Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinua ahdistaa pikkulapsiperheen äitinä

Vierailija
14.02.2015 |

Se, ettet voi panostaa riittävästi itseesi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi taaperoikäistä ja kyllä vähän harmittaa, kun enää ei aika riitä työssäkäynnin lisäksi käydä tarpeeksi usein salilla, lenkillä ja leffassa koska on pieniä lapsia. Tämä oli tosin tietoinen valinta, tiedän että muutaman vuoden päästä helpottaa.

Vierailija
22/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:55"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:54"]Määrittele panostaminen. Itse urheilen, meikkaan, harrastan ja luen ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia. Miten vielä pitäisi panostaa? [/quote] montako tuntia viikossa? Ap [/quote] Harrastan liikuntaa 3 x 1 h viikossa, meikkaan noin vartin joka aamu, harrastan/luen ehkä 2 h per ilta. Onko riittävän täsmällinen erittely? 3 [/quote] on. Se lukemisaika lienee sitten ainakin parisuhteelta pois? Minkä ikäinen on nuorin lapsi? Ap

[/quote]

Mieheni harrastaa iltaisin omia juttujaan. Ehditään kyllä hoitaa parisuhdettakin, ainakin sen verran että syödään iltaruoka rauhassa ja jutellaan ja ollaan toisillemme läsnä. Ei varsinaisesti harrasteta yhdessä mitään, mutta ei harrastettu lapsettomanakaan. Lapsi on vähän alle vuoden ikäinen.

3

[/quote]Miten pystyt lukemaan joka ilta 2 tuntia jos mies harrastaa omiaan ja teillä on alle vuoden ikäinen lapsi? Kuka sitä lasta hoitaa? Ei se nyt koko ajan nukukkaan enää tuon ikäinen. Meillä ei ainakaan pystynyt kirjaan keskittymään kun lapsi vaati seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo vuosia siitä kun olin pikkulapsiperheen äiti. Eniten huisketta oli kun olin kotona kolmen 0-5 -vuotiaan lapsen kanssa. Mutta aina, aina, ehdin olla itsekseni; vaikka vain tunnin lenkki päivässä ilman lapsia. Yksin oleminen on mulle melkein elinehto. Ehdin myös lukea, käydä leffassa, olla yhteydessä ystävieni kanssa, vietin aikaa mieheni kanssa. Koneet pesi pyykit ja tiskit, ruokaa oli mukava laittaa isoja satseja pakastimeen odottamaan (kokkailu on harrastus) viikonloppuisin kun mies oli kotona. Mies on aina meillä siivonnut, silloin jo kun oltiin kahdestaan. 

Sain panostaa itseeni - mitä se sitten kullekin tarkoittaakaan - myös kun mies oli lasten kanssa kotona eripituisia aikoja ja minä menin töihin. 

Kaikki tuo on mun mielestä aivan normaalia perheissä joissa on kaksi aikuista. Lisäksi meillä on ystäviä, sukulaisia ja naapureita, joilta sai ja saa apua tarvittaessa. Apu on tietysti molemminpuolista, kavereita ja läheisiä kun ollaan. 

Vierailija
24/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaa kutakin.Lapset kasvas ja itsenäistyy ja oma aika lisääntyy koko ajan.

Vierailija
25/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:48"]Se, ettet voi panostaa riittävästi itseesi?
[/quote]
Ei juurikaan ahdistanut. Onneksi lapset kasvaa ja nyt taas muihinkin itselle tärkeisiin asioihin on taas aikaa panostaa enemmän.

Vierailija
26/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:55"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:54"]Määrittele panostaminen. Itse urheilen, meikkaan, harrastan ja luen ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia. Miten vielä pitäisi panostaa? [/quote] montako tuntia viikossa? Ap [/quote] Harrastan liikuntaa 3 x 1 h viikossa, meikkaan noin vartin joka aamu, harrastan/luen ehkä 2 h per ilta. Onko riittävän täsmällinen erittely? 3 [/quote] on. Se lukemisaika lienee sitten ainakin parisuhteelta pois? Minkä ikäinen on nuorin lapsi? Ap

[/quote]

Mieheni harrastaa iltaisin omia juttujaan. Ehditään kyllä hoitaa parisuhdettakin, ainakin sen verran että syödään iltaruoka rauhassa ja jutellaan ja ollaan toisillemme läsnä. Ei varsinaisesti harrasteta yhdessä mitään, mutta ei harrastettu lapsettomanakaan. Lapsi on vähän alle vuoden ikäinen.

3

[/quote]Miten pystyt lukemaan joka ilta 2 tuntia jos mies harrastaa omiaan ja teillä on alle vuoden ikäinen lapsi? Kuka sitä lasta hoitaa? Ei se nyt koko ajan nukukkaan enää tuon ikäinen. Meillä ei ainakaan pystynyt kirjaan keskittymään kun lapsi vaati seuraa.
[/quote]

Kai se lapsi menee nukkumaan siinä klo 20-21 aikoihin? Kyllä siinä aikaa jää.

Vierailija
27/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi vasta muutaman kuukauden ikäinen. Meikkaan päivittäin, käyn neljästi viikossa salilla, koti on Suht siisti, ruokaa tehdään päivittäin, leivotaan usein, käyn parturissa, luen jne. Kaikkea samaa tehdään kuin ennen pikkulapsiaikaa, toki lasten ehdoilla. Käydään esim kerran viikossa ulkona syömässä ja toki Se liikkuminen ja tavaran määrä ja aikatauluttaminen on tullut erilaiseksi lasten myötä. Meillä on kaksi osallistuvaa vanhempaa kotona, mies toki tekee vähemmän kotitöitä, koska minä olen päivät kotona ja hän töissä. Seksiä noin kahdesti viikossa, muutenki aikaa on toisilleen kun lapset on laitettu nukkumaan.

Vierailija
28/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:22"]

[/quote]

3

[/quote]

Lapsi menee nukkumaan klo 20, me aikuiset klo 23-00 tienoilla. Hyvin ehtii lukea ja harrastaa.

3

Vierailija
29/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne lapset hankitaan, täytyy hyväksyä se tosiasia että lapset menevät aina itsensä edelle.

Vierailija
30/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:22"]

[/quote]

3

[/quote]

Lapsi menee nukkumaan klo 20, me aikuiset klo 23-00 tienoilla. Hyvin ehtii lukea ja harrastaa.

3

[/quote]No hyvä. Meillä ei kukaan lapsista alle vuoden ikäisenä mennyt yöunille noin aikaisin. Itse olen iltauninen ja olisin kyllä mennyt nukkumaan tuohon aikaan, mutta kaikki lapset valvoivat myöhempään. Pahimmillaan toinen lapsi joka aina nukkui huonosti, meni yöunille vasta kahdelta yöllä.Olipa siinä kestämistä iltauniselle. Ja lapsi heräsikin jo kuudelta aamulla, ettei nukuttu kyllä siitäkään päästä.

Vierailija
31/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:11"]

En ajattele, että lapsissa on vika, vaan itsessäni. Liikuntaan tarvitsemani 7h viikossakin on välillä vaikea saada toteutumaan. Ap

[/quote] heräät tuntia aiemmin ja lähdet liikkumaan ellet sitten oo yh jolloin et voi jättää pieniä lapsia 

Vierailija
32/32 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:59"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:55"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 10:54"]Määrittele panostaminen. Itse urheilen, meikkaan, harrastan ja luen ihan samalla tavalla kuin ennen lapsia. Miten vielä pitäisi panostaa? [/quote] montako tuntia viikossa? Ap [/quote] Harrastan liikuntaa 3 x 1 h viikossa, meikkaan noin vartin joka aamu, harrastan/luen ehkä 2 h per ilta. Onko riittävän täsmällinen erittely? 3 [/quote] on. Se lukemisaika lienee sitten ainakin parisuhteelta pois? Minkä ikäinen on nuorin lapsi? Ap [/quote] Mieheni harrastaa iltaisin omia juttujaan. Ehditään kyllä hoitaa parisuhdettakin, ainakin sen verran että syödään iltaruoka rauhassa ja jutellaan ja ollaan toisillemme läsnä. Ei varsinaisesti harrasteta yhdessä mitään, mutta ei harrastettu lapsettomanakaan. Lapsi on vähän alle vuoden ikäinen. 3 [/quote]Miten pystyt lukemaan joka ilta 2 tuntia jos mies harrastaa omiaan ja teillä on alle vuoden ikäinen lapsi? Kuka sitä lasta hoitaa? Ei se nyt koko ajan nukukkaan enää tuon ikäinen. Meillä ei ainakaan pystynyt kirjaan keskittymään kun lapsi vaati seuraa. [/quote] Kai se lapsi menee nukkumaan siinä klo 20-21 aikoihin? Kyllä siinä aikaa jää.

[/quote] aikaa jää kun oikein suunnittelee, lapset nukkumaan 20.00 ja sitten romsku kehiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä