vauvan syöttäminen 4h välein on 70-lukua
Tietoisuus lisääntyy. Älkää hyvä ihmiset enää antako vauvojen huutaa nälässä. Silloin oli silloin ja nyt on nyt! Tehdään ajankohtaisten ja ajantasaisten oppien mukaan.
Kommentit (13)
No kyllä minä esikoista syötin muun kuin kellon mukaan 70-luvullakin jo
Mä en voi uskoa että joku urpo edelleen tekee noin, mutta niin vaan jo. tapaan törmää aina välillä. Vauva-raukka, joutuu nälissään olemaan. Ja sitten 'se maito kun vaan loppui'.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:25"]Vauvaa syötetään nykyisin äititahtisesti eli päivällä. Öisin nukutaan.
[/quote]
Ei vaan vauvantahtisesti eli vauvan halutessa. Kun itke, tarjoillaan eri asioita. Läheisyyttä, pepunpesua, syötävää ym. Kun vielä kirjoittaa ylös koska/miten usein syö, on helppo tunnistaa vauvan nälän tarve.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:27"]No kyllä minä esikoista syötin muun kuin kellon mukaan 70-luvullakin jo
[/quote]
Huoh.. vaikka sinä teitkin niin, ei se poista sitä faktaa että 70-luvulla näin ohjeistettiin.
Sairaalassa neuvottiin, että neljän tunnin välein pitää herättää, jos lapsi ei itte pyydä useammin. Kuinka väärin voi ihmiset käsittää, jos eivät ruokaa anna kun lapsella nälkä, koska kello. Nuon tyhmien ei kannata lapsia hankkia.
Meillä imetetään, kun vauva alkaa vaikuttaa nälkäiseltä, mutta annan myös nukkua, jos nukkuu. Hyvin on kasvanut vaikka näin on toimittu siitä lähtien kun sairaalasta tultiin.
Minä olen syöttänyt vauvantahtisesti, kyllähän se välillä risoi pahastikin kun toisinaan sai imettää jopa vartin välein ja meinasi joskus hermo mennä koko imetykseen. Mutta menipä se aika nopeasti, nyt 9-kuista imetän yhä vauvantahtisesti ja joskus on yhdeksänkin tuntia väliä (päiväsaikaan) ja täytyy todeta että ei se loppujenlopuksi niin paha ollutkaan vaikka ekat kuukaudetkin oltiin käytännössä yhteen liimauduttu :D
Entäs jos ei halua syödä sen useammin? Vaikka tarjoaa? Eikä huuda kyllä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:43"]Entäs jos ei halua syödä sen useammin? Vaikka tarjoaa? Eikä huuda kyllä yhtään.
[/quote]
Jos ei halua useammin ja on tyytyväinen, niin sittenhän se on se on hyvä juuri niin! :) Kyllä mäkin olin kuopuksen kanssa ihmeissäni, kun esikoinen oli ollut syömässä lähes 24/7 ekat kuukaudet, niin tämä toinen piti välillä just noita neljänkin tunnin taukoja. Erilaisia ovat. :)
Meillä neuvola sanoi, että kolmen tunnin välein pitää syöttää. Siis vielä taaperoakin.
Aijaa, mä syötän sillon ku vauvalla on nälkä. Oon vähät välittäny neuvolan 3h ohjeesta.
Mun lapsi on luontainen 70-lukulainen, söi suunnilleen neljän tunnin välein, eli hirveän harvoin mun mielestä, kun vielä yöunetkin veti putkeen 22-6...
Vauvaa syötetään nykyisin äititahtisesti eli päivällä. Öisin nukutaan.