Mielestäsi hirvein "rakkauslaulu"?
Ja kenen esittämänä?
Tuli vain mieleen tuosta toisesta ketjusta, missä monet haukkuivat Jipun ja Samuli Edelmannin esittämän "Jos sä tahdot niin"-kappaleen maan rakoon. Itsekään en oikein pidä kyseisestä kappaleesta, se täytyy myöntää.
Onko tämä sinunkin inhokki"rakkaus"laulusi vai ihan joku muu?
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:07"]Finlandersin Oikeesti
[/quote]
Tämä! Järkyttävä :D
No ihmiset luulevat, että Policen Every Breath You Take on rakkauslaulu. :S
Yön Rakkaus on lumivalkoinen. Kuka haluaa tanssia häissään tätä?!?! Eivätkö ihmiset kuuntele ja analysoi tarkkaan mitä lauluissa lauletaan kun valkkaavat häämusiikkiaan? Rakastan SuomiLOVE-ohjelmaa, mutta siinäkin ihmettelin miksi se yks mies halus omistaa vaimolleen jonkun Oo miksi jätitkään minut -itkuvirren (en muista biisin nimeä, vaikka onkin hitti). Vaimo oli selvästi vaivautunut juontajan haastattelussa laulun jälkeen.
Every breath you take, mutta sehän ei rakkauslaulu olekaan, vaan kertoo pakkomielteisestä vainoajasta. Tai vaikka Mikko Perkoilan Sun kätes kädessäin. :D
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:14"]
[/quote]
Tiedätkö mitä? Lauluissa ei ole mitään sääntöjä, miten niitä saa tulkita. Samoin kuin runoissa. Niistä saa jokainen kuulija päätellä ihan mitä itse haluaa ja pitää vaikka hautajaislauluna jos huvittaa. Vai mistä tekijänoikeuslistasta sä käyt tarkastamassa mitä sanoittaja on milläkin laulullaan tarkoittanut? Onko niistä joku virallinen sivusto mistä saa katsoa, ettei vain käsitä väärin?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:07"]Finlandersin Oikeesti [/quote] Mä taas tykkään tästä. ♡
[/quote]
Niin minäkin. Siis mä tajuan, miten ällö tämä on, mutta silti - sen kerran kun joku uskoo rakkauteen näin imelästi niin mun on vaan pakko mennä mukaan. Ihana.
Tällä hetkellä Jenni Vartiainen valitettavasti pitää ykkössijaa inhotuksissa. Jollei ole vielä elettykään, niin mitä sitä uhoamaan kuoleman yli kestävällä.
Tuo Oikeesti on aika kamala, mutta Yön biisit Ollin "tulkitsemina" ovat kyllä kuraa.
[/quote]
Lueskelinkin jostain, että Sting - joka tuon biisin siis teki - oli ollut vähän ymmällään, kun joku pariskunta kertoi, että se biisi oli ollut heidän hääkappaleensa. Että onnee vaan sillekin pariskunnalle. :D
Hän oli keiju mikä lie, voih niin surkeaa...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 08:57"]
Ja kenen esittämänä? Tuli vain mieleen tuosta toisesta ketjusta, missä monet haukkuivat Jipun ja Samuli Edelmannin esittämän "Jos sä tahdot niin"-kappaleen maan rakoon. Itsekään en oikein pidä kyseisestä kappaleesta, se täytyy myöntää. Onko tämä sinunkin inhokki"rakkaus"laulusi vai ihan joku muu?
[/quote]
Hectorin 'Jos sä tahdot niin' on ihana! Biisissä ei oo mitään vikaa ...Jippu&Samuli-versio on hyytävän huono.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:16"]Yön Rakkaus on lumivalkoinen. Kuka haluaa tanssia häissään tätä?!?! Eivätkö ihmiset kuuntele ja analysoi tarkkaan mitä lauluissa lauletaan kun valkkaavat häämusiikkiaan? Rakastan SuomiLOVE-ohjelmaa, mutta siinäkin ihmettelin miksi se yks mies halus omistaa vaimolleen jonkun Oo miksi jätitkään minut -itkuvirren (en muista biisin nimeä, vaikka onkin hitti). Vaimo oli selvästi vaivautunut juontajan haastattelussa laulun jälkeen.
[/quote]
Täällä joku kirjoitti kerran että heidän häissään oli musiikkina Gloria Gaynorin I will survive, joten rakkaus on lumivalkoinen ei ole edes pahimmasta päästä.
Äkkiä tuli mieleen Jesse Kaikurannan Vie mut kotiin. Siitä tulee mielikuva vain jostakin elinsiirtopotilaasta, kun laulaakin "sydän matkaa laukussa" ;)
Tule ostamaan mä myynnissäoon Monta hyvää rakkautta rikottuina taskussa Kaupan päälle saat Tule hakemaan mä valmiina oon Muistot muovikasseissa sydän matkalaukussa Valmis muuttumaan vie mut kotiin Vie mut kotiin uudelleen laita mun pää ja sydän paikoilleen
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:18"]
[/quote]
Tiedätkö mitä? Lauluissa ei ole mitään sääntöjä, miten niitä saa tulkita. Samoin kuin runoissa. Niistä saa jokainen kuulija päätellä ihan mitä itse haluaa ja pitää vaikka hautajaislauluna jos huvittaa. Vai mistä tekijänoikeuslistasta sä käyt tarkastamassa mitä sanoittaja on milläkin laulullaan tarkoittanut? Onko niistä joku virallinen sivusto mistä saa katsoa, ettei vain käsitä väärin?
[/quote]
Eikö se nyt muka ole ihan yleistä tietoa, että ko. kappale kertoo nimenomaan pakkomielteisestä stalkkaajasta? Taisi olla juuri sun hääkappaleesi. Olet sairas.
Huh! Nyt nää jää soimaan mun päähän! Kiitos teille! :-/
Chris DeBurgh - Lady In Red ..bbrrrrr, puistattaa ajatellakin koko biisiä
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:07"]Finlandersin Oikeesti
[/quote]
Mä taas tykkään tästä. ♡