eteenpäin.
täytyy nyt tähän vastata.
kiusaaja ei muutu koskaan.
esittää voi. mitä vaan.
ihmisen luonne on sama kehdosta hautaan.
Kukaan ei voi pakottaa ketään pyytämään anteeksi, vaikka olisi tehnyt toiselle mitä tahansa. Kyllä se lähtee pohjinmiltaan itsestään.
Huono omatunto voi antaa siihen lisäpotkua, mutta ei kukaan tule enää jälkeen päin pahoittelemaan jos ei oikeasti ole pahoillaan!
Psykopaatti ei muutu! Voit opetella elämään näennäisesti kunnolla, mutta mätä olet sisältä hautaan asti.
Onpa yllättävää, että noin moni uskoo toisen oikeasti muuttuneen empaattiseksi.
No riippuu niin ihmisestä. Jos on taitava manipuloitsija niin voi olla feikkausta. Toisaalta voi myös tarkoittaa sitä.
Mainipuloinnin taitava ihminen on usein sosiaalisesti taitava ja ylös nousevaa sorttia.
Kuten narsistit ja psykopaatit.
Mä en ymmärrä mitä iloa siitä on, jos "haluaa toiselle hyvää". Jos ei ole vuosikymmeniin edes nähty niin mitä sille tekee, jos joku sanoo nykyään haluavansa hyvää? Eikö se ole se ja sama mitä se toinen toivoo? Varmaan eri asia niille jotka uskoo johonkin karmaan ja energioihin ja niin edelleen.
Haluaa pysyä ajan hermoilla.
80-luvulla oli siistii olla pahis. Kiusatuille sanottiin "ei haukku haavaa tee" ja "puolusta itseäsi". Kiusaamisen syy laitettiin yleensä kiusatun harteille.
Ajat on muuttuneet.
Nyt henkinen väkivalta ja muiden nujertaminen ei ole enää varsinaisesti in. Imagolle on hyödyksi katua nuoruuden koiruuksiaan ja kasvaa ihmisenä. Siis ainakin jos nuoruuden pahat teot tulee jotenkin ilmi nykyisessä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti ei muutu! Voit opetella elämään näennäisesti kunnolla, mutta mätä olet sisältä hautaan asti.
Lapsen persoonan rakenteet muuttuu ja kehittyy vielä.
Kiusaajalle tulee vaivaantunut olo ollessaan kiusaamisesta tietävien seurassa. Purkaa oloaan pyytämällä kiusatulta anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pah, vain pieni osa todellisia luonnehäiriöisiä pyskopaatteja. Ihmisluonto vaan on semmoinen että savustetaan liian erilaiset porukasta, on hyväksi lajin säilymiselle.
Vierailija kirjoitti:
Muu: Pyytää kaiken varalta anteeksi, ettei menneisyys pure persuuksiin, jos jotkut saa tietää millainen kusipää oli.
Aika monen kohdalla sanoisin tämä, varsinkin sen pääkiusaajan uskon pelkäävän, että vaimonsa saa tietää. No en minä kerro, en oikeasti yhtään enää välitä enkä oikein halua näitä anteeksipyyntöjä, ovat joten kiusallisia. Yhden kohdalla voin uskoa ensimmäiseen. Mutta ei kukaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Juuri tämä! Kyseessä oman nahkansa pelastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pah, vain pieni osa todellisia luonnehäiriöisiä pyskopaatteja. Ihmisluonto vaan on semmoinen että savustetaan liian erilaiset porukasta, on hyväksi lajin säilymiselle.
Eli lajin säilymisen kannalta parempi on esim. jo se nuorena itsarin tehnyt, joka ei kestänyt kun tyttöystävä jätti tai se, josta tuli linnakundi, taitaa olla kuollut sekin jo. Minä tuottavaa työtä tekevä insinööri olin kiusattuna huonompi, minä, joka olen kasvattanut kaksi fiksua veronmaksajaa lisää? Hyvä tietää, että linnakundit ja räyhääjät ovat ihmislajille parempi. Tietty kun kuolevat nuorena, niin eivät kuluta luonnonvaroja, hyvä ehkä niin.
turpaan vaan, verbaalisesti noille reppanoille.