Kertokaa mitä ruokaa teen tänään! jotain alle tunnissa valmistuvaa.
Niin, yksin viettelen raskaana ystävänpäivää ja ajattelin tehdä oikein hyvää ruokaa ja nautiskella sen jälkeen jotain herkkuja.
Ehdottakaa jotain hyviä ruokia, itselläni ei meinaa oikein tulla mitään mieleen.
Ainoa mitä en halua tehdä on texmex-tyyppinen.
Kommentit (36)
Mulla oli äsken ihan vaan pannulla paistettua jauhelihaa, vokkivihanneksia ja lasi punkkua. Herkkua ja nopeaa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:12"]Itse teen tänään broilerinrintaa mozzarella-pinaatti päällysteellä. Olen marinoinut broilerinrintoja öljy-etikka-valkosipuli-mausteet seoksessa, ja laitan ne uunipellille. Siihen päälle tulee tuoretta mutta voissa kuullotettua pinaattia, ja lopuksi päälle vielä mozzarella. Sitten vaan uuniin, varmaan joku 20-25 minuuttia. Lisänä salaatti. [/quote] Yök, raakaa varmasti.
[/quote]
Niin unohdin sanoa että ne rintapalat on kyllä ihan halkaistu, että kovin paksuisa paloista ei ole kyse :) Muutenkin osaan ihan katsoa onko kypsää, jos ei ole niin pysyy uunissa vähän kauemmin!
[/quote]
Suomalaisille lihan pitää olla ylikypsää kengänpohjaa, muuten se on "raakaa".
[/quote]
No ainakin minulle kanan pitää olla ihan kypsää, raaka kana yök! Liha kyllä maistuu mediumina.
[/quote]
Siinä on aika paljon eroa että onko kana raaka - kypsä - ylikypsä. En itsekkään syö raakaa kanaa, mutta ei sen kuivaa tarvitse olla.
-Se joka tekee sitä mozzarella-pinaattibroileria (joka ei edelleenkään ole raakaa :D )
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]http://divaaniblogit.fi/divaaninreseptit/kukkakaalisosekeitto-valkosipuli-yrttipyreella/
Itse teen tätä koska en enää pysty syömään paljoa kerralla, raskaana itsekkin :) rapean patongin kanssa tosi hyvää.
[/quote]
Hyvä ohje, vaikkakin itse paahtaisin kukkakaalitkin :)
Kanafilesuikaleita, täysjyvä spagettia, raikas salaatti kylkeen, nam :))
Odottaa ystävänpäivään nyt aluksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:12"]Itse teen tänään broilerinrintaa mozzarella-pinaatti päällysteellä. Olen marinoinut broilerinrintoja öljy-etikka-valkosipuli-mausteet seoksessa, ja laitan ne uunipellille. Siihen päälle tulee tuoretta mutta voissa kuullotettua pinaattia, ja lopuksi päälle vielä mozzarella. Sitten vaan uuniin, varmaan joku 20-25 minuuttia. Lisänä salaatti.
Yök, raakaa varmasti.
Niin unohdin sanoa että ne rintapalat on kyllä ihan halkaistu, että kovin paksuisa paloista ei ole kyse :) Muutenkin osaan ihan katsoa onko kypsää, jos ei ole niin pysyy uunissa vähän kauemmin!
No ainakin minulle kanan pitää olla ihan kypsää, raaka kana yök! Liha kyllä maistuu mediumina.
Siinä on aika paljon eroa että onko kana raaka - kypsä - ylikypsä. En itsekkään syö raakaa kanaa, mutta ei sen kuivaa tarvitse olla.
-Se joka tekee sitä mozzarella-pinaattibroileria (joka ei edelleenkään ole raakaa :D )
älkää puhuko KANASTA kun tarkoitatte TEHOTUOTANTOBROILERIA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:12"]Itse teen tänään broilerinrintaa mozzarella-pinaatti päällysteellä. Olen marinoinut broilerinrintoja öljy-etikka-valkosipuli-mausteet seoksessa, ja laitan ne uunipellille. Siihen päälle tulee tuoretta mutta voissa kuullotettua pinaattia, ja lopuksi päälle vielä mozzarella. Sitten vaan uuniin, varmaan joku 20-25 minuuttia. Lisänä salaatti.Yök, raakaa varmasti.
älkää puhuko KANASTA kun tarkoitatte TEHOTUOTANTOBROILERIA
Mikä ero?
Älä vaivaudukaan. Ei kiinnosta. :p
Alkuruuaksi worschmak, pääruuaksi ministerinleike punaviinikastikkeella ja jälkiruuaksi konjakki.
Ravioli burro&salvia 15 mi
Kananuudelikeitto 20 min
Broilerinfileet ja salaatti 15min
Keitto, mikä tahansa 25min
Pasta ja kastike (carbonara, bolognese lihalla tai kasviksilla, tonnikala jne) 20min
Gnocchi trapanese 15min
Paitettua kalaa, guacamolea ja salaattia 15min
Munakkaat 19min
Rosmariinipossua ja perunamuussia 30min
Kukkakaali kasviscurry 30min
Ei mitään mössöjä tai mättöä vaan kunnon ruokaa. Tuossa nyt muutama meidän arki-pikaruoka. Itseasiassa tuossa on ruuat 18 päiväksi:)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:12"]Itse teen tänään broilerinrintaa mozzarella-pinaatti päällysteellä. Olen marinoinut broilerinrintoja öljy-etikka-valkosipuli-mausteet seoksessa, ja laitan ne uunipellille. Siihen päälle tulee tuoretta mutta voissa kuullotettua pinaattia, ja lopuksi päälle vielä mozzarella. Sitten vaan uuniin, varmaan joku 20-25 minuuttia. Lisänä salaatti. [/quote] Yök, raakaa varmasti.
[/quote]
[/quote]
[/quote]