Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tuli kelalta opintotuen takaisinperintä-kirje?

Vierailija
15.02.2015 |

Taas se aika kun kela laittelee näitä postiin. Itselleni napsahti juurikin 2000 euroa taas maksettavaa kun olen tehnyt liikaa töitä. On tää hienoa. Edellisetkin 4000 euroa vielä rästissä...

Eipä tartte taas miettiä mihin pienet kassatyön palkan massit laittaa...

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua pitää nostaa kaikille opiskelijoille jotka tekee töitä siinä ohella! Kokemuksesta tiedän, että päivät saattaa olla pitkiä ja onhan se rankkaa. Mutta se, että pitää oikeasti kytätä tuloja ettei vaan elintaso pääse liian korkeaksi.. Aivan paskaa. Keneltä se on pois jos jaksaa tehdä enemmänkin töitä? Miksi se on niin tarkkaa? En ymmärrä, en ihan tosissaan. Antaisi vaan ihmisten opiskella ja tehdä töitä, se 400 on loppujen lopuksi pieni raha siitä mitä mamut ja työttömät saa ja opiskelijat sentään kouluttaa itseään.

Vierailija
62/63 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla oli pitkittyneistä opinnoista johtuen tukikuukaudet tiukilla, joten peruin niitä aina välillä Kelan asiointipalvelussa. Kun peruutuksen teki niin tilille maksettiin vain asumislisä ja silti siis tukikuukausi säilyi. Jos minulla oli vaikka viimeisenä vuotena (9 kk) 5 tukikuukautta jäljellä, niin sain noilla viidellä tukikuukaudella 5 kk opintotuen ja asumislisän ja 4 kk ainoastaan asumislisän.

[/quote]

tämä onkin muuttunut nykyään, ja nykyään pelkkä asumistuen nostaminen vie tukikuukauden. eli ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:39"]Sama täällä... Vuosituloni olivat huimat 12 000e ja sen takia pitää maksaa nyt takaisin 1500 euroa... Heh, olenhan minä hemmetin rikas! Tässä kuitenkin tällä liksalla joutunut jopa miestä elättämään...

T: Lastenhoitaja
[/quote]Ei kysymys ole siitä että olet Kelan mielestä rikas, vaan siitä, että tukiehtoihin nähden olet ansainnut liikaa. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Miksette opettele laskemaan, paljonko saatte opintotukikuukausina tienata!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän