Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näettekö selkounia? (tiedät olevasi unessa)

Vierailija
15.02.2015 |

Siis unia, joissa tiedostatte olevanne unessa? Lainasin tuollaisen kirjan "Onko tämä unta". Olen itse nähnyt jonkun verran noita unia, missä huomaat kesken unen olevasi unessa. Tuo kirja on ihan mielenkiintoinen, koska siinä opetetaan erilaisia tekniikoita, joilla noita selkounia voi nähdä enemmän ja ne kestävät pidempään.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko voinu olla unihalvaus? Yleensä ne on kyllä pelottavia ja ahdistavia, mutta ei välttämättä. Itsellä tulee sillointällöin.

Vierailija
22/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kirjassa muuten on jotain vinkkejä tuohonkin, jos unet katkeaa liian helposti. Pitää esimerkiksi välttää kohdistamasta katsetta unessa mihinkään liian pitkään. Silmien pitää pysyä liikkeessä niin uni kestää kauemmin.

Itse näen usein unta ensirakkaudestani. Yleensä siinä vaiheessa kun ymmärrän että kyseessä on uni, tunnelma muuttuu vähän surulliseksi ja hätääntyneeksi, koska ymmärrän että se tapaaminen loppuu pian, enkä taaskaan todellisuudessa saa selvitettyä asioita jotka jäi vaivaamaan joskus vuonna keppi ja kivi. Seuraavan kerran kun näen hänet pitää muistaa pitää silmät liikkeessä, jos sais asiat viimeinkin puhuttua. :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt. Se on jotain aivan uskomattoman upeaa. Tiedättehän, sellainen lentämisuni jossa tuntee itsensä uskomattoman vahvaksi. Joskus olen myös vajonnut unelmistani ihan oikeaan uneen :) ah.

Vierailija
24/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:11"]

Näen! Usein painajaiseni ovat selkounia. Voin painajaisessa tiedostaa olevani unessa ja sitten herättää itseni siitä. Se on kyllä kätevää kun ei tarvitse kamalassa unessa kärvistellä :D

[/quote]

Jatkan vielä että joskus kun unessa tiedostan näkeväni unta, on todella vaikea herätä. Joutuu keskittämään kaiken ajattelunsa siihen että herää. Sitten kun on herännyt on sellainen olo että on humahtanut jostain tosi syvältä todellisuuten. On vähän hämmentyny olo siitä nopeasta ympäristönmuutoksesta.. 

Tiesin kyllä että kaikki eivät näe selkounia ja että jotkut jopa harjoittelevat niiden näkemistä. Nyt vasta innostuin googlailemaan aiheesta, Wikipediassa on lueteltu oikein eri tapoja harjoitella selkouneen pääsyä. Onko joku harrastanut sellaista? Onko onnistunut? 

Vierailija
25/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä perehdyin tähän ja minusta tuli siinä aika hyvä. Olin jumalaton harry potter fani. Tajusin että minähän _voin_ päästä tylypahkaan koska unessa minä todella määrään! Paristi sain taikasauvan toiminaan ja luudallakin lentelin. Se oli uskomatonta, siinä on vain tarkkaa muistaa unen aikana että tämä on unta, koska muuten se uni voi viedä mukanaan. Suosittelen. Ja jos jotain temppuja haluat tehdä esim lentää niin siinä sun pitää vaan todella pinnistää ne ajatukset että tämä on minun uneni, pystyn mihin vain!

Vierailija
26/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös. Tosin todella usein painajaisia ja kun tajuan sen olevan unta yritän herättää itseni. Monesti käy niin että jään tavallaan "rajamaille". Painajainen lakkaa mutta en saa itseäni hereille vaan jään sellaiseen mustaan välitilaan ja sitten iskee paniikki kun ei pysty herättämään itseään siitä tyhjyydestä. Varmaan tosi järkevän kuuloinen selitys ;)
Olen saanut myös pari kertaa unihalvauksen ja ne on ollut karmaisevia kokemuksia vaikka nopeasti on tajunnutkin mistä on kyse.

Vierailija
27/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:11"]

Näen! Usein painajaiseni ovat selkounia. Voin painajaisessa tiedostaa olevani unessa ja sitten herättää itseni siitä. Se on kyllä kätevää kun ei tarvitse kamalassa unessa kärvistellä :D

[/quote]

Jatkan vielä että joskus kun unessa tiedostan näkeväni unta, on todella vaikea herätä. Joutuu keskittämään kaiken ajattelunsa siihen että herää. Sitten kun on herännyt on sellainen olo että on humahtanut jostain tosi syvältä todellisuuten. On vähän hämmentyny olo siitä nopeasta ympäristönmuutoksesta.. 

Tiesin kyllä että kaikki eivät näe selkounia ja että jotkut jopa harjoittelevat niiden näkemistä. Nyt vasta innostuin googlailemaan aiheesta, Wikipediassa on lueteltu oikein eri tapoja harjoitella selkouneen pääsyä. Onko joku harrastanut sellaista? Onko onnistunut? 

[/quote]

Kyllä niitä tulee helpommin jo ihan sillä, että ajattelee niitä. Kirjassa neuvottiin tekemään sellaista todellisuustestiä, että vetää omaa sormeaan. Jos sormi pitenee, tietää näkevänsä unta. Hassu juttu tässä on se, että tätä pitää tehdä valveilla ollessaankin. Ensinnäkin siksi, koska ei voi kuitenkaan olla ihan varma onko nyt valveilla :D ja toiseksi siksi että silloin se testi jää mieleen ja sen muistaa unessakin. Itse tein tämän jo ensimmäisenä yönä unessa sen jälkeen kun olin lukenut tästä. Sain venytettyä sormea ja pienen hetken tajusin olevani unessa.

Luulen että moni teistä näkee selkounta ensi yönä jo pelkästään siksi, että keskustelemme tästä nyt. Tulkaa kertomaan huomenna.

ap

Vierailija
28/29 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.selkouni.fi/sisalto Tätä luin pari lukua! Vaikutti hyvältä ja innostuin.  Joo huomenna päivittelemään kuinka kävi. Ajattelin ehkä alkaa panostaa tähän "harrastukseen" nyt ihan tosissaan kun kerran olen selkeästi vastaanottavainen noille selkounille ihan luonnostaankin! :D Olenkin aina ollut pahoillaan siitä kun en ole missään erityisen taitava, ehkä tässä pääsisin pitkälle :-----DDD "Harrastan selkounia" -oookei.....

T. 10

Vierailija
29/29 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukean usein.