Olen laihtunut 50 kiloa ja mies edelleen valittaa
Eli. Olin pitkähkön aikaa tuolla ene dieetillä ja sillä ja ruokavalion muutoksella olen laihtunut 50 kiloa. Aloitus painoni oli 120 kiloa ja nyt tosiaan painan 70 kiloa. Mieheni itse on ollut ylipainoinen (hänen tarkkaa painoaan en tiedä, mutta yli 100 kiloa. Hänen pituuteensa 170 cm nähden se on liikaa) mies ei kuitenkaan edelleenkään ole tyytyväinen mun painoon ja saan kuulla asiasta joka päivä. Jos esim pitkän työpäivän jälkeen joskus herkuttelen esim palalla suklaata (ehkä kerran viikossa), hän alkaa asiasta suoranaisesti veetuilemaan. Sitten jos meidän teini-ikäinen tytär tosiaan puolustaa mua ja kehuu mua mun painonpudotuksesta ja siitä kuinka ennen saattoi mennä kaksikin levyä fazerin sinistä, mies hokee/valittaa että KAIKKI on häntä vastaan kun hän yrittää vaan "auttaa" lihavaa painonpudotuksessa. Joka päivä töksäyttelee että "et sä mitään oo laihtunut. lihonut vaan" Ja kun liikun, saan kuulla että sekään ei ole riittävää hänen mielestään ja pakko sanoa että oma henkinen vointi alkaa olla ihan paska. Ero on alkanut pyöriä päässä ja uskon että suurin osa tuosta miehen käytöksestä johtuu siitä että hän on kateellinen ettei itse pysty laihtua (on yrittänyt, mutta aina sortuu takaisin herkkuihin, roskaruokaan ja alkoholiin) olen ollut tukena, tehnyt terveellistä ruokaa ja yrittänyt liikkua hänen kanssaan, mutta häntä ei saa liikkeelle. Mutta, kuten sanoin aiemmin tosiaan, niin ero on alkanut pyöriä päässä ja koen että jos jään pidemmäksi aikaa, niin itsetunto rappeutuu takaisin siihen mitä se on ollut siihen aikaan kun olin vielä 120 kiloinen, ja ennen söin juurikin tuon henkisen huonon voinnin takia ja pelkään että jos jään, niin lihon taas. Olen puhunut miehelle monta kertaa suoraan, mutta se ei ole johtanut mihinkään, vaan hän heittäytyy marttyyriksi ym ja koen että puhuminen/härkää sarvista ottaminen ei enään auta, vaan se ero taitaa olla se paras vaihtoehto. . Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia puolison kanssa? Ja jos on, miten olette ongelmat hoitaneet?
Kommentit (28)
Pitäisköhän sun pudottaa vielä se reilun 100 kilon liikapaino?
Miehesi on tollo. Mutta voithan yrittää kertoa hänelle niinkuin asia on, sen mitä tännekin kerroit.
Jotkut miehet vaikka ovat itse ylipainoisia/lihavia, niin eivät voi sietää vaikka nainen olisi ees vähän ylipainoinen. Meillä ylipainoinen ex mies joka painoi likemmäksi 110 kiloa, oletti että laihdun 50 kiloiseksi kun päätin alkaa pudottamaan mun painoa 100 kilosta ja pituuteeni nähden tuo mitä sitten lopulta painoin ((70 kg)) on mulle normaali paino. Hänelle se oli kova paikka kun puheidensa mukaan niiiiiin oli odottanut hoikkaa vaimoa mitä esitellä kavereille.
Nyt tein sen! Avasin tämän keskustelun koneella ja käskin mieheni lukea sen, minkä hän tekikin. Ja kuten jo arvasin, heittäytyi taas marttyyriksi ja kuinka hän yritti vaan "auttaa" . Sanoin että ei se ole auttamista vaan suoranaista kiusaamista ja kerroin että ikinä meidän liiton aikana en ole kokenut oloani näin paskaksi mitä nyt. Hän ei sitä noteerannut ollenkaan ja sanoi että "en pysty auttamaan sellaista henkilöä kuka ei halua häntä autettavan" ja lähti johonkin. Nyt varsinkin tuon kommentin jälkeen tajusin että ei tähän kannata jäädä ja että kyllä se ero on se paras vaihtoehto. Ei mun henkinen hyvinvointi kestä tuollaista "auttamista" ja haluan pysyä mitoissani mitä mulla nyt on. Tosin vielä on varaa pudottaa painoa kun minun pituuteen nähden olen vieläkin ylipainoinen. Kiitos kaikille kommenteista ja tsemppiä muille, ja varsinkin painonpudottajille, älkää antako KENENKÄÄN polkea sun saavutusta ja jatkakaa! -ap
🥳 onneks olkoon painon pudotuksesta
Nyt vaan heivaat sen idioottiäijän ulos …
Siitä se uusi elämä lähtee🤩
Upeaa ap! On SIANJÄTTÖAIKA. Vapauta sika talviseen metsään!
Tämä! Silloinen mieheni kauhistui sitä kun laihtuessani, iho alkoi roikkua ja vaikka olin paljon laihempi, niin hän ei voinut sitä roikkuvaa ihoa sietää ja sainkin kuulla siitä koko ajan. Totesin että mäpä otan lainan ja leikkautan sen pois. Tein sen itseni takia. En hänen. Tosin ero tuli koska mies ei voinut sietää sitä että käytin niin paljon rahaa tuohon leikkaukseen.