Mikä puolue ottaa ”ylimääräisen” paikan Helsingin vaalipiirissä?
Helsinki saa seuraavissa vaaleissa 22 kansanedustajaa entisten 21.n sijaan. Mitä veikkaatte, mikä puolue nappaa tuon ”ylimääräisen” paikan? Itse veikkaan vihreitä. Veikkaukseni perustuu Pekka Haaviston saamaan nosteeseen pressanvaaleissa ja helsinkiläisten vahvan tuen tasa-arvoiselle avioliittolaille. Toki Halla-ahon ”tuki” vasemmistoliitolle saattaa lisätä heidän suosiotaan. Keskusta on ainakin koko maata kattavissa gallupeissa vahvoilla, mutta riittääkö se kaksinkertaistamaan edustajien määrän?
Tilanne tämänhetkisessä eduskunnassa: Kok. 6, Vihr. 4, SDP 4, PS 3, Vas. 2, RKP 1 ja Kesk. 1
Kommentit (18)
Mun veikkaus on: Vihr. 6, Kok. 5, SDP 4, Vas. 3, Kesk. 2, RKP 1, PS 1
mutta jos Hjallis on ehdolla niin kepulta yksi paikka kokoomukselle
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:58"]Mun veikkaus on: Vihr. 6, Kok. 5, SDP 4, Vas. 3, Kesk. 2, RKP 1, PS 1
mutta jos Hjallis on ehdolla niin kepulta yksi paikka kokoomukselle
[/quote]
Ai vihertuhopuolueelle 6 paikkaa? Älä naurata.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:58"]Mun veikkaus on: Vihr. 6, Kok. 5, SDP 4, Vas. 3, Kesk. 2, RKP 1, PS 1 mutta jos Hjallis on ehdolla niin kepulta yksi paikka kokoomukselle [/quote] Ai vihertuhopuolueelle 6 paikkaa? Älä naurata.
[/quote]
On sen verran hyviä ehdokkaita ja Haavistolla on kova kannatus. Ihan tosissani olen, mutta vaaleissa se vasta nähdään. Toki voi jäädä viiteen vihreitten osuus.
Kok. 5, Vihr. 5, SDP 4, Vas. 3, Kesk. 2, RKP 2, PS 1
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:58"]Mun veikkaus on: Vihr. 6, Kok. 5, SDP 4, Vas. 3, Kesk. 2, RKP 1, PS 1 mutta jos Hjallis on ehdolla niin kepulta yksi paikka kokoomukselle [/quote] Ai vihertuhopuolueelle 6 paikkaa? Älä naurata.
[/quote]
Siellä maalla ei ymmäretä omaa nokkaa pidemälle. Onneks Helsingissä ajatellaan pari sukupolvea pidemmällekin. Luulis mammoja kiinnostavan, mut ei sitte :/
Mun mielestä ap:n laittama ennuste on ihan realistinen. Ja hyväkin :)
Kokkarit ottaa sen paikan. Stadilaiset ovat muuta Suomea enemmän länsimielisiä ja kannattavat NAtO-jäsenyyttä ja keskittävät äänensä kokkareihin ja RKPhen. Hjallis Harkimo luultavasti menee sisään ja vetää jonkun muun perässään. Kepu menettää ainoan paikkansa ja demareista vain lipposlinjalaiset pääsevät sisään.
Eikö Hjallis ole Sipoosta ja onko se jo lupautunut? Liksa sillä ainakin putoisi ;) No mä äänestän Veronika Honkosaloa (ihan Halla-ahon suosituksesta). EU-vaaleissa äänestin RKP.ta saman herran suosituksesta ja olin heitä äänestämässä myös tällä kertaa. Nyt kuitenkin ekaa kertaa elämässäni vassareita.
