Tuleeko sinulle 10.000 askelta päivässä?
Latasin ensimmäistä kertaa elämässäni askelmittarin. Päivittäin näyttäisi tulevan vähintään 10.000 askelta ja kilometrejä vähintään 7km. Tuo siis tulee ihan "väkisin" päivittäin koirien kanssa ulkoillessa. Päälle sitten tietysti vielä liikkuminen kun puhelin ei ole mukana eli pikkulenkit koirien kanssa, postin haku tms pientä. Tällä askelmäärällä kuluu kaloreita n. 350kaloria eli noin yhden aterian verran. Muuta liikuntaa en harrasta. Tosin välillä käyn kiipeämässä portaita, hyvin harvoin juoksen.
Kommentit (69)
Polarin mittarilla tulee, mutta esim Suunnon ei. Tosi suuria eroja mittaustavassa.
Vierailija kirjoitti:
Polarin mittarilla tulee, mutta esim Suunnon ei. Tosi suuria eroja mittaustavassa.
Polar ei nykyään varsinaisesti mittaa askeleita, vaan arvioi kokonaisaktiivisuutta. "Askeleita" tulee siis esim. pyöräilystäkin.
Ei todellakaan, kuolisin kipuihini. Terv. 20 000 askelta työpäivässä muutaman vuoden verran ja kummatkin kantakalvot riekaleina.
1500 ihan kirkkaasti. En huijaa yhtään.
Jo puolikkaassa työpäivässä helposti.
Vapaapvinä kevyesti
Kotikonttorilla duunit ei todellakaan tule.
Ei tule edes viikossa. Jalat ei kestä.
Koiralenkeistä tulee 15 000 askelta ja siihen päälle muut askeleet.
350 kaloria saa olla kyllä todella pieni ateria..
Tuossa sen näkee hyvin miten paljon saa liikkua että saa kaloreita kulutettua.
Tulee! Töissä tulee jo 17000-20000 ja koiralenkit (vanhan mummokoiran kanssa) täydentää 22000-25000.
Mulla on ollut tavoitteena 12000 vähintään, mutta ranne vibraa jo tuossa ysin-kympin aikoihin. Työt alkaa kuudelta ja kuljen julkisilla. Pysäkillekin kävelee vähän matkaa.
7000 askelta on pvätavoitteeni. No joskus jää 4000.Se ihan hyvä.Vkonloppuisin voi tulla 18000 askelta.
Tulee töissä pelkästään n. 25 000 askelta päivittäin. Siivoustyötä teen.
Vierailija kirjoitti:
Et mitaa mitään matkoja esim. kartalta? Mulla tulee tietyt askeleet, mutta näen kartalla, että menee yksin kilometreihin.
Lähelle tulee. Ateria on 1000 kaloria. Isolle miehelle. Sillä sitten pätjääkin pitkään.
350 kaloria on kevyt välipala.
Vierailija kirjoitti:
350 kaloria saa olla kyllä todella pieni ateria..
Tuossa sen näkee hyvin miten paljon saa liikkua että saa kaloreita kulutettua.
Ei kai kukaan kuvittelekaan, että kävely suoraan kuluttaisi paljon kaloreita. Säännöllinen kävely ja aktiivisuus kuitenkin tekee hyvää aineenvaihdunnalle ja sitten kuluttaa enemmän levossakin. Ja muut hyvät liikkumisesta saadut jutut tietenkin, esim mielen hyvinvointi.
Mulla on istumatyö ja työpäivinä tulee 4500-5000 useimmiten ja viikonloppuna menee helposti rikki tuo 10 000.
Tulee arkena töiden puolesta, mutta ei viikonloppuisin. Olen silti pullukka. Syön varmaan vaan liikaa. 🤭