Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, mitä tekisit/ajattelisit/sanoisit jos olisit treffeillä hyvältä vaikuttavan 35-vuotiaan miehen kanssa, ja sitten paljastuisi että hän ei ole koskaan seurustellut vakavasti?

Vierailija
23.11.2021 |

Seksissä kokematon hän ei kuitenkaan olisi

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoni heräsi kun itse olen melkeni smassa tilanteessa itse; sillä erotuksella, että olen jo yli 35 vuotias. Ei tämä tilanteeni ole ollut mikään erityinen tavoite tai osoitus vakaumuksestani, näin on vain käynyt. En tapaa "kokemattomuuttani" mainostaa mutta en myöskään valehtele, jos joku suoraan kysyy. En tiedä kumpi on ollut yllättävämpää naisten reagtioiden näkeminen kun olen kertonut asian laidan - Vai nais(t)en reagtio(t) kuullessa vastaukseni. 

Vaikuttaa yksinkertaistaen siltä, että kun mies tulee tiettyyn ikään, niin osa on vakaasti sitä mieltä, että ei voi olla täyspäinen, joka kantaa vastuunsa ja tulee hyvin toimeen niin itsesnä ja ympäristönsä kanssa.

- Jos tällainen "kummajainen" on niin -näin olen kuullut- on (kaappi)homo tai ainakin bi -seksuaali, johon en ole aina malttanut olla kysymättä, että ovatko sitten sitä mieltä, että parisuhde on oikeutettua vain heteroille, vaikka itse olen hetero. Tai sitten hän on erityisen vakaumuksen omaamista joka mahd. kieltää esiaviolliset parisuhteet.  

Vierailija
22/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Se väljä, että elämme kaksinaismoralistisessa maailmassa, jossa kärjistäen miehen arvon otaksutaan kasvavan jos hänellä on kokemusta parisuhteessa olemisesta tai ainakin seksikumppaneita kun taas vastaavasti naisen arvo vastaavasti laskee jos hän on kokusta parisuhteesta ja vielä enemmän jos otaksutaan että hänellä on ollut iuseita seksikumppaneita.  Ei tietenkään kaikki näin yksioikoisesti ajattele mutta turhauttavan usein tähän asenteeseen törmää edelleen tälläkin palstalla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SSeksissä kokematonkin olisi itse asiassa pienempi ongelma kuin nämä ikideittailijat.

Höpsis.

Tietyn iän jälkeen kokemattomuus seksissä on lähes 100% tapailun estävä seikka miehillä.

Ei nyt 100% mutta kieltämättä jännän iso rooli sillä on. Ihan kuin 30+ naiset unohtaisivat minkälaisia valintakriteereitä käyttivät nuorempana ja nyt ihmettelevät miten "näin hyvä mies" voi olla kokematon.

ohis

Tämä on totta. Ja aina pitäisi olla joku syy. Vielä en kuitenkaan ole nähnyt syytä, joka olisi hyväksyttävä. Ehkä uskonto voisi sellainen olla, mutta ne ovat sitten ihan erilaiset pariutumispiirit ne.

Vierailija
25/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinkku ja kumppania etsimässä ja treffeillä tämän miehen kanssa, olisin toki hieman yllättynyt ja kysyisin, että miksi näin on. Monta kertaa se selitys kyllä löytyy, eikä siinä miehessä välttämättä ole suuria vikoja, vaikka tavallisempaa se on.

Tuttavapiirissäni on itse asiassa kaksi miestä, joilla ei pahemmin seurustelukokemusta ollut ennen kuin löysivät Sen Oikean, jonka kanssa menivät naimisiin ja kummallakin on useampia lapsia. Toinen on hyvin ujo, eikä ole sen vuoksi pahemmin seurustellut. Toisella taas tuli ura tielle; kun työ vei milloin minnekin, oli vaikeaa rakentaa pysyvämpää, joten hän rakensi uraa rauhassa ja kun vaihtoi työtä, jossa ei tarvinnutkaan matkustella alvariinsa, hän alkoi aktiivisesti etsiä puolisoa ja siinä onnistui. Tässä kun ajattelen kumpaakin herraa, niin olisi kyllä aika sääli, jos heidän kumppaninsa olisivat suoraan hylänneet heidät seurustelukokemuksen puutteen vuoksi, sillä hienoja, perhekeskeisiä tyyppejä ovat.

