Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tuli kelalta opintotuen takaisinperintä-kirje?

Vierailija
15.02.2015 |

Taas se aika kun kela laittelee näitä postiin. Itselleni napsahti juurikin 2000 euroa taas maksettavaa kun olen tehnyt liikaa töitä. On tää hienoa. Edellisetkin 4000 euroa vielä rästissä...

Eipä tartte taas miettiä mihin pienet kassatyön palkan massit laittaa...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te loiset yritätte huijata veronmaksajien rahoja vaikka saatte palkkaa?

Vierailija
42/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:39"]

No mulle tuli ekaa kertaa, se johtui mun virheestä. Olin palauttanut yhden tukikuukauden ajoissa, kun olin tehnyt enemmän töitä mutta mun olisi pitänyt palauttaa vielä toinenkin. Olin tienannut siihen seuraavaan tulorajaan asti. Ja itse asiassa 39 euroa yli sen seuraavan tulorajan. Tuon ylimenon takia kela perii multa kaksi tukikuukautta eli tuhat sata euroa. Vituttaa - olihan toi oma huolimattomuusmokani, mutta silti toi toisen tukikuukauden perintä on ihan tyhjästä..

Miksi ap et palauttanut tukia ajoissa? Kai pidit kuitenkin kirjaa tuloistasi?

Itseäni harmittaa, koska olen ollut monena vuonna tosi huolellinen.

[/quote]

Ei kyllä kuullosta kivalta sinunkaan soppa.. :( Mä luulin että vuoden 2012 aikana tehdyt työt eivät vaikuttaisi 2013 tuloihin. Mulla keikkatyön takia myöhästyi siis maksupäivä joulukuun viimisestä v. 2012 ja ne rahat sain tammikuussa 2013 tilille... Näitä rahoja en siis laskenut koko vuoden tuloiksi... Silloin siis sain 1000 euroa mitkä olisi pitänyt saada joulukuussa jo... :/ Hemmetin palkanmaksu!

[/quote]

No mut sehän on aina se maksupäivä, mikä merkkaa, eikä se, milloin työt on tehty..

Se nyt varmaan tulikin selväksi, mutta ymmärrän, jos ei oo aiempaa kokemusta asiasta niin voi tietysti tuonkin kai käsittää väärin (en tarkoittanu besserwisseröidä).

[/quote]

Entäs kun kelan sivuilla lukee että kyseessä on koko kalenterivuoden tulot. Itse ainakin käsitän ettei se ala edellisen vuoden joulukuusta? Eli joulukuun työt eivät liity mitenkään tammikuulle... Huh huh mitä shaibaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:52"]Miksi te loiset yritätte huijata veronmaksajien rahoja vaikka saatte palkkaa?
[/quote] Juuri niin :D Onhan tuo iso raha, tonni kuussa (palkka+tuki)! On se jännä miksei saisi tehdä töitä ja opiskella, heti otetaan pois jo tienaa "liikaa" :)

Vierailija
44/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:52"]

[/quote]

Kukas loinen siellä huutelee? Katkerta joka ei ole saanut tehdä duunia?

Vierailija
45/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävi noin ja totesin että pitäkööt rahansa hitto :D Tehdään sitten 15 tunnin päivää ja saadaan palkkaa tonni kuussa, eipähän tartte taistella Kelan kanssa.

Vierailija
46/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä SAP kusi ja vuoden vika palkka maksettiin "vasta" tammikuussa :) Nyt sitten tänävuonna pitäisi ryhtyä asuntovelalliseksi kun tulorajat alkaa jossain vaiheessa paukkua.. pääsee sitten ns. tavallisten ihmisten asumistukeen käsiksi. On hirveän vaikea löytää työnantajaa, joka antaisi tehtä vuoden ympäri osa-aikaista hommaa ja vähintään kesä pitäisi aina tehdä täyttä päivää. Ilman töitäkään ei pärjää kun OT on alle 500 ja vuokra 450 euroa.

