Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi hirvein "rakkauslaulu"?

Vierailija
16.02.2015 |

Ja kenen esittämänä?

Tuli vain mieleen tuosta toisesta ketjusta, missä monet haukkuivat Jipun ja Samuli Edelmannin esittämän "Jos sä tahdot niin"-kappaleen maan rakoon. Itsekään en oikein pidä kyseisestä kappaleesta, se täytyy myöntää.

Onko tämä sinunkin inhokki"rakkaus"laulusi vai ihan joku muu?

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm still loving you.

Päästä nyt hyvänen aika jo irti.

Vierailija
82/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu.

Herätä Pepe Willbergin vierestä. Hyr.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lionel Ritchien ballaadit!

Vierailija
84/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi puuta. Latvasta lahoa.

Vierailija
85/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kastoit minuun. Dippaaja.

Vierailija
86/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muistanut.

Ai jaa? Minä en.

Vierailija
87/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just kirjoittaa saman :)

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:38"]

Chris DeBurgh - Lady In Red  ..bbrrrrr, puistattaa ajatellakin koko biisiä

[/quote]

Vierailija
88/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:45"]Minä olen muistanut.

Ai jaa? Minä en.
[/quote] minä olen muistanut sinut kipuna kiivaana, muruna nielussain

Vierailija
89/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:16"]Yön Rakkaus on lumivalkoinen. Kuka haluaa tanssia häissään tätä?!?! Eivätkö ihmiset kuuntele ja analysoi tarkkaan mitä lauluissa lauletaan kun valkkaavat häämusiikkiaan? Rakastan SuomiLOVE-ohjelmaa, mutta siinäkin ihmettelin miksi se yks mies halus omistaa vaimolleen jonkun Oo miksi jätitkään minut -itkuvirren (en muista biisin nimeä, vaikka onkin hitti). Vaimo oli selvästi vaivautunut juontajan haastattelussa laulun jälkeen.
[/quote]

Minä näin tuon suomilove-jakson! Äijä siis omisti vaimolleen sen broadcastin you break my heart-biisin. Surullisin erobiisi ehkä ikinä :D apuaaaaa

Vierailija
90/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:38"]

Chris DeBurgh - Lady In Red  ..bbrrrrr, puistattaa ajatellakin koko biisiä

[/quote]

Olin just laittamassa tän... laulajan mäkättävä ääni kruunaa imelyyden. Toinen ällötys on Stevie Wonderin "I just called to say I love you."

Vierailija
91/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt mikää rakkauslaulu, mutta hirveä jollotus kuitenkin. Jonne Aaronin uusin biisi, joka soi radiossa ihan koko ajan. Aiheuttaa lievän oksennusrefleksin. Meen vuokses vaikka helvettiin... Oih nyyh.... aaaaarhg!

Vierailija
92/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Nick Caven ja Kylie Minoguen Where the red roses grow. Kaunis rakkaustarina muuttuu patologiseksi ja päättyy omistushaluisen miehen tekemään murhaan.

Vierailija
93/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahda mitään, mulle tulee siitä Finlandersin Oikeesti-biisistä aina mieleen se jouluversio, aina. Siinä katoaa kyllä herkkyys, kun se vääntyy väkisin "Uskon oikeesti joulupukkiin, enkä vain leikkinä lapsien".... Siis MIKSI sekin versio on pitänyt vielä tehdä niin imelästä biisistä?!

Vierailija
94/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:16"]

Every breath you take, mutta sehän ei rakkauslaulu olekaan, vaan kertoo pakkomielteisestä vainoajasta. Tai vaikka Mikko Perkoilan Sun kätes kädessäin. :D

[/quote]

Samalla tavoin olen ymmärtänyt Hectorin Jos sä tahdot niin -kappaleen. Kun sanoja oikein kuuntelee, niin alkaa tuntua melko pelottavalta. Mutta kukin tulkitkoon omalla tavallaan. Onhan Mendelssohnin rakastettu häämarssikin sävelletty Kesäyön unelmaan kohtaukseen, jossa keijukaisten kuningatar menee aasin kanssa naimisiin, eikä se ketään tunnu häiritsevän :-) Kerran eräs tuore aviovaimo selitti minulle tohkeissaan, että Melartinin Prinsessa Ruusunen ei sovi häämarssiksi kirkkoon, kun se ei ole kirkkomusiikkia. Lisäsi siihen, että hänen häissään oli toimittu etiketin mukaan ja häämarssina oli Mendelssohn.

Vierailija
95/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:41"]Aamu.

Herätä Pepe Willbergin vierestä. Hyr.
[/quote]Voi voi kyllä silloin minun nuoruudessani 70-luvulla monikin olis halunnut kun tämä oli uusi laulu.

Vierailija
96/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö - Rakkaus on lumivalkoinen. Biisi on itsessään järkyttävä ja siitä tulee kaikenlisäksi mieleen eksäni ja hänen junttikaverinsa. Kaikki Yö:n tuotanto on sieltä mihin aurinko ei paista ja Olli Lindholm itse on maailman noloin äijä.

Vierailija
97/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sija Simola: " Sulle silmäni annan...."

Vierailija
98/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:14"]

No ihmiset luulevat, että Policen Every Breath You Take on rakkauslaulu. :S

[/quote]

Tiedätkö mitä? Lauluissa ei ole mitään sääntöjä, miten niitä saa tulkita. Samoin kuin runoissa. Niistä saa jokainen kuulija päätellä ihan mitä itse haluaa ja pitää vaikka hautajaislauluna jos huvittaa. Vai mistä tekijänoikeuslistasta sä käyt tarkastamassa mitä sanoittaja on milläkin laulullaan tarkoittanut? Onko niistä joku virallinen sivusto mistä saa katsoa, ettei vain käsitä väärin?

[/quote]

Ei ole sellaista sivustoa. Ihan vain luotetaan ihmisten omaan kykyyn ymmärtää.

Vierailija
99/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:40"]Joutsenlaulu. Uikuti-uikuti.
[/quote]

Ei Joutsenlaulu ole rakkauslaulu. Sehän kertoo Olli Lindholmin kokemasta eksistentiaalisesta kriisistä hänen tätinsä kuoleman jälkeen. Omasta mielestäni kuvaa aihettaan varsin hyvin ja tuskaisesti, koskettaa. Mutta minä olenkin jo yli nelikymppinen täti.

Vierailija
100/163 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 09:55"]Se Nick Caven ja Kylie Minoguen Where the red roses grow. Kaunis rakkaustarina muuttuu patologiseksi ja päättyy omistushaluisen miehen tekemään murhaan.
[/quote]

Mitä nyt voit odottaa biisiltä, joka sisältyy albumille nimeltä Murder ballads?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi