Oletko raskautunut ehkäisystä huolimatta?
Eli siinäpä kysymykseni lyhykäisyydessään. Voisitteko laittaa kommenttejanne/kokemuksianne? Mitä ehkäisyä käytit? Oliko yllätys toivottu vai aluksi ihan muuta? Mitä tunteita raskautuminen herätti Sinussa/isässä? Kiitokset!
Kommentit (13)
olkoon Sissi :o)
Aina kiva kuulla, että asiat on hyvin ja onnellinen odotus on käynnissä... :o)
Tiedätkö " miten" se tapahtui, vaikka käytitte kondomia? Muistatko jonkun kerran kortsun unohtuneen tms? Vai jäikö käyttö vain vähän " viime hetkeen" ?
eli söin pillereitä tavalliseen tapaani, mutta mentyäni hammaslääkärille esikoisen syntymän jälkeen tulehtuneiden ikenien vuoksi, hän määräsi yhteensä kolme antibioottikuuria joista jälkeenpäin kävi ilmi kahden niistä olleen sellaisia, jotka heikentävät e-pillereiden ehkäisytehoa.
Siten raskaus sai ilmeisestikin alkunsa, koska muuten pillerit ovat pitäneet aina. Nyt siis odotellaan pikkukakkosta syntyväksi helmikuussa... :o)
Alkujärkytyksen jälkeen ajatukseen on jo tottunut, lapsien ikäeroksi ei tule kuin 1v 4,5kk ...
-h
Unohtunut ei kyllä kertakaan, mutta muutaman kerran kyllä " käväisi sisällä" ennen kun laitettiin. Eli joko näistä muutaman kerran touhutpoista tai sitten ihan " ohi" .
Ehkäisynä oli kondomi ja ihan oikein käytettynä.
Kummallekin oli iso järkytys, olimme seurustelleet vasta yhden kuukauden! Lisäksi olimme nuoria, minä 19 ja mieheni 25 jos oikein muistan.
Päätimme pitää lapsen ja hyvin on mennyt. Muita vaihtoehtoja ei edes harkittu.
Olin pillereitä syönyt jo lähes 10v ja välillä niitä jopa unohtunut. Meillä teho petti kun uuden pillerilaatan 1.viikolla ja viimeisellä olin oksentanut ja tulin raskaaksi.
Olihan se aluksi järkytys, vaikka olimme jutelleet että ensi vuonna jätetään pillerit pois. Mies otti asian aika paljon pahemmin kuin minä, mulle oli päivän selvää että pienokainen on tervetullut jos vain sinne asti pääsemme (ikää minulla 26-v ja miehellä 31-v) ja miehenkin mieli siinä muuttui aika nopeasti. Tajuttiin että ei sitä koskaan ole " oikeaa hetkeä" . Mutta kyllä sitä monet itkut väännettiin enne sitä kun alkoi mietimään millainen vastuu meille tulee ja tämän hetkinen elämän vaihe kääntyy täysin uuteen. Päivääkään ei olla kaduttu ja mieskin on pakahtua ylpeydestä kun saa esitellä mun vatsaa =).
Nyt innolla pienokaista odotellaan syntyväksi tamikuussa, nyt viikkoja kasassa vähän vajaa 23!
...mielenkiintoista on kuulla, että kovin moni on raskautunut, huolimatta jopa oikein käytetyistä ehkäisykeinoista. Itselläni on nimittäin tilanne, että mies varmaan sekoaisi, jos ehkäisy pettäisi. No, ehkä vähän minäkin, mutta kun lapsia on ennestään, lahjanahan sen ottaisi sitten kuitenkin. On vain tuttavapiirissä sen verran monta sellaista " sattuman/vahingon" kautta raskautuneita, että ei voi olla miettimättä, että voiko todella Luottaa mihinkään ehkäisyyn. Varsinkin, kun mekin kyllä luotamme jonkin verran " varmoihin päiviin" sekä vasta alkulämmittelyn (hmm...siis vasta ennen kuin mies " kohta tulee" ) jälkeen otamme kumin kitinän ja käryn :o) mukaan touhuun. Riskit siis ovat olemassa. No, jos " vahinko" sattuisi, kaipa se sitten olisi tarkoitettu :o) Ensimmäinen lapsenikin oli täysin suunnittelematon tapaus, ja voi kuinka onnellinen olen hänestä ollutkaan! :o) Joten jokin meitä suurempi se selvästi päättää milloin " oikea" aika on :o)
Onnea ja iloa teille raskautuneille odotuksen aikaanne!
