Antaisitko teini-ikäisen tyttäresi käyttää itseruskettavaa?
Kommentit (56)
En antaisi. Tosin ei ole tarvetta kun lapsella on tummaiho jo valmiiksi.
Vittu näitä kemikaalivauhkojia. Olkaa te ihan rauhassa käyttämättä kemikaaleja mutta antakaa muiden käyttää älkääkä tulko ulisemaan.
Menette samaan kastiin abortinvastustajien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:49"]
Vittu näitä kemikaalivauhkojia. Olkaa te ihan rauhassa käyttämättä kemikaaleja mutta antakaa muiden käyttää älkääkä tulko ulisemaan. Menette samaan kastiin abortinvastustajien kanssa.
[/quote]
Kun kyse on alaikäisestä lapsesta, on aika naurettavaa ulista tästä. Jokainen aikuinen tekee itselleen mitä haluaa, mutta kuka hitto antaa lapsen tunkea ihoonsa näitä myrkkyjä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:49"]
Vittu näitä kemikaalivauhkojia. Olkaa te ihan rauhassa käyttämättä kemikaaleja mutta antakaa muiden käyttää älkääkä tulko ulisemaan. Menette samaan kastiin abortinvastustajien kanssa.
[/quote]
Ap:n kysymys oli, että antaisitko teinisi käyttää itseruskettavaa. Me "kemikaalivauhkoajat" vastasimme, että "en" ja annoimme perustelumme. Ainoa, joka tässä on alkanut vauhkoamaan olet sinä itse. Minä olen yksi noista "kemikaalivaukoajista" ja olen kemisti, joten uskon, että tiedän asiasta enemmän kuin sinä. P.s en vastusta aborttia.
Annan teinini käyttää itsetuskettavaa. Ei rusketu ja on todella valkoinen.
Tulee paljon näitä että teinin on muka hyvä käyttää jotain kun on niin valkoinen.. Miksi pitäisi?
En, tyttäreni ei tarvitse näyttää bimbolta. Onneksi hänellä on itselläään tarpeeksi järkeä päässä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:05"]No jos ei sitä koko ajan käytä, niin käyttäköön, tosin näin talvella siinä ei juuri järkeä ole. Mä käytän itseruskettavaa vain muutaman kerran keväällä ja alkukesästä, ei se kauan iholla pysy kuitenkaan.
[/quote]
Talvellahan siinä juuri on järkeä. Ihmiset ovat vitivalkoisia olmeja ja monelle tekisi terää laittaa vähän ir:ää pintaan.
Ainakaan yläasteikäiselle en antaisi. Ne kemikaalit kun aiheuttavat syöpää. Vieläpä enemmän kuin auringon ottaminen.
Mielummin opettaisin sille, että vaikka olisi niin kuin kalkkilaivan kapteeni, turha sitä on jäädä miettimään ja häpeilemään. Eli tarpeeksi hyvä itsetunto, että osaa muiden ihmisten typerät kyselyt ja ihmettelyt jättää omaan arvoonsa.
Todella tyhmä on perustelu, että "en voi kieltää, koska itsekin käytin saman ikäisenä". Jaa, no mä oon kerran vetäny herskaa eikä siitä tullu mulle riippuvuutta tai mitään muutakaan haittaa. Silti voin kieltää sen teiniltäni. Samalla perusteella voi antaa teinin tehdä ihan mitä vaan tyhmää, jos itse on niin joskus nuorena tehnyt: varastaminen, eläinten kidutus, kaverin miehen paneminen, kaikki päihteet tupakasta alkaen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:57"]Tulee paljon näitä että teinin on muka hyvä käyttää jotain kun on niin valkoinen.. Miksi pitäisi?
[/quote]
Olen tuo kirjoittaja 27. En minä todellakaan pakota käyttämään yhtään mitään. Teini itse haluaa ja ymmärrän sen kun on todella valkoinen. Onhan pieni päivetys kaunista. Jos haluaisi olla valkoinen niin sitten olisi, minulle tyttö on rakas vaikka olisi vihreä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:14"]
Mielestäni kaiken ylimääräisen kemikaalien käytön voi siirtää aikuisikään. Tähän kuuluu hiusten kestovärjäys, runsas meikkaus ja suihkurusketus. Myös alkoholi ja mieluiten ei ikinä tupakointi.
[/quote]
Lisäisin tähän listaan myös punaisen lihan, hajustetut huuhteluaineet, hajustetut siivousaineet, deodorantin, hajuvedet, hajustetut shampoot ja hoitoaineet, vartalovoiteet ja tuoksukynttilät. Itseruskettava on aika pientä tuon hajukuorman rinnalla nääs, synteettiset hajusteet varastoituvat rasvakudokseen. Siitä itseruskettavan DHA:sta ei ole mitään haittaa elimistölle, eikä se imeydy. Tosin itseruskettavatkin ovat hajustettuja.
Vaikka päivetys olisi kuinka kaunista, miksi riskeerata kasvavan ihmisen keho kauneuden takia? Varmaan antaisitte samalla ottaa silikonit koska isot rinnat on kauniit. huoh.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:42"]
Rusketus trendinä on niin äärimmäisen typerää muutenkin, että ei kiitos. Kaunis "päivettynyt" iho on lähinnä ihovauriota, eikä ihkua.
ja sitten ne kemikaalit tuossa Doven voiteessa:
"Aqua, Glycerin, Isopropyl Palmitate, Stearic Acid, Dihydroxyacetone, Glycol Stearate, Dimethicone, PEG-100 Stearate, Collagen Amino Acids, Helianthus Annuus Hybrid Oil, Isomerized Linoleic Acid, Lactic Acid, Potassium Lactate, Sodium PCA, Urea, Cyclopentasiloxane, Isohexadecane, Glyceryl Stearate, Polysorbate 60, Sorbitan Isostearate, Stearamide AMP, Citric Acid, Cetyl Alcohol, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Potato Starch Modified, Disodium EDTA, Parfum, Methylparaben, Phenoxyethanol, Propylparaben, Caramel, Maltodextrin, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Alcohol, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Coumarin, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool, CI 16255, CI 47005"
Luonnollista?
[/quote]
PEG on vaikuttava ainesosa laktativiisissa lääkevalmisteissa. Eli rusketuksen lisäksi suoli toimii :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 13:04"]
Vaikka päivetys olisi kuinka kaunista, miksi riskeerata kasvavan ihmisen keho kauneuden takia? Varmaan antaisitte samalla ottaa silikonit koska isot rinnat on kauniit. huoh.
[/quote]
No tähän voi käyttää ihan järkeä. Itseruskettavista voiteista ei ole elimistölle haittaa, silikoneista on. Etsi ihmeessä minulle yksikin tieteellinen artikkeli jossa itseruskettavista voiteista on läydetty jotakin elimistölle haitallista (paitsi hajusteet).
Ennemmin purkista kuin solariumista. Jos lapseni menisi solariumiin tai rannalle kärventämään ihoaan, niin kokisin epäonnistuneeni kasvattajana.
Rusketus trendinä on niin äärimmäisen typerää muutenkin, että ei kiitos. Kaunis "päivettynyt" iho on lähinnä ihovauriota, eikä ihkua.
ja sitten ne kemikaalit tuossa Doven voiteessa:
"Aqua, Glycerin, Isopropyl Palmitate, Stearic Acid, Dihydroxyacetone, Glycol Stearate, Dimethicone, PEG-100 Stearate, Collagen Amino Acids, Helianthus Annuus Hybrid Oil, Isomerized Linoleic Acid, Lactic Acid, Potassium Lactate, Sodium PCA, Urea, Cyclopentasiloxane, Isohexadecane, Glyceryl Stearate, Polysorbate 60, Sorbitan Isostearate, Stearamide AMP, Citric Acid, Cetyl Alcohol, Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Potato Starch Modified, Disodium EDTA, Parfum, Methylparaben, Phenoxyethanol, Propylparaben, Caramel, Maltodextrin, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Alcohol, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Coumarin, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool, CI 16255, CI 47005"
Luonnollista?