Toiveena minulla: Vas. 6, Vihr. 5, Kok 5, SDP 4, RKP 2 (tärkeintä on kuitenkin, että KD ja persut jäävät ilman paikkaa Helsingistä) Yksi suvakki kepulainen saa puolestani päästä. Yksikään tasa-arvoa vastustava sovinisti EI saa mennä läpi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:25"]
[/quote]
Siellä maalla ei ymmäretä omaa nokkaa pidemälle. Onneks Helsingissä ajatellaan pari sukupolvea pidemmällekin. Luulis mammoja kiinnostavan, mut ei sitte :/
[/quote]
Vihreät ajattelee tasan itseään ja söpöjä pikkueläimiä.
Ydinvoima on toistaiseksi ekologisin ja turvallisin energiamuoto maailmassa, joten en käsitä miksi he sitä vastustavat kun sitä voisi sen sijaan kehittää vielä nykyistä tehokkaammaksi (=vähemmän jätettä tuottavaksi).
Geenimuuntelulla myös voitaisiin vähentään turhien Itämerta rehevöittävien ravinteiden käyttöä sekä välttää kasvimyrkkyjä, mutta tietenkin tätä vastustetaan myös...
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 23:01"]
[/quote]
[/quote]
Ai ymmärretään pari sukupolvea edelle? Eli esimerkiksi nostetaan eneraverotus pilviin ja ajetaan teollisuus Aasiaan, seurauksena lama ja ylivelkaantuminen, sekä saasteiden lisääntyminen, kun Aasiassa vähät välitetään ympäristöstä tai hiilidioksidipäästöistä. Ja olen muuten ihan Espoosta, en sitä nyt ihan maaseuduksi kuitenkaan kutsuisi.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:25"]Eikö Hjallis ole Sipoosta ja onko se jo lupautunut? Liksa sillä ainakin putoisi ;) No mä äänestän Veronika Honkosaloa (ihan Halla-ahon suosituksesta). EU-vaaleissa äänestin RKP.ta saman herran suosituksesta ja olin heitä äänestämässä myös tällä kertaa. Nyt kuitenkin ekaa kertaa elämässäni vassareita.
Toiveena minulla: Vas. 6, Vihr. 5, Kok 5, SDP 4, RKP 2 (tärkeintä on kuitenkin, että KD ja persut jäävät ilman paikkaa Helsingistä) Yksi suvakki kepulainen saa puolestani päästä. Yksikään tasa-arvoa vastustava sovinisti EI saa mennä läpi.
[/quote]
Honkasalo on täys hullu, joka mm haluaa jakaa suomalaisten verovaroja laittomasti maassa oleskeliville. Turha sitten itkeä kun suomalaisten vähäosaisten palveluista ja tulonsiirroista joudutaan tämän seurauksena leikkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:25"]Eikö Hjallis ole Sipoosta ja onko se jo lupautunut? Liksa sillä ainakin putoisi ;) No mä äänestän Veronika Honkosaloa (ihan Halla-ahon suosituksesta). EU-vaaleissa äänestin RKP.ta saman herran suosituksesta ja olin heitä äänestämässä myös tällä kertaa. Nyt kuitenkin ekaa kertaa elämässäni vassareita. Toiveena minulla: Vas. 6, Vihr. 5, Kok 5, SDP 4, RKP 2 (tärkeintä on kuitenkin, että KD ja persut jäävät ilman paikkaa Helsingistä) Yksi suvakki kepulainen saa puolestani päästä. Yksikään tasa-arvoa vastustava sovinisti EI saa mennä läpi. [/quote] Honkasalo on täys hullu, joka mm haluaa jakaa suomalaisten verovaroja laittomasti maassa oleskeliville. Turha sitten itkeä kun suomalaisten vähäosaisten palveluista ja tulonsiirroista joudutaan tämän seurauksena leikkaamaan.
[/quote]
En itse kyllä todellakaan ole Halla-Ahon äänestäjäkuntaa mutta tuo Veronika menetti kyllä tuollaisella avauksella pätevyytensä minun silmissäni. En ikinä itse äänestäisi ehdokasta joka laittaa primitiivit tunnereaktiot rationaalisen argumentoinnin edelle.
