Venlafaxin ja sähköiskuja päässä!
Olen syönyt Venlaa nyt muutaman kuukauden ja noin 1kk sitten nostettiin annos 150mg nyt parin viikon ajalla on ruvennut tulemaan näitä ”sähköiskuja” päähän ja toiseen käteen... ? Vaikka olen lääkkeen ottanut. Otan aamulla 75 ja illalla sama.
Onko kenelekkää ollut tätä? Miksi ihmeessä näitä tulee vaikka lääkkeen olen ottanut?
Viime perjantaina flunssassa niitä tuli niin paljon ja kokoajan että meinasin soittaa pöivystykseen! Onneksi meni nukkumalla ohi
Kommentit (15)
Luulisi että kuukauden jälkeen olisi elimistö tottunut. Itsellä tulee vain, jos on unohtunut ottaa. Syön 225 mg aamuisin, onko lääkåri sanonut, että pitää ottaa aamuin illoin?
Lopetin tuon noin 8 vuotta sitten. Edelleen tulee ”sähköiskuja”. Onneksi nykyään harvemmin.
Sähköiskun omaista pistelyä oli aloittaessa ja aina kun jäi väliin lääke. Samoin silmät oudot, jäivät kuin väärään suuntaan katsomaan vaikka käänsi päätä.
Söin 15v, nyt vierottauduin. Puoli vuotta ollut ilman ja tosi varovasti murunen kerrallaan vähentänyt.
Muisti tuntuu ettei palaa ennalleen.
Sähköiskun omaista pistelyä oli aloittaessa ja aina kun jäi väliin lääke. Samoin silmät oudot, jäivät kuin väärään suuntaan katsomaan vaikka käänsi päätä.
Söin 15v, nyt vierottauduin. Puoli vuotta ollut ilman ja tosi varovasti murunen kerrallaan vähentänyt.
Muisti tuntuu ettei palaa ennalleeen.
Järkyttävää pzkaa tuo venlafaksiini. Hankkiudu eroon ASAP.
Valitettavasti kyseinen lääke jättää neurologisia ongelmia osalle käyttäjistä. Kuten edellä mainitut sähköiskut päässä.
Hyvä lääke ja sillä on paikkansa. Näitä sivuoireita voi vähentää esimerkiksi Propral lääkkeellä.
MIllainen on konkreettisesti sähköisku?
Soita lääkärille, ehkä nosto on tehty liian isolla annoksella.
Kovia myrkkyjä nuo SSRI-lääkkeet. Joku bentsodiatsepiini voisi sopia paremmin. Kysy lääkäriltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kyseinen lääke jättää neurologisia ongelmia osalle käyttäjistä. Kuten edellä mainitut sähköiskut päässä.
Hyvä lääke ja sillä on paikkansa. Näitä sivuoireita voi vähentää esimerkiksi Propral lääkkeellä.
Sairasta eliminoida yhden lääkkeen sivuvaikutuksia toisella!
Medikalisaatio huipussaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta eliminoida yhden lääkkeen sivuvaikutuksia toisella!
Medikalisaatio huipussaan!
Jos nyt kuitenkin tarvitsee sen lääkkeen? (Itse en tuohon SSRI-paskaan koske, kun ei sovi, mutta jos tarvitsisin sitä niin miksi sitten ei vaikka noin.)
Nämä aloitusoireet johtuvat siitä, että olet hikoillut paljon flunssan takia. Aineenvaihduntasi on muuttunut. Lääkepitoisuus on muuttunut ja kestää, ennen kuin se tasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
MIllainen on konkreettisesti sähköisku?
Sellainen äkillinen säpsähdys, ei varsinaisesti ole aistimuksia kuulossa, näkökentässä, tai siihen ei liity kipua, mutta tuntuu tosi epämiellyttävältä, koska se on samaaan aikaan niin todellinen ja epätodellinen.
Ei todellakaan ole ikävä tätä myrkkyä..
Mulla tuota kirjoitettiin hermokipuihin. Melkein välittömästi, kun aloitin, alkoi tulla näitä salama iskuja, sen lisäksi vielä pahoinvointia ja näköhäiriöitä.
Juuri niitten näköhäiriöitten takia lopetin käytön, kun olin menossa silmäleikkaukseen. Kun siis muutenkin oli huono näkö ja ajatus siitä, että lääkkeen käyttö vääristäisi leikkauksen kulkua ja tulosta, oli pakko jättää sen valmisteen käyttö.
En sen leikkauksen jälkeenkään ole ottanut sitä, olen ennemmin kärsinyt ne hermokivut. En siis ehtinyt edes todeta, olisiko se niihin kipuihin auttanut. Aika hurja lääke kumminkin, tai ainakin nuo sivuvaikutukset.
Hermokipuihin ei taida sellaista tehoavaa lääkettä ollakaan, millä ei olisi sivuvaikutuksia. Kaikki siihen määrätyt lääkkeet on olleet lähinnä psyykenlääkkeitä. Psyyke olisi kunnossa, mutta kipuhermot ei.
Olet vasta aika lyhyen aikaa syönyt kys. Lääkettä. Ehkä elimistö totuttelee?
Itsellä tulee säpärit tosiaan vain sillon kun lääke on ottamatta muutomalta päivältä.
Outoa minusta, että otat lääkkeen aamulla ja illalla.