Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupumus työssä -uskaltaisipa irtisanoutua

Vierailija
23.11.2021 |

Mutta ei ole muita erikoisalan töitä tarjolla ja opiskelemaan ei pääse. Lähteminen ja jääminen ovat molemmat huonoja vaihtoehtoja. Mitä ihmettä sitä tekisi.. Tätä olen pohtinut jo vuosia, mutta en uskalla tai haluaisi jäädä tyhjän päälle.. Muita vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hoidetaan sairasloman kautta tämmöiset, jos siis olet tosiaan uupunut.

Vierailija
2/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sairauslomaa ja sen jälkeen pomo järjesteli työasiat uudelleen ja nyt kaikki on ihan ok. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän päälle? Asut maassa, jossa on yksi maailman parhaista sosiaaliturvista. Etuoikeutettu taas uhriutuu.

Vierailija
4/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Mulla vähän sama tilanne kuin viestissä 2/2. Soitin työterveyteen ja jäin sairauslomalle. Töissä vastuualuetta kevennettiin niin, että olen pystynyt jatkamaan työssä.

Missä työssä sua uuvuttaa, voisiko sitä asiaa korjata jotenkin?

Vierailija
5/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hoidetaan sairasloman kautta tämmöiset, jos siis olet tosiaan uupunut.

Olen ollut jo ja vaikea tilanne myönnettiin ja joitakin muutoksia tehtiin, mutta tilanne on mennyt taas yhtä huonoksi. Taas myönnetään tilanteen vaikeus, mutta mitään ei ”voida” tehdä. Työtä tehdään niin pienillä resursseilla, että vaikeita tilanteita tulee eteen koko ajan. Pidin lisäksi muutaman lomapäivän hiljattain, mutta jo toisena päivänä työhönpaluun jälkeen olin aivan loppu.

Vierailija
6/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sairauslomaa ja sen jälkeen pomo järjesteli työasiat uudelleen ja nyt kaikki on ihan ok. 

Kiva kuulla. Minullakin oli muutama kk ok, mutta nyt työ mennyt taas siihen samaan -liian kiireiseksi ja kuormittavaksi. Kaikilla kuulemma sama ja pitäisi vaan tykätä näistä ainaisista ”haasteista”.

Vierailija
7/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan hyllyttämään. Ei stressaa!

Vierailija
8/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän päälle? Asut maassa, jossa on yksi maailman parhaista sosiaaliturvista. Etuoikeutettu taas uhriutuu.

Työllistyminen uuteen paikkaan olisi minun spekseilläni todella vaikeaa, joten uusi koulutus olisi ainoa tie. Mutta kun en ole ensikertalainen, niin en pääse opiskelemaan, ja jos pääsisin, niin ei olisi rahaa opiskella, kun tuet käytetty aikoinaan.

Vierailija
9/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn yksitoikkoisuus todellakin stressaa. Olen kokeillut tätä joskus opiskeluaikana ja ei sopinut mm. vanhan fyysisen vamman takia.

Vierailija
10/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin loparit. Nyt teen toisia hommia. Palkka on paljon pienempi mutta vointi parempi kuin vuosiin.

Vierailija
11/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Mulla vähän sama tilanne kuin viestissä 2/2. Soitin työterveyteen ja jäin sairauslomalle. Töissä vastuualuetta kevennettiin niin, että olen pystynyt jatkamaan työssä.

Missä työssä sua uuvuttaa, voisiko sitä asiaa korjata jotenkin?

Mukava kuulla, että onnistui niin. Minullakin kevennettiin lyhytaikaisesti, muuta sen jälkeen mentiinkin syvään päätyyn. Nyt on vaativampaa kuin ennen, koska mm. suurempi kiire, lisävastuita ja työajat järjestettiin minulle epäedullisella tavalla, vaikka pyysin toisin.

Vierailija
12/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin loparit. Nyt teen toisia hommia. Palkka on paljon pienempi mutta vointi parempi kuin vuosiin.

Ihana kuulla. :)

Vierailija
13/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuin entisissä itäblokin maissa, kuitenkin valovuoden päässä pohjoismaisesta keskitasosta.

Vierailija
14/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siis tein oikein hypyn tuntemattomaan. Eli lopetin vailla mitään tietoa jatkoasta. Kesä meni töitä etsien ja syksyllä onnisti. Mukavasti meni kesä "lomaillessa" ja toipuessa.

