1000 ja 1 tapaa pilata kahvi väsyneenä
kaada sekaan suolaa, margariinia tai mehukeittoa. voit myös kokeilla kissanraksuja suodatinpussiin tai pannun jättämistä pois!
nimim. äiti on vähän väsynyt-ei kai?!
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:44"]
Valmiin kahvin voi kaataa kupin sijasta myös viemäriin.
[/quote]
Jep. Helpottaa tiskaamista kun huuhtelee valmiin pannullisen kahvia suoraan viemäriin kaatamatta sitä ensin mukiin. Eilen join melko laihaa kahvia kun aloin jo laskea pannuun vettää ennen kuin olin edes ottanus siitä kahvia mukiin.. Noh, join silti kun en jaksanut keittää uutta :D Tulipahan enemmän....
Täyden pannun keitettyäsi on täysin luonnollista laittaa keitin päälle toista pannullista varten - ja jättää täysi pannu siihen alle. Mikään ei pese lattioita paremmin kuin yli valuva kahvi!
.
Jos säästää haluaa niin useamman pannullisen voi myös keittää samoilla puruilla. Ja jäädä pitkäksi aikaa pohtimaan miksi se kahvi on niin laimeaa ennen kuin tajuaa virheen..
.
t: kahvilatyöntekijä
Laita varmuuden vuoksi "muutama" ylimääräinen mitallinen kahvijauhetta pressopannuun ja annostele vesikin silmämääräisesti. Että varmasti tulee juomakelvotonta liisteriä.
Kahvia voi yrittää tehdä myös teemuruista. En ymmärrä miten siinä onnistuin kerran. Sekä musta tee että kahvi ovat kyllä samanlaisissa astioissa kahvin- ja vedenkeittimen vieressä, mutta onhan ne koostumukseltaan ja hajultaa ihan erilaisia. Ei kyllä pystynyt juomaan sitä kahville haljakasti maistuvaa teetä.
Kahvin voi myös kaataa kuppiin ja heittää joukkoon vitamiiniporetabletin. Hetken kuluttua voi ihmetellä, miksi kahvista kohoaa kymmenen sentin korkuinen vaahtopatsas.
Jessus, onpa hauska huomata etten ole ainoa, jolta kahvinkeitto ei aina suju ihan sääntöjen mukaan... Nauraa käkätin näille ihan kippurassa :D Nimim. Suurimman osan näistä ittekin säheltänyt
Mun bravuuri on keittää kahvia tippalukko päällä, kovin puruista ja vahvaa on lopputulos:)
Mittaa kahvijauhe huolellisesti laskien suoraan keittimen vesisäiliöön veden sekaan. :(
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:54"]
Mittaa kahvijauhe huolellisesti laskien suoraan keittimen vesisäiliöön veden sekaan. :(
[/quote]
Argh! Tää on niin raivostuttavaa! On ite KAHDESTI tehny saman mokan, ja voi että kuin viheliäistä puuhaa oli putsata vesisäiliötä puruista.
Toisaalta kahvinpurut voi laittaa myös suoraan mukiin ja keitellä pelkkää vettä.
Voit myös kätevästi kolauttaa kahvipannun pöydäneunaan, jolloin kädessä on enää kahva. Montaa em. on tullut kokeiltua. Hyvä etten ole ainoa sählä!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:29"]
Voit myös kätevästi kolauttaa kahvipannun pöydäneunaan, jolloin kädessä on enää kahva.
[/quote]
Tää on kokeiltu!
Jätä tippalukko kiinni ja keitin päälle ja mene tekemään muita hommia, palaa takaisin ja huomaa että keitin ja taso sekä parhaassa tapauksessa myös kaapinovet ja lattia on yltympäriinsä vedessä ja kahvinpuruissa. Niiden siivoaminen piristää kummasti.
Unohda kaataa pannusta loput vedet pois sen jälkeen kun olet mitannut vesisäiliöön siitä sopivan määrän vettä ja mieti pitkään miksi kahvisi on todella laihaa ja haaleaa.