Ymmärrän kyllä, että palstalaisia epäilyttää, että miksi 35v ei ole vakavasti seurustellut koskaan. On tavallinen tarina, että noin 18v iässä löytyy eka kumppani ja useampia ennen vakiinnutaan, ehkä mennään naimisiin ja saadaan lapsia. Kaikilla vain se tie ei kulje niin.

Vierailija
26/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mäkään seukannu koskaan enkä harrastanu seksiä, ikää pian 36 mittarissa. Peruskoulussa 9v ajan koulukiusattu mikä vei mun itsetunnon ja itsevarmuuden pohjamutiin enkä ole vieläkään saanut niitä korjattua, kiitos vaan kiusaajat. Olen epäsosiaalinen ja ruma, ja en usko et löydän koskaan naista kuka mut huolisi. Tinderin profiilin poistin juuri kun 12kk aikana 0 naista swaippasi mut oikeelle.

M35 turusta

Vierailija
27/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SSeksissä kokematonkin olisi itse asiassa pienempi ongelma kuin nämä ikideittailijat.

Höpsis.

Tietyn iän jälkeen kokemattomuus seksissä on lähes 100% tapailun estävä seikka miehillä.

Ei nyt 100% mutta kieltämättä jännän iso rooli sillä on. Ihan kuin 30+ naiset unohtaisivat minkälaisia valintakriteereitä käyttivät nuorempana ja nyt ihmettelevät miten "näin hyvä mies" voi olla kokematon.

ohis

Tämä on totta. Ja aina pitäisi olla joku syy. Vielä en kuitenkaan ole nähnyt syytä, joka olisi hyväksyttävä. Ehkä uskonto voisi sellainen olla, mutta ne ovat sitten ihan erilaiset pariutumispiirit ne.

Olisiko hyväksyttävä syy, kuten minulla kykyni tulla toimeen itsensä kanssa ilman, että olisin juurikaan innostunut metsästämään itselleni kumppania, vaan olen vain luottanut ja uskonut sinisilmäisesti ja kenteis naivina, ehkä jonkun mielestä myös hölmönäö, että se mahd. kumppani tulee kyllä vielä joskus kohdalle, jos niin on tarkoitettu.

Ellei, niin jatkan sinkkuna olemista ja elämistä, niinkuin tähänkin asti. Sen paremmin syyttämättä ketään tilanteesta. Samalla ioiten ja olemalla hyvilläni siitä, että vaikka se yksi ja erityinen puuttuu rinnaltani, niin elämässäni on muita erinomaisen rakkiata ja arvokkaita ihmisiä; niin naisia kuin miehiä.

Oma kohtaloni on vain ollut parhaimmasskin tapauksessa päästä niikuin sanotaan friend zonelle. Mutta olsihan se parisuhdekin mukava josksu saada kokea. Ja jos hyvin kävisi, niin ehkä voisimme jatkaa suunnilleen samaan tahtiin loppuikämme.   

Minusta sekä pariuhteessa että sinkkuna olossa on taatusti omaty hyvät kuin huonot puolensa. Mutta totta kai, jos saisin mahdollisuuden asettua vastavuoroiseen ja rakastavaan parisuhteeseen, niin haluaisin ajatella, että siinä on parempi olla ja elää kuin silloin haikailla ja vertailla miten eloni voisi olla niin tai noin jos olisin sinkku. Molempia kun en kykene olemaan yhtäaikaa.  

Vierailija
28/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Minäkin odottelen sitä oikeaa ennen kun alan söhläämään mitään kenenkään kanssa. Terveisin 32-vuotias nainen joka ei ole koskaan (omasta tahdostaan) seurustellut.