" Tapa, jolla Halla-aho on vastannut, ei täytä mielestäni hyvän maun rajoja. Toivon, että keskustelussa keskityttäisi perussuomalaisten maahanmuuttopoliittiseen ohjelmaan ja sen rasistisuuteen, eikä tähän."
-Veronika Honkasalo
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:06"]
Oiva vaalimanifesti
http://nasima.fi/maahanmuuttomyonteinenvaalimanifesti/
[/quote]
Tää nainen tykkää selvästi provosoida persuja oikein kunnolla :D
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:06"]Oiva vaalimanifesti
[/quote]
Äänestäkää SDPtä jos haluatte lisää mamutusta. Nasimalla on ohjelmansa kanssa oma lehmä ojassa, kun on töissä jonain monikulttuurisuushuuhaa työntekijänä, ja nämä työthän loppuvat, jos heikosti kotoutuvien mamujen määrää vähennetään. Nasima ei ole muuten päivääkään tehnyt työtä yksityisellä sektorilla, on vain kuluttanut veronmaksajien rahoja julkisella hömppäammateissa. Vanhempansa eivät ole tehneet päivääkään työtä Suomessa, joten kalliiksi ovat Razmyarit tulleet Suomen veronmaksajille.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:06"]Oiva vaalimanifesti http://nasima.fi/maahanmuuttomyonteinenvaalimanifesti/ [/quote] Äänestäkää SDPtä jos haluatte lisää mamutusta. Nasimalla on ohjelmansa kanssa oma lehmä ojassa, kun on töissä jonain monikulttuurisuushuuhaa työntekijänä, ja nämä työthän loppuvat, jos heikosti kotoutuvien mamujen määrää vähennetään. Nasima ei ole muuten päivääkään tehnyt työtä yksityisellä sektorilla, on vain kuluttanut veronmaksajien rahoja julkisella hömppäammateissa. Vanhempansa eivät ole tehneet päivääkään työtä Suomessa, joten kalliiksi ovat Razmyarit tulleet Suomen veronmaksajille.
[/quote]
OECD.n mukaan Suomelle hyötyy taloudellisesti maahanmuutosta. Eikö teidän ääri-natsejenkin ohjelmassa vaadita lisää rahaa kotoutukseen?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:06"]
Oiva vaalimanifesti
[/quote]
Tää nainen tykkää selvästi provosoida persuja oikein kunnolla :D
[/quote]
Nasima<3 fiksu, rohkea ja kaunis.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 01:06"]Oiva vaalimanifesti http://nasima.fi/maahanmuuttomyonteinenvaalimanifesti/ [/quote] Äänestäkää SDPtä jos haluatte lisää mamutusta. Nasimalla on ohjelmansa kanssa oma lehmä ojassa, kun on töissä jonain monikulttuurisuushuuhaa työntekijänä, ja nämä työthän loppuvat, jos heikosti kotoutuvien mamujen määrää vähennetään. Nasima ei ole muuten päivääkään tehnyt työtä yksityisellä sektorilla, on vain kuluttanut veronmaksajien rahoja julkisella hömppäammateissa. Vanhempansa eivät ole tehneet päivääkään työtä Suomessa, joten kalliiksi ovat Razmyarit tulleet Suomen veronmaksajille.
[/quote]
OECD.n mukaan Suomelle hyötyy taloudellisesti maahanmuutosta. Eikö teidän ääri-natsejenkin ohjelmassa vaadita lisää rahaa kotoutukseen?
[/quote]
Suomi hyötyy taloudellisesti TYÖPERÄISESTÄ maahanmuutosta.
Itse en vastusta todellakaan vastusta maahanmuuttoa, olen asunut itsekin Yhdysvalloissa, mutta mielestäni tulijalla tulee olla täällä joko työpaikka, koulupaikka tai puoliso. Melkein kaikissa suurissa valtioissa on tämä on ihan normaali oleskeluluvan ehto.
Viskipuolue!