Appelsiinimehu kahvissa herättää kummasti.
Kaada kahvimukiin coca-colaa, laita kahvipannu päälle ja kaada cocikseen maitoa. Eksoottinen maku.
Bonuksena: etsi puhelintasi pitkään ja löydä se lopulta jääkaapista.
27: mä oon löytänyt mm. kauan etsimäni ihoteipin jääkaapin ovesta. :')
Hih, tää on ihana ketju. Just tänä aamuna lorahti liikaa vettä ja puruja laitoin normisti, tuli laihaa. Piimääkin olen kokeillut, liian oli eksoottista makuuni.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:24"]Minun suosikki on jukurttia litran tölkistä kahvin sekaan. Valion mansikkavanilja antaa pikantin säväyksen. Myös curry-jauhe sopii aamupuuroon kanelin tilalle. [/quote] curry sopii myös omenapiirakkaan!
[/quote]
Miehen mielestä curry sopii myös korvapuustien täytteeksi, "mietinki ku täällä tuoksuu erilaiselta ku sillon ku sä teet korvapuusteja".
[/quote]
Kaneli taas sopii ihan hyvin kananuggettien mausteeksi.
Meillä mies monestikin tehnyt työvuoron jälkeen leipää itelleen ja menny sen jälkeen unille. Aamusta olen bongannut juustot, levitteet ja leikkeeleet pöydältä ja jääkapista löytyny juustohöylä, voiveitsi, leikkuulauta puukon kanssa ja jopa tyhjä leipäpussikin oli sinne kerran eksynyt.
Kahvin keittoon myös kannattaa kokeilla veden mittausta pannuun, purujen mittauksen pussiin. Hetken kuluttua ihmetellä miksi kahvia ei ole tullu. Huomata säiliön olevan tyhjä ja kaataa sinne toisella astialla vettä. lopputuloksena tuplamäärä vettä ja puruja aivan liian vähän. :D
Kahvinkeitin on hyvä laittaa päälle kun meinaa sitä kahvia keittää.
Ja jos meinaa ladata keittimen illasta valmiiksi, sitä keitintä ei todellakaan kannata sillon illasta lätkästä päälle.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:55"]Taitaa olla ketju täynnä jotain vammaisia, joilla ei tuo äo ole kovin korkea. 35 vuotta olen keittänyt kahvia ( kymmeniä tuhansia kertoja), välillä jos minkälaisessa väsymyksessä ja kunnossa, eikä mitään tällaisia ole koskaan tapahtunut. Ja teidän mielestä on jotenkin hauskaa kertoa olevanne tyhmiä, voi voi... Toisaalta veikkaan, että suurin osa oli keksittyjä juttuja, jotta vaikuttaisi olevan hauskempia kuin toiset. Epäonnistuitte.
[/quote]
No voi harmi, että joillekin nyt vaan tuppaa sattumaan ja tapahtumaan. Ei se ole kenenkään muun vika jos sun elämäs on täydellistä, etkä kehtaa myöntää mokailleesi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 20:07"]Jännä kokemus on myös keittää kahvia ja olla muistam koko asiaa ! En yleensä juo Päiväkahvin kun olen yksin, silti kerran havahduin ihmettelemään että " mitä hittoa, keitin porisee ja kahvi tuoksuu, kuka sitä keitti?!"
Olin siis kaksin vauvan ja 3-vuotiaan kanssa, enkä TODELLAKAAN muista että olisin käynyt laittamassa sen kahvin tippumaan! Olisin varmaan läpäissyt valheen paljastus kokeenkin. .
[/quote]
Meillä taas mies saattaa joskus keittää pari kupposta kahvia itelleen päivästä ja muistaa vasta muutaman tunnin myöhemmin, et piru vie, sitä kahviaki i keitettynä! :D
Valmiin kahvin voi kaataa kupin sijasta myös viemäriin.