Vierailija
47/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuden ennakkopäätöksen mukaan vain palkanmaksupäivällä on väliä. Tämä siis vaikka virhe johtuisi työnantajasta / palkanlaskennasta. Riippuu sitten tilanteesta, onko se hyvä vai huono asia.

Vierailija
48/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä huikea systeemi! Muutenkin tosi pieni opintotuki ja luoja sentään jos teet töitä samalla niin älä vaan tienaa liikaa. Ettei vaan jäisi ylimääräistä rahaa.

Vierailija
49/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:52"]

[/quote]

No minä loinen en pärjäisi pelkällä tuella, kun saamani tuki on alle 500 euroa ja vuokra on jo 550..Mutta jos muuttaisin sillan alle niin pärjäisin pelkällä opintotuella?

Vierailija
50/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:52"]Miksi te loiset yritätte huijata veronmaksajien rahoja vaikka saatte palkkaa? [/quote] Juuri niin :D Onhan tuo iso raha, tonni kuussa (palkka+tuki)! On se jännä miksei saisi tehdä töitä ja opiskella, heti otetaan pois jo tienaa "liikaa" :)

[/quote]

Ennemmin se on hatun noston paikka kun on jaksanut tehdä töitä ja ohessa vielä opiskella! Siitä kertyy lisäksi verorahoja valtiolle kivasti. Ihme maa tämä Suomi että oikein RANGAISTAAN JA TUETAAN IHMISIÄ MAKAAMISEEN. No, pitäkööt kela rahansa... Minä olen myös 5000 euroa maksanu yhteensä opintotukia takaisin.

Vierailija
51/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskivatko nämä takaisinperintäkirjeet vuotta 2013 vai 2014?

Itse sain opinnot kunniallaviime kesänä päätökseen, enkä aiemmin ole rajoja ylittänyt, mutta viime vuodelta joutunen maksamaan yhen kuukauden takaisin. Sillä vaan kyselen, kun kirjettä ei ole ainakaan vielä kuulunut.  

Vierailija
52/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoden tukia peritään nyt takaisin?

Vierailija
53/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:01"]

[/quote]

2013

Sähän voit vielä palauttaa viime vuoden tukia, kai?

Vierailija
54/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskivatko nämä takaisinperintäkirjeet vuotta 2013 vai 2014?

Itse sain opinnot kunniallaviime kesänä päätökseen, enkä aiemmin ole rajoja ylittänyt, mutta viime vuodelta joutunen maksamaan yhen kuukauden takaisin. Sillä vaan kyselen, kun kirjettä ei ole ainakaan vielä kuulunut.  

[/quote]

Kannattaa tarkistaa, voiko maksaa vielä takaisin nyt, jos se on sulle mahdollista. Katso siis kelan sivuilta tietosi ja tarkasta viime vuoden tulosi. Takaisinperintään laitetaan kuitenkin mukaan 15% korko, siksi kannattaa..

Vierailija
55/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2013 peritään nyt. Siis viimeisin valmistunut verotus, kela saa tiedot verottajalta.

Vierailija
56/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako omia palkkatietoja ongittua jostain helposti? Minulla vaihtui työnantaja kesken vuoden ja oma kirjanpito asiasta ihan sekaisin..

Vierailija
57/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais äänestää vasemmistoa tai vihreitä, niin ois perustulo ja tälläistä ei tapahtuisi.

Vierailija
58/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:07"]

Saako omia palkkatietoja ongittua jostain helposti? Minulla vaihtui työnantaja kesken vuoden ja oma kirjanpito asiasta ihan sekaisin..

[/quote]

Lukeehan sun veroilmoituksessa sun koko vuoden tulot. Eli se lappu, joka putosi postiluukusta ja jossa on verokortti tälle vuodelle.

Vierailija
59/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:03"]

[/quote]

2013

Sähän voit vielä palauttaa viime vuoden tukia, kai?

[/quote]

Joo viime vuoden tukia voi palauttaa vielä.

Vierailija
60/63 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes saanut opintotukea. Vittu kun suomessa hyysätään kyöhiä luusereita. Menkää vittu lusmut töihin perkele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä