Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustaminen ilman rokotteita

Matkalle
23.11.2021 |

Hei.

Toivon asiallisia vastauksia, miten matkustaminen on onnistunut pelkällä neg. Tuloksella? Aikomuksena lähteä maahan, missä riittää neg. testitulos mm. ravintoloihin mennessä jne eli rokottamattomuus ei vaikuta olemiseen itse lomalla.

Missä tehty koronatestaus käy ja mitä tulee huomioida matkalle lähtiessä? Riittääkö lentokentällä tehty testi vai tuleeko tämä olla tehtynä jo aiemmin?

Ja jos joku haluaa tulla kertomaan vastuuntunnottomuudesta liittyen rokottamattomuuteen, painotan, että turvallisempi asiakas lennolle minä negatiivisesti testattuna olen, kuin rokotettu mahdollisesti oireeton testaamaton taudinlevittäjä 😊

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotettuja ei testata vaikka rokotetut myös levittää koronaa?

Asiallisia vastauksia kiitos.

Koska rokottomattomalla on 33-kertainen todennäköisyys tulla kuormittamaan tehohoitoa verrattuna rokotettuun.

Lähes jokainen rokottamaton selviää koronasta ilman sairaalahoitoa.

On erittäin harvinaista että rokottamaton joutuu sairaalaan koronan takia.

Mutta miksi rokottamaton pitää testata kun rokotetut voi tartuttaa koronan siihen rokottamattomaan? Mikä hyöty siis siitä testauksesta on?

Asiallisia vastauksia.

No käy maailmalla katselemassa mikä tilanne on ja tule sitten jankkaamaan kun sulla on vähän jotain oikeaa sanottavaa asiasta. Tällä hetkellä vastauksesi ovat niin typeriä että jopa toivonkin että sairastut jossain kehitysmaassa. Katsotaan sitten.

Ihme kyllä että kehitysmaissa porukka vielä hengissä. Ei ole rokotteita, ei mitään hygienia ja huonosti koulutettuja myös. Ja salaliittoihin he uskoo aika usein noissa maissa... Jännä kyllä että ei mitään hälyttävää kehitysmaissa tapahdu. Luulis että kuolis kaikka kuten kärpäset vessassa raid-pullo tyhjennyksen jälkeen...

Vierailija
22/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on asiasi. Suurin osa maista vaatii koronapassin, joten älä itke vauviksella perustuslain perään jos joku ei ole samaa mieltä salaliittoteorioistasi.

Mistä syystä te puupäät aina pistätte rokotevastaustajia samaan laatikkoon kuin salaliittoteoretikoita.

Minä en usko mihinkään salaliittoon. Minä esim. vastustan rokotetta syystä että piden noita politiikkoja ja päättäjiä tyhmänä ja olen sitä mieltä että tässä nyt ylireagoidaan kun päättäjät eivät osaa analysoida tilannetta kunnolla. Ihan niin kuin noilla palkoilla olisi jotain älykästä porukkaa tekemässä päätöksiä. Jos suuryhtiöissä, missä maksetaan kunnon palkat päättäjille, on välillä älytaso hyvin alhainen, niin ei voi paljon politiikoista odottaa. Toimin konsulttina ja olen nähnyt kaikennäköistä...

Mistä syystä te puupäät pistätte aina rokotteiden puolustajat samaan laatikkoon (rokotekiimaiset, lääketehtaan kätyrit yms.)

Minäkin olen toiminut konsulttina ja nähnyt kaikenlaista, mutta en olisi uskonut, että turvallisiksi osoittautuneiden rokotteiden ympärille kehittyy tälläinen keskustelu. Poliitikkojen tyhmyyteen voit vaikuttaa seuraavissa vaaleissa enemmän kuin kieltäytymällä rokotteesta - älä äänestä sitä missiä tai joka tapauksessa läpi pääsevää Marinia, Orpo, Anderssonia tai Saarikkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rokottomattomalla on 33-kertainen todennäköisyys tulla kuormittamaan tehohoitoa verrattuna rokotettuun.

Mutta miksi rokottamaton pitää testata kun rokotetut voi tartuttaa koronan siihen rokottamattomaan? Mikä hyöty siis siitä testauksesta on?

Asiallisia vastauksia.

No käy maailmalla katselemassa mikä tilanne on ja tule sitten jankkaamaan kun sulla on vähän jotain oikeaa sanottavaa asiasta. Tällä hetkellä vastauksesi ovat niin typeriä että jopa toivonkin että sairastut jossain kehitysmaassa. Katsotaan sitten.

Ihme kyllä että kehitysmaissa porukka vielä hengissä. Ei ole rokotteita, ei mitään hygienia ja huonosti koulutettuja myös. Ja salaliittoihin he uskoo aika usein noissa maissa... Jännä kyllä että ei mitään hälyttävää kehitysmaissa tapahdu. Luulis että kuolis kaikka kuten kärpäset vessassa raid-pullo tyhjennyksen jälkeen...

Yksi on ikärakenne, nuoria kansoja kun moni ei elä yli kuudenkymmenen. Toinen on kontaktit - niitä on vähemmän kuin jetsettereillä. Kolmas on tilastot - ei joka pikkuista nuhakuolemaa analysoida.

Vierailija
24/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omapa on asiasi. Suurin osa maista vaatii koronapassin, joten älä itke vauviksella perustuslain perään jos joku ei ole samaa mieltä salaliittoteorioistasi.

Mistä syystä te puupäät aina pistätte rokotevastaustajia samaan laatikkoon kuin salaliittoteoretikoita.

Minä en usko mihinkään salaliittoon. Minä esim. vastustan rokotetta syystä että piden noita politiikkoja ja päättäjiä tyhmänä ja olen sitä mieltä että tässä nyt ylireagoidaan kun päättäjät eivät osaa analysoida tilannetta kunnolla. Ihan niin kuin noilla palkoilla olisi jotain älykästä porukkaa tekemässä päätöksiä. Jos suuryhtiöissä, missä maksetaan kunnon palkat päättäjille, on välillä älytaso hyvin alhainen, niin ei voi paljon politiikoista odottaa. Toimin konsulttina ja olen nähnyt kaikennäköistä...

41-vuotias IT-tradenomi Markku suuttui.

Omasta tahdostaan työtön Markku on Violan mukaan aina ollut taipuvainen salaliittoihin, mutta koronapandemian myötä ”iso pyörä lähti liikkeelle

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008422115.html

Vierailija
25/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

41-vuotias IT-tradenomi Markku suuttui.

Omasta tahdostaan työtön Markku on Violan mukaan aina ollut taipuvainen salaliittoihin, mutta koronapandemian myötä ”iso pyörä lähti liikkeelle

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008422115.html

Ja siinäpä taas päivän propagandapläjäys 👍

Vierailija
26/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minne menet. Katso kyseisen maan vaatimukset. Ikävimmillään joudut tekemään testin paikan päällä ja se osoittautuu positiiviseksi. Sitten olet karanteenissa koko reissun ajan ja saatat joutua järjestämään paluumatkan uudelleen omakustanteisesti.

Itse miettisin riskit juuri sen kautta, että mitä tapahtuu, jos minut todetaan positiiviseksi tai minut jäljitetään osana altistumista.

Vierailija
27/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on.

Vain täys id-io-otti suunnittelee matkaa ilman rokotusta.

Hohhoijaa. Sinä tässä olet idiootti!

Itse tulin juuri Puolasta ja sinne riitti antigeenitesti, minkä otatin päivää ennen lähtöä (max 72 h ennen maahan saapumista sai olla otettu). Laita hakuun matkustaminen ja sen maan nimi niin sieltä löytyy tämänhetkiset tiedot. Ihan oli työmatka kyseessä.

Vierailija
28/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisia vastauksia.

Yksi on ikärakenne, nuoria kansoja kun moni ei elä yli kuudenkymmenen. Toinen on kontaktit - niitä on vähemmän kuin jetsettereillä. Kolmas on tilastot - ei joka pikkuista nuhakuolemaa analysoida.

Eiköhän noissa kehitysmaissa kontaktit ole aika lailla suurempia kuin meillä. Suurperheitä ja koko suku asuu saman katon alla. Siinä sun teoriasi :-D

Vierailija
29/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin maissa rokottamaton joutuu myös maksamaan oman tehohoitonsa. On myös maita jossa koronaluvut ovat 100* Suomea suuremmat. Se tarkoittaa että voit saada koronan ulkomailla etkä pääse paluulennolle vaan itsemaksettuun karanteeniin. Kerro toki kuinka kävi.

Suomeen saa tulla ilman etukäteen otettua testiä. Jos siis on saanut koronan niin kyllä pääsee paluulennolle jos on Suomen kansalainen

Vierailija
30/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan ap muka olet matkustamassa.

Yhä useimmissa maissa tarvitaan kyllä nyt täysi rokotussarja, että yleensä maahan pääsee.

Vierailija
31/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi matkustaa rokottamattomana. Moneen paikkaan ei kannata matkustaa rokotettunakaan, kun ei ole sairaanhoitoa tarjolla. Vakuutus korvaa kyllä koronaankin sairastumisen, mutta ei tosiaan noita karanteeniin joutumisia ja lentojen siirtoa sen takia.

Vierailija
32/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetuilla pitäisi myös olla testit koska rokotettu sitä virusta myös levittää.

Rokotetun ja rokottamattoman ero on vain se että rokote estää jollakin tapaa henkilöä saamasta vakavaa tautimuotoa.

Jos rokottamattomalla on 0,5% todennäköisyys saada vaikea tautimuoto niin rokotetulla se on 0,05% todennäköisyys.

Ei puhuta isoista eroavaisuuksista mutta pitäisi olla testit myös rokotetuilla koska he nyt sitä koronaa levittää niihin ihmisiin kenelle korona voi olla kohtalokas.

Vierailija
33/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa maissa ei sitten saa sairaalahoitoa koska ne rokottamattomat ovat täyttäneet petipaikat , turha mennä sairaalan ovelle itkemään kun tukehdut keuhkojen toiminnan pettäessä.

niin joo, totta. Kaikkihan me nähtiin niitä kauhuvideoita silloin Wuhanista alkuun kun ihmiset tuupertuivat kaduille ja kuolivat siihen paikkaan. Hyvin puri sekin propaganda ihmisiin ja saatiin kylvettyä kauhua ympäriinsä. Sitä en ymmärrä, että nyt - pian 2 vuotta myöhemmin, osa ihmisistä on edelleen hysteerisiä, vaikka on nähty että siihen kuolee pääsääntöisesti yli 80 -vuotiaat monisairaat.

Vierailija
34/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan ap muka olet matkustamassa.

Yhä useimmissa maissa tarvitaan kyllä nyt täysi rokotussarja, että yleensä maahan pääsee.

Ja tämä on ihan paskapuhetta! Negatiivisella PCR -testillä tai antigeenitestillä pääsee edelleen matkustamaan.

Vierailija
35/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisia vastauksia.

Eiköhän noissa kehitysmaissa kontaktit ole aika lailla suurempia kuin meillä. Suurperheitä ja koko suku asuu saman katon alla. Siinä sun teoriasi :-D

Voi sen tietysti noinkin ymmärtää, kyse oli leviämisestä maassa. Ei jossain Keniassa porukat ramppaa syrjäkylistä Nairobissa siinä määrin kuin vaikka suomalainen ramppaa Helsingissä. Ei ole maan sisäisiä lentoja tai nopeita ratayhteyksiä, ja vaikka olisikin, ei ole rahaa matkustaa

Vierailija
36/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että testattuna on turvallisempaa kuin luottaa pelkkään rokotteeseen ilman testausta.

Sitten tietysti kannattaako lähteä nyt mihinkään. Vaatiiko matkavakuutus rokotukset? Entä jos sairastuu kohdemaassa?

Itse en lähtisi edes rokotettuna ja testattuna mihinkään.

Vierailija
37/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, minne menet. Katso kyseisen maan vaatimukset. Ikävimmillään joudut tekemään testin paikan päällä ja se osoittautuu positiiviseksi. Sitten olet karanteenissa koko reissun ajan ja saatat joutua järjestämään paluumatkan uudelleen omakustanteisesti.

Itse miettisin riskit juuri sen kautta, että mitä tapahtuu, jos minut todetaan positiiviseksi tai minut jäljitetään osana altistumista.

Lentoyhtiöt tarjoavat nyt parempaa peruutusturvaa. Olen itse aika joustavasti muutellut paluun ajankohtaa. Ja voihan lentoyhtiöltä ottaa lisäksi koronaturvan, jos mietityttää.

Vierailija
38/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koronapassia vaadita, niin sitten vain käyt tiuhaan testeissä. Mihin maahan olet menossa? 

Vierailija
39/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepassin pitäisi olla sellainen että passi toimii vain silloin kun testitulos on negatiivinen.

Vierailija
40/60 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei nähdä tarpeelliseksi koska se veisi ihan liikaa resursseja suhteessa hyötyyn. Rokotetut kuitenkin tartuttavat huomattavasti vähemmän, ja sairastuvat lievemmin pääsääntöisesti. Eiköhän tämä ole syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän