Muistivatko ystäväsi sinua mitenkään Ystävänpäivän johdosta?
Haluaisin verrata hieman kokemuksiani, muiden kanssa. Eli, miten suhtautuisitte jos joku jota olette pitäneet ystävänä, ei muistasi sinua mitenkään, edes tekstarilla ystävänpäivänä? Facebookissa nämä henkilöt eivät ole, joten siellä Ystävänpäivän huomioimista ei voi lukea mukaan. Facebookissa kun katsoo joidenkin henkilöiden saamaa muistamista, ja vertaan johonkin ystäväni käyttäytymiseen, olen aika masentunut. Kertokaa minulla saitko kaikilta ystäviltä (en nyt puhu tutuilta, tai puolitutuilta, tai kavereilta, vaan pitäkäaikaisilta sydänystäviltä) minkäänlaista "hyväää ystävänpäivää" tekstaria/korttia? Mitä tekisit jos joku ei muistaisi sinua mitenkään? Ja tässä tapauksessa taustalla on kymmenien vuosien läheinen sydänystävyys ja omat muistamiseni häntä kohtaan aina juhlina, jouluina, jne. Vai onko Ystäväpäivä muuttunut enemmän parisude juhlaksi miehen ja naisen välillä?Mielestäni ei suomessa.
Kommentit (8)
Minä lähetin kaikille itse askarrellut kortit, minulle posti ei tuonut yhtäkään. Sen sijaan kaverit soittelivat jo perjantaista alkaen kiittäen kortista. Olipa joku koko ystävänpäivän unohtanutkin, kun viikonloppuna oli työvuorot.
.
Kortteja en suinkaan lähettänyt siinä toivossa että itsekin pahvilipukkeita saisin vaan ihan siksi, että niiden askartelemisesta ja lähettämisestä sain hyvän mielen. Uskon korttien tuoneen hyvää mieltä myös ystävilleni, vaikkei korttien lähettäminen heille luontaista olekaan :).
Pari korttia sain ja onniteltiin toisiamme etukäteen tavatessa viikolla. Niin ja tekstiviestit tädiltä ja ystävältä.
Meillä ei vietetä Ystävänpäivää.
Emme myöskään vietä Halloweenia.
Ei edes Amerikan itsenäisyyspäivää...
Taidetaan olla aika Out?
Parhaalta ystävältä sain tekstarin ja facebookissa tykkäyksiä ja toivotuksia muilta kavereilta. Mutta esim. parilta nuoruuden ystävältä ei edes siellä facebookissa ei mitään reagointia vaikka näkee että siellä olivat. Outoa mutta en jaksa miettiä, ovat vähän kipeitä omassa elämässään joten kai jotain kateutta tai muuta kun itsellä menee hyvin.
Ei! Yksi kyllä muisti oikein sydämin mun miestä, johon on iskenyt silmänsä. Mua ei muistanut lainkaan. Eipähän taida mikään ystävä enää olla.
En odottanut muilta ystäviltä mitään kuin niiltä, joiden kanssa vietimme ystävänpäivän yhdessä. Emmekä tehneet sitä kyllä ystävänpäivän takia niin varsinaisesti. Monelle ystävänpäivä ei ole iso juttu.
Sain kortit, runot seinälle facebookissa ja vietettiin ilta yhdessä