Mitä metsän eläimiä olet nähnyt luonnossa tai kaupungissa?
Itse olen nähnyt kettuja, hirviä ja jäniksiä.
Kommentit (30)
Lintuja en tunnista lukuun ottamatta tavallisimpia, mutta metsä/peltohiiren, päästäisen, lumikon, saukon (ulkomailla), ketun, fasaanin, rusakon/jäniksen, hirven, kauriita/peuroja, kyyn, rantakäärmeen, vaskitsan, rottia, oravia, sammakoita, sisiliskoja ja tietysti paljon hyönteisiä ja nilviäisiä.
Jo mainittuja, mutta koiran ansiosta näen usein myös näädän eli mäntynäädän. Koira hoksaa aina puussa olevan näädän ja tekee ilmoituksen.
Mäyrä. ehkä erikoisin. Ja noita häntänsä tiputtavia liskoja. Noin 10cm pitkiä.
Mutta myös jotain jolle en ole koskaan löytäny nimeä.. 6mm pitkät mustat liskot hiekkakuopassa. Niitä oli paljon.
Ja yks aika erikoinen pikkusena, 20cm pitkän puna-mustan tuhatjalkasen.
Ja joo uivia käärmeitä, minkkejä tai mitä lienee ollu. Tosin saari pohojanmaalla joten.
Mieliinpainuvimmat:
Synnytykseen mennessä kettu synnytyssairaalan pihassa joka päästi tosi lähelle kuvaamaan (se oli parkkipaikan ja sairaalan oven välillä, ei menty tarkoituksella sitä kohti). Susi jolkottelemassa vastaantulijoiden kaistalla maaseudun pikkutiellä samaan suuntaan kuin me ajettiin. Aika vauhdilla se eteni ihan jolkottelemalla. Kärppä meidän pihassa, katselin kodinhoitohuoneen ikkunasta, kun se meni parkissa olleen auton alta toisen auton alle.
Olen nähnyt peuran muutaman otteeseen Turun itäharjun teollisuusalueella siinä kupittaan juna-aseman vieressä.
Dementoitunut kettu "Ollaanko me menossa johonkin?" 3 metrin päässä istumassa.
Villisika
Mäyris
Pesukarhu riistakamerassa
Näätä, hilleri tai joku sellainen
Lepakko
Kaikki nämä kotipihalla kerran tai muutaman kerran nähtynä, lepakoita useinkin.
Täällä päin on melko runsaasti tumputtajia, varsinkin hämärän tullen.