Vinkki samaa suunnitteleville: puhukaa työterveyden kanssa jo etukäteen asiasta, jotta saatte työkkärille lapun mikä osoittaa irtisanoutumisen olevan pätevästä syystä. Jos sitä alkaa jälkikäteen hakemaan niin saattaa kestää todella pitkään (itsellä meni 5kk julkisella) ja ensimmäiset 3 kuukautta täytyy elää omilla säästöillä. Työkkäri siis olettaa automaattisesti että on veronmaksajien kiusaksi jäänyt pois töistä ja lätkäisee karenssin 3kk päälle. Onneksi kuitenkin sain lopuksi sen alun 3 kuukauden rahatkin, kun sain vihdoin ja viimein lääkäriltä lapun joka vakuutti työkkärinkin että en huvin vuoksi lopettanut.

Vierailija
15/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siis tein oikein hypyn tuntemattomaan. Eli lopetin vailla mitään tietoa jatkoasta. Kesä meni töitä etsien ja syksyllä onnisti. Mukavasti meni kesä "lomaillessa" ja toipuessa.

Vinkki samaa suunnitteleville: puhukaa työterveyden kanssa jo etukäteen asiasta, jotta saatte työkkärille lapun mikä osoittaa irtisanoutumisen olevan pätevästä syystä. Jos sitä alkaa jälkikäteen hakemaan niin saattaa kestää todella pitkään (itsellä meni 5kk julkisella) ja ensimmäiset 3 kuukautta täytyy elää omilla säästöillä. Työkkäri siis olettaa automaattisesti että on veronmaksajien kiusaksi jäänyt pois töistä ja lätkäisee karenssin 3kk päälle. Onneksi kuitenkin sain lopuksi sen alun 3 kuukauden rahatkin, kun sain vihdoin ja viimein lääkäriltä lapun joka vakuutti työkkärinkin että en huvin vuoksi lopettanut.

Onneksi olkoon! Itse tein joskus vastaavan hypyn, mutta löysin väliaikaistakin työtä (oman alani ulkopuolelta) vasta vuosia irtisanoutumisen jälkeen. Sitten sain vuosia sitten nykyisen työn, kun satuin tuntemaan oikean henkilön ja heillä oli silloin tarve. Ilman suhteita olisin helposti vieläkin työtön. Siksipä irtisanoutuminenkaan ei houkuttele. Kunpa pystyisi jäämään ja voisi myöskin säilyttää terveytensä..

Vierailija
16/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Itse työskentelen sosiaalityöntekijänä, ja töitä on aivan liikaa. Ei siinä mitään, mutta jos jotain asiakkaalle sattuu, niin minähän siellä oikeudessa istun, ei heitä kiinnosta se, etten ehdi töitäni tehdä. Sairaslomaa en uskalla edes ottaa sillä sen jälkeen työkuormaa ei saa ikinä enää kiinni, mitkä kasautuu. Parempi siis irtisanoa itsensä suoraan.

Mietin asiaa jouluun asti ja jos siltä edelleen tuntuu, palaan pienipalkkaisempaan työhön, johon minulla myös koulutus.

Vierailija
17/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairaslomaa en uskalla edes ottaa sillä sen jälkeen työkuormaa ei saa ikinä enää kiinni, mitkä kasautuu. Parempi siis irtisanoa itsensä suoraan."

Höpöhöpö. Työterveyden kautta saikkarille. Ei ole sun asiasi ottaa kiinni työkuormaa vaan palattuasi teet sen 8 tuntia päivässä josta sulle palkka maksetaan. Pomosi hoitakoon työkuorman kiinni ottamisen.

Vierailija
18/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun ei ole resursseja, sille pomo ei voi mitään. Kun virkavastuussa toimitaan, siitä myös yksin vastataan. Tervetuloa tutustumaan lastensuojeluun jos et usko.

Vierailija
19/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, meidän kaupan hyllyttäjät on ihan yhtä stressaantuneita kuin muutkin tekijät. Liikaa töitä, liian vähän aikaa, positiivista palautetta ei heru jne.

Vierailija
20/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastaavia kommentteja kiireestä ja liiallisesta työkuormasta kuulee valitettavasti kaikenlaisten alojen työntekijöiltä. Kaikkialla tuntuu vallitsevan vastaavanlainen toimintakulttuuri, jossa työntekijöiden tulee venyä loputtomiin ja jos ei jaksa, putoat armottomasti kelkasta ja seuraava tulee tilallesi.

Lapsuudessani koulun pihalla oli sellainen karmiva karuselli, eräänlainen linko, joka pyöri todella vaarallisen kovaa vauhtia. Kiusaajat joskus ahdistivat kiusatut sinne (minut mukaan lukien). Työelämä on kuin se karuselli. Istumapaikan saaneet pysyvät vielä joten kuten kyydissä oksennustaan pidätellen, mutta jos ote alkaa hiljalleen herpaantua ja sitä päätyy lipumaan laitteen reunoille, on otteen irtoaminen ja vakava loukkaantuminen vain ajan kysymys.