Vierailija
29/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa. Minäkin odottelen sitä oikeaa ennen kun alan söhläämään mitään kenenkään kanssa. Terveisin 32-vuotias nainen joka ei ole koskaan (omasta tahdostaan) seurustellut.

Oletko siis mahd. seurustellut, jonkun toisen tahdosta?

Vierailija
30/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse.

Vierailija
31/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sis käynyt maksullisissa naisissa.

Vierailija
32/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tuon nyt pitäisi vaikuttaa mihinkään? Oma miesystäväni on 38- vuotias eikä ole ollut aikaisemmin parisuhteessa, itse olen 31 vuotias ja minulla on takana 2 lyhyttä parisuhdetta. Minusta on vaan hyvä että molemmat ollaan suunnilleen yhtä kokemattomia niin voidaan opetella asioita yhdessä. Mies on maailman kultaisin ihminen ja oikea helmi. Tuntuu kun meidät olisi luotu toisillemme. 

Vierailija
33/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kovinkin kokenut noin muuten? Valitettavasti pika- ja kevytsuhteilijat eivät osaa olla parisuhteessa. Ei osata tehtä vastavuoroisia myönnytyksiä, ei osata sietää yhtään turhautumista, ratkoa ongelmia eikä ilmaista seksuaalisuutta ja kiintymystä samanaikaisesti, ei mitään, mitä oikeassa suhteessa tarvitaan, vain huonoja tapoja, erillistämistä ja esineellistämistä, viihteellistämistä.

Jos kokemus olisi vähäistä, pitäisi punnita elämäntilanteiden yhteensopivuutta ja mitä kukin haluaa. Minulla kun kuitenkin on ihan elettyä elämää ja pitkä avioliitto takana.

Vierailija
34/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaisi, elämäntarina on jokaisella omanlaisensa.

En minäkään tällaista elämää suunnitellut/halunnut mutta näillä mennään eikä huonommuutta kannata tuntea. He, jotka ovat kiinnostuneita eivät leimaa oletusten ja yleistyksen perusteella.

Vierailija
35/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuon nyt pitäisi vaikuttaa mihinkään? Oma miesystäväni on 38- vuotias eikä ole ollut aikaisemmin parisuhteessa, itse olen 31 vuotias ja minulla on takana 2 lyhyttä parisuhdetta. Minusta on vaan hyvä että molemmat ollaan suunnilleen yhtä kokemattomia niin voidaan opetella asioita yhdessä. Mies on maailman kultaisin ihminen ja oikea helmi. Tuntuu kun meidät olisi luotu toisillemme. 

Vaikuutaa niin. että on heitä, jotka vakaasti haluavat uskoa, että mies ei ole voi olla ns. täyspäinen ja ulkosiesti mielllyttävä ja vailla  kokemusta parisuhteesta, jos hän on tullut tiettyyn ikään, joillekin tuo ikä on 35 vuotta joillekin 40 vuotta joillekin jo paljon nuorempi, joillekin vanhempia mutta yhtä kaikki miehen elon katsotaan tulvan täyteen huippuunsa aikaisintaan vasta sitten kun tiedetään, että miehellä on kokemusta parisuhteesta. - Tai ainakin seksistä nais(t)en kanssa.

Ellei kummatakaan niin otaksuvat, että tällaisessa miehesstä on pakko olla, jotain erityistä /piilossa olevia huomattavia vikoja ja puutteita. Mikä hänellä ei olisi tällaisia vikoja ja tai puutteita, niin hän omaisi enemmän tai vähemmän kokemusta parisuhteesta. 

En itse tiedä mistä sitten on lähtöisin uskomus, että miehelle parisuhteessa oleminen on, jokin erityinen ansio tai meriitti. Ja vastaavasti sinkkuna olo ja naisten ollessa hänelle vain mahd. kavereita ja tai ystäviä, eivätkä parisuhdekumppaneita tai seksipartnereita halutaan nähdä vähän reppanana ja tai ei toivottuna kumppanina. 

Tosin osa ei ede psysty ymmärtämään, että miten miehellä voi olla nainen tai naisia kavereina ja tai mahd. jopa ystävinä, ellei hänellä ole, eikä tiettävästi koskaan ole ollut parisuhdekumppania ja hänellä olisi "vähän vanhempana" poikuustallella, tai ei ainakaan ole tunnettu "panomies" tai naisia pyörittävä pelimies

Lähes ainoita miehiä, joille tällainen tilanne pidetään moraaliesti hyväksyttävänä ovat muodotaa vavasti sairaat, eritysien vakaumuksen omaavat sekä muut omissa harhoissaan elävät ja (kaappi)homot.  

Vierailija
36/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin karkuun.

Vierailija
37/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin karkuun.

Miksi? - Tulee mieleen taas jonkun aiemmin antama esimerkki. Mies on kuin koiranpentu, jonka arvo nousee ja kasvaa, jos joku nainen (mieluummin joku muu kuin miehen äiti ja pitkinhampain siskokaan) on en opettanut miehen tavoille ja huolehtinut, ettei mies enää pode pahempia lastentauteja. Koska eihämn sitä mies muuten osasii olla kuseksimatta nurkkiin ja käyttäytyä ja toimia asiallisesti. Niinpä osalle miehistä parhaimpia tapoja löytää tie naisen sydämmeen on antaa mielikuva siitä, että hän on tai on ollut varattu ja varoa antamasta mielikuvaa, että hän on sinkku, jolla ei ole mitään erityistä vastenmielisyyttä omaa sinkkuelämäänsä kohtaan. 

Vierailija
38/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska tuskin juttu etenisi tuon jälkeen vaatteiden riisumiasteelle. En ylipäätään hyppää kenen tahansa kanssa vällyihin samantien.

Vierailija
39/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä koska tuskin juttu etenisi tuon jälkeen vaatteiden riisumiasteelle. En ylipäätään hyppää kenen tahansa kanssa vällyihin samantien.

"Ööö" Jos minä (mies) kertoisi jotain niin henkilökohtaista itsestänn avoimesti sen, että en ole eläessäni ollut oarisuhteessa, niin minusta olisi oikeasti erikoista, jos nainen ymmärtäsi tämän kehoutuksena, että seuraavaksi meidän tulisi yhdessä edetä harrastamaan seksiä. - Kyllä seksinkin aika varmasti ajastaan tulee- Vaiea sanoa, että milloin mutta jotenkin sitä naivina ja hölmönä kuvittelen, että se saisi alkunsa muutoin kuin niin, että tunnustaisin "kokemattomuuteni". 

Vaikka mistä sitä tietää. Mutta tämä keskustelu ainakin saa aattelemaan, että pitäsikö mieluummin vaieta asiasta. Vaikka en toistaiseksi ole halunnut asiata valehdella, jos joku on parisuhdehistoriaani halunnut kysyä. Sinänsä arvostettavaa avoimuutta, jos itse osaa vastaavasti tahdikkaasti kertoa omasta historiastaan.

Tahdikkaasti sanon siksi, että kerran -en halua yleistää- mutta siis kerran eräs nainen intoutui kertomalla omaa suhde historiaansa.

Minulle itselleni tuli erittäin kiusaantunut ja vaivautunut olo kun hän haukkui ja halveksi jokaisen ex-kumppaninsa. Eikä oloani tehnyt yhtään paremmaksi, kun hän jossain vaiheessa hetkeksi havahtui, että en näyttänyt mitenkään iloiselta (miten joku edes voi kuvitella, että tuolloin voisi näyttää iloiselta) todeten että mutta sinä (siis tässä minä) en ole yhtään samanlainen....

Vierailija
40/43 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ajattelisi mitään erikoista, koska olen jonkin verran vanhempi enkä ole itsekään seurustellut vakavasti. Mikä on kyllä hassusti sanottu, eihän suhde ole mikään seurustelusuhde, jos se ei ole vakava.