KATEUDEN KÄSITTELEMINEN
Mitä se voisi olla? Annan esimerkin.
Jollakin on jotakin vähän enemmän kuin minulla tai minulla ei ole sitä ollenkaan.
Ensimmäiset ajatukset on miten voisin päästä samaan tavoitteeseen. Jos siihen ei ole
pääsyä...mikä olisi sellainen huono asia kateuden kohteesta josta saisin mehevän
juorun.
Tuossa vaan esimerkki , itse en oikeasti rupea keksimään mitään ilkeyksiä vaan myönnän
rehellisesti kateuteni itselleni ja hyväksyn sen.
Hyvä on muistaa kukaan ei voi kaikkea saada
mitä haluaa ja se ,että ilkeydestä jää itselle
huono olo.
Kannattaa siis haudata kateelliset ajatukset ja keskittyä positiivisiin asioihin, iloitsemaan
siitä mitä minulla on ,eikös vain?
Kommentit (17)
Hyviä mielipiteitä ja kaikki niiiin totta.
Laihat ja kauniit on hyvännäkösii!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:27"]En lukenut kuin otsikon.
[/quote]En minäkään lukenut koska toi asia on minulle Ongelma.
KateusHan on hyvä juttu: siinä oppii, mitä itse haluaisi itselleen. Eihän kaiki ihmiset kadehsi samoja asioita.
Ei kateus aina liity siihen mitä haluaa itselleen. Kateus koostuu monista pienistä asioista. Jos on jollekin mielestään kateellinen, niin kannattaa kysyä itseltään olisiko valmis vaihatamaan paikkaa tämän kanssa? Ottamaan kaikki muutkin tämän henkilän elämään liittyvät asiat? Harva olisi.
Kadehdimme usein sitä mitä näemme tai miten luulemme asioiden olevan. Harvoin näkee pinnan alle ja tietää mitä sotia se ihminen, eli katuden kohde, käy sisällään. Tai minkä hinnan hän on joutunut luulemastamme onnesta maksamaan.
Monet asiat joita yleisesti kadehdimme ovat raha, asema, perhe, ystävät. Emme kuitenkaan tiedä millä tavalla ja millä taisteluilla ne on saavutettu, ja mikä on niiden hinta. Päällepäin se ei näy. Unelmatyöpaikan takana saattaa olla burnout tai masennus, joka pysyy koossa lääkkeillä tai muilla päihteillä. Perheidyllin takana saattaa olla hutera parisuhde, lapsettomuushoitoja, velkoja ja vaikka mitä mitä pari pyrkii piilottamaan viimeiseen saakka.
Yksi hyvä neuvo on että älä ikinä ole ilkeä muille tai kadehdi muita, sillä et ikinä voi tietää mitä sotia ihminen on sisällään käynyt tai käy edelleen. Tiedän tämän liiankin läheltä.
Ihmiset ovat kateellisia sille, että ihminen elää rohkeasti omaa elämäänsä.
En kadehdi jos toisella on jotain mitä mulla ei. Kadehdin sitä jos toinen saa kaiken ilman mitään työtä yms ja itse joutuu raatamaan kaiken eteen
Vaikka sitä kaikenmoisia vikoja löytyykin, niin en minä kyllä kadehtia osaa ketään. Miksi kadehtisin? Tämä mun oma elämä on just semmoinen, mitä en vaihtaisi kenenkään muun elämään. Koska ne kivetkin jotka kengässä on hiertäneet, niin ne on just minun kiviäni. En minä halua niitä vaihtaa jonkun toisen kiviin, tai semmoisiin kenkiin mihin ei koskaan tule yhtään kiveä hiertämään. Se olisi ihan tylsää!
Useat ihmiset ovat todella negatiivisia. En ole koskaan ymmärtänyt miksi toiset ihmiset eivät voi olla iloisia edes parhaan ystävänsä onnesta. Hänellekin ollaan kateellisia ja muiden onni on jollain kierolla tavalla itseltä pois.
Aivan kammottava luonteenpiirre ja olen todella onnellinen ettei mulla ole sellaista.
Semmoinen ihminen joka on jatkuvasti kateellinen, ei osaa olla ystävä jostain syystä itselleen, eikä näin ollen myöskään toisille. Eikä varmaan itse edes tajua sitä, koska siihenkin vika on toisissa ihmisissä. Tällaiset ihmiset joutavatkin pois myrkyttämästä omaa elämää, jos sitä kautta vaikka oppisivat mennä itseensä, jos sieltä löytyisikin ne syyt miksi on itsellä koko ajan niin paha olla.
Oppia IKÄ kaikki!