lingor & blåbär kutsuille
Onko seillä oikeasti mitään ostetettavaa, jos rahaa ei ole paljoa käytössä. Maksaako kaikki maltaita? Onko vaatteita tukevalle tytölle?
Kommentit (10)
Muutenkin saattaa olla erikoistarjouksia, tosin ei vielä ihan tässä vaiheessa syksyä.
Mitäänhän ei ole tietenkään pakko ostaa, ja toisaalta löytyy valikoimasta ihan sukkia, hiuspantoja tms. " pientä" , jos et viitsi olla ostamatta mitään.
Olen itse ollut L&B-jälleenmyyjä, eikä omilla kutsuillani ollut mitenkään tavatonta, että joku vieras ei ostanut mitään (enkä tästä pahastunut tietenkään).
Toisaalta L&B-vaatteet saattavat olla ihan rahanarvoinen sijoitus etenkin monilapsisissa perheissä, koskapa kestävät lukuisia pesuja ja käyttöä lapselta toiselle. Jälleenmyyntiarvokin on hyvä.
Olen käynyt muutamilla kutsuilla ja ostamani housujen hinnalla olisin saanut kaupasta kolmet vastaavat. Hyvinä nuo vaatteet ovat kestäneet, mutta niin ovat toisaalta puolet halvemmat kauppojen vaatteetkin. Itse tykkään hieman laajemmasta värivalikoimasta, kuin mitä noissa kutsujen vaatteissa on.
Mutta kannattaa toki käydä kutsuilla, jos mahdollisuus. Mikäs sen kivempaa kuin pienten vaatteiden hypistely, vaikka ei mitään tilaisikaan.
Mutta hieman vaan mietin kehtaanko olla ostamatta mitään. ELi ostanko sitten jotain ja jälkeenpäin harmittelen mennytta rahamäärää. Omille lapsille, kun on muutenkin melko vaikea ostaa vatteita, josta tykkäävät. Voiko ottaa lapset mukaan, vai onko noilla kutsuilla yleensä vain aikuisia.
ap
Ne kestää hyvin kauhtumatta lukuisia pesukertoja. Ne ovat ehkä paras hinta-laatu-suhteessa.
Tietysti jos kutsujen emäntä on helposti nokkiinsa ottavaa tyyppiä, niin hän saattaa ihmetellä. Kutsujen kokonaismyyntihän vaikuttaa emännänlahjaan. Kuitenkin jos emäntä on tuttusi, voithan vaikka etukäteen mainita, ettet ehkä tällä kertaa osta mitään rahatilanteen tms. takia (tai keksi vaikka joku tekosyy). Itse en kyllä emäntänäkään loukkaannu, jos joku ei halua ostaa mitään, enkä tuollaista havainnut myyjän" urani" aikana.
On ihan ok ottaa kutsuille lapset mukaan - ja suositeltavaakin varsinkin jos ovat nirsoja vaatteiden suhteen. Tietysti on kohteliasta etukäteen kysäistä asiasta emännältä, koska hänen luonaanhan ne kutsut pidetään (osaa huomioida vieraiden määrän tarjoiluissa jne.).
t. nro 3, se entinen L&B-jälleenmyyjä
Lingonin vaatteet ovat huomattavan hyvälaatuisia, ja minusta köyhän ei kannata ostaa halpaa. Perusmallistossa on kausimallistoa edullisempia tuotteita, ja esim. puolipoolot ovat tosi hyviä (tosin sopivat kyllä paremmin hoikille lapsille). Omilla kutsuillani olen sanonut vieraille, että ostavat vain, jos tykkäävät, sillä minusta on emäntänä kurjaa, jos joku ostaa " väkisin" jotain. Paremmalla mielellä sitä silloin itsekin kutsuu ihmisiä kylään, kun ei ole " painetta" ostamisesta. Ja voit ihan hyvin sanoa emännälle etukäteen, että nyt on rahat tiukilla.
sillä itse ainakin koin todella kiusallisena, kun joistain oikein näki, että tilasivat vain, koska eivät kehdanneet olla ostamattakaan.
Reteesti ja reilusti jätät väliin vain, jos et mitään kukkarolle sopivaa löydä!
Minulla olisi vieläkin joitakin vaatteita myytävänä, vaan kun en saa niitä nettiin, tai minnekään koskaan laitettua. Halvalla nimittäin lähtis=)
Viime vuonna mulla ei ollut paljon rahaa, mutta en kuitenkaan kehdannut olla ostamatta. Onneksi löysin mallistosta sellaisen fleecelippiksen, jossa on korvasuoja (jonka voi tarvittaessa laittaa lippiksen sisään). En muista, mitä se maksoi, mutta on ollut tosi hyvä lakki syys- ja kevätkeleillä. Enkä ole muualta löytänyt vastaavaa tuotetta. Eli mene vaan mukaan, tiedä vaikka löytäisit jotain erilaista kuin kaupasta löytyisi.
Pojallekin löytyy kivoja värejä ja ilman mörkö-kuvia. Käytän sumeilematta pojalle myös " tyttömalliston" vaatteita, jos nyt ei ihan rimpsua ja ruusua ole.
Halpojakin tuotteita sieltä löytyy, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Parinkympin sijoituksella pääsee jo tuntumaan laadusta ja muusta kotioloissa.
Vaatteet on ihan reilunkokoisia ja hyvälaatuisia muuten.