aihetta, on sen verran mielenkiintoisia vastauksia ja kokemuksia tullut, että mukava ois lueskella lisääkin :o)
Otsikossahan kyllä kysytään, että " oletko raskautunut" , mutta voihan sitä rakastuakin, vaikka kuin yrittää ehkäistä :o)
Eli minä siis söin pillereitä, ja ihan oikein otettuna yhtään unohtamatta ja joka päivä noin puolen tunnin sisällä otettuna eli ei siis ole ollut aamulla otettuja ja sitten illalla otetuja pillereitä...
Mutta kun nyt sitten jäi menkat tulematta ja ajattelin tehdä testin siksi, että lopetan panikoimisen ja menkat alkaisi kun mielikin rauhoittuu... niin ja uusi listakin piti aloittaa seuraavana päivänä. Mutta testi olikin plussa! Järkytysten järkytys...
Olen vasta aloittanut osa-aikaisena työt ja ensi kuun alusta täysipäiväiseksi siirryn ja lapset lähtevät hoitoon... ja ollaan puhuttu että meille ei tule kolmatta lasta vielä vuosiin, lapset on 2v ja 3,5v ja sanoisinko ongelmia on lapsilla riittävästi niin allergioita, astmaa ja syöpäepäilyä... ja kun raskaudet on olleet mulle tosi vaikeita, oksentelua rv 20 asti ja useita kertoja tipassakin olen joutunut käymään... sitten onkin iskenyt raskausmyrkytys ja vuodelepo ym. ja keskoslapsen hoito ja vanhemmuus ei ole mitään helppoa!
Olen siis ollut päästäni pyörällä, mutta minkäs teet, tilanne on tämä ja sillä sipuli. Tosin tässä nyt epäillään kohdunulkoisen raskauden vaaraa, ja siksi huomenna lääkäriin menen. Mitään pienintäkään oiretta ei ole raskaudesta, ei palelua, ei nälkää, ei väsymystä, ei turvotusta ja oksentelusta puhumattakaan...
-Hassuliini rv 6+2
..toivottavasti asiat ovat kuitenkin hyvin. Ehkä raskautesi onkin todellakin sitten " tarkoitettu" kun kaikesta huolimatta raskaana olet. Sitä paitsi olen kuullut paljon kertomuksia siitä, kuinka jokainen raskaus on erilainen, joten voihan olla, että kaikki meneekin loppujen lopuksi loistavasti ja lääkäri toteaa kaiken olevan kunnossa eikä öklötykset yms edes tulekaan tällä kertaa. Toivotaan parasta. Kertoilehan kuinka sitten kävi ja jaksamista!
olemassa olon, tai sen että se on oikeassa paikassa... Maanantaina on esikoisen syötutkimusten toinen osio, ja siellä otetaan paljon rtg-kuvia. Minusta on niin rankkaa laittaa tuon ikäinen poika yksinään sinne huoneeseen ja pönkätään vain niillä liiveillä paikoilleen ja haluaisin olla tutkimuksissa mukana...
Minkäs ikäinen se esikoisesi olikaan?
Miksi sinulla epäillään nyt kohdunulkoista? Mitä oireita?
Kertoilehan sitten kuinka teillä menee... Ja kaikkea hyvää esikoisellekin!
Hei,
Meillä oli kondomi käytössä. Kierukka oli tosin poistettu 1,5 kk aiemmin, mutta päätettiin vähän vielä odottaa työtilanteen takia. No, tämä napero päätti toisin ja erittäin onnellisia ollaan molemmat vanhemmat ja innolla jo odotetaan syntymää (nyt vkolla 37).