Mitä tarkoittaa että jollain on "vaikea" luonne?
Kommentit (35)
On itsekeskeinen, nyreä ja vastahankainen ja vittuilee. Pilkkaa puolisoaan tai kaveriaan tai lastaan muiden kuullen kyseisen henkilön läsnäollessa. Ei halua ymmärtää, että me kaikki elämme yhdessä tässä maailmassa ja parasta on vain tulla toimeen keskenämme, jotta elämä olisi mukavaa kaikilla.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:49"]En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen.
[/quote]
Meitä on sitten kaksi. :)
Mun mielestä semmoinen, joka suuttuu helposti ja jonka kanssa saa olla koko ajan varpaillaan. Elämä on jatkuvaa draamaa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:49"]En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen.
[/quote]
[/quote]
Minä myös. Moni on myös loukkaantunut suorasukaisuudestani kun en jaksa alkaa kiertelemään.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:49"]En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen.
[/quote]
[/quote]
Toisin sanoen ilkeitä "suorasuita"...
Uskovaiset sukulaiseni ja perheeni jankutti että minulla oli ja on vaikea luonne koska en ole ollut ikinä kiinnostunut uskonnoista vaan lukemisesta. Vaikea, järjetön ja omituinen olin myös kun en hankkinut niin sanottua perinteistä naiselle sopivaa ammattia. Opiskelin itseäni kiinnostavan ammatin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:52"]
Mun mielestä semmoinen, joka suuttuu helposti ja jonka kanssa saa olla koko ajan varpaillaan. Elämä on jatkuvaa draamaa.
[/quote]
Entinen paras kaverini oli tuollainen. En sitten enää jaksanut sitä ja lopetin yhteydenpidon.
Tarkoittaa niitä ihmishirviöitä, joiden motto on "I'm a bitch, and proud of it!"
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:49"]En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen. [/quote] Meitä on sitten kaksi. :)
[/quote]
Just. Mä olen sitten "komentelija". Olin kerran siivousporukassa töissä, ja katselin aikani, kun kukaan ei tehnyt, eikä sanonut mitään. Otin "ohjat käsiini", kun aika vaan kului ja ainoastaan kysyin, että pitäisikö meidän ihan ekaksi jotenkin jakaa nää työt? En siis jakanut itse kellekään mitään tai sanellut mitä tehdään ;D Olen siis minäkin hankala ihminen...
Toinen juttu on tuo temperamenttisuus, mikä jaksaa aina naurattaa. Mä olen oikeesti temperamenttinen, eli räiskyvä ja luova persoona, joka ei tee silti kellekään mitään pahaa. Eräs ihminen oli luokitellut minut neuroottiseksi. Kun hänen oma ystävänsä sai jälleen kerran tolkuttoman känniraivarin ja haukkui kaikki pystyyn ja melkein kävi päälle, oli tämä kamu ah niin temperamenttinen, juupa juu...
Juuri sellainen suorasukainen rehellisyys tekee kyllä ihmisestä aika vaikean oloisen. Ei se varmaan johdu siitä niinkään, että on rehellinen, vaan siitä, että sellaisista ihmisistä tulee nopeasti sellainen kuva, etteivät he pysty taipumaan ikinä mihinkään kompromissiin, koska "totuus" on niin jyrkkä, koska se on vain heidän määriteltävissä. Eli muut joko taipuvat tai lähtevät läppäsemään. Sosiaaliseksi tai "helpoksi" taas kuvataan ihmistä, joka on joustava ja pystyy hyväksymään tilanteet hiukan helpommin ja haluaa ja kykenee ymmärtämään muidenkin mielipiteitä, koska ei ole liian jyrkkä.
Musta englanniksi käytetään mielenkiintoista termiä "high maintenance" ihmisestä, jonka seurassa pitää olla vähän aina varpaillaan ja joka herkästi jää miettimään jokaista sanaasi ja loukkaantuu helposti - näin olen itse ymmärtänyt, joku kieli-ihminen saa korjata. Itse miellän vaikeiksi juurikin tuollaiset, jotka loukkaantuu herkästi, kaikki sanat pitää asetella ja hänellä on kuus päivää seitsemästä huono päivä ja jos joskus vahingossa sanot jotain ilman miettimistä, niin eiköhän kohta ole draama pystyssä. Omaa osuutta mihinkään ei nähdä, suorasukaisuutta muita kohtaan löytyy myös - hänelle itselleen ei siis kuitenkaan saa sanoa mitään suoraan.
Esim. esimies voi olla tosi vaikea tekemällä viime hetken peruutuksia ja muutoksia, vaikkei olisi mitään syytä. Ja vääntää joka asiasta ihan turhaan, jättäen täysin huomioimatta fiksutkin ehdotukset. Kunhan haluaa pitää porukat varpaillaan. Luulee saavansa kunnioitusta, kai. Jos jonkun seurassa on paha jännite ja vaivautunut olo, koen tilanteen vaikeaksi. Näitä ihmisiä on paljon, kun taas joidenkin seurassa vaan on helppo olla, tuntuu että ymmärtää puolesta sanasta. Onneksi tällaisia pomojakin on, ja nämä ansaitsevat arvostuksen.
Tiedän pari ihan käsittämättömän negatiivista ihmistä. Mielestäni sellainen on myös vaikea luonne, jos jatkuvasti vaan valittaa. Vaikka tapahtuisi jotain hyvää, nähdään tilanteessa heti joku potentiaalinen ongelma tai huono puoli. Valitetaan ongelmaa, jos sitten ehdottaa jotain ratkaisua siinä on aina joku vika. Tälläinen ihminen ei aidosti halua mitään ratkaista vaan hakee valituksellaan vaan huomiota.
Sellainen, joka on vaikeasti luettava, vittuilee, on passiivis-aggressiivinen, luistelee eikä pidä lupauksiaan, ei paljasta aitoja tunteitaan ja ajatuksiaan, laskelmoi, juoruaa selän takana, räjähtelee, ei myönnä omaa osuuttaan pulmatilanteissa
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:49"]
En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen.
[/quote]
Kuulostat ihan minulta nuorena.:)
Jos kuulet monen ihmisen sanovan, että olet vaikea luonne, kannattaa pysähtyä miettimään mistä se johtuu, eikä teilata sitä epätotena.
Nuo kuvailemasi adjektiivit ovat sinällään positiivisia, mutta liika suoruus ja ehdottomuus eivät oikein sovellu tiimityöskentelyyn. Se saa ihmiset varpailleen ja tälläinen ihminen myös vaikuttaa helposti joustamattomalta.
Ja usko pois, pienellä kumartelulla ja luovinnalla pääset vaikuttamaan asioihin paljon enemmän, kuin sillä että menet aina suoraan asiaan.
Tsemppiä!:)
Semmoine joka ei jousta yhtään missään, jäärä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:52"]
[/quote]
Koskaan siihen suuttumiseen ei ole aihetta, eihän. Sinun ulosannissasi tai ihan siinä sydämessäsi, mistä sanasi ulos kumpuavat, ei voi olla vikaa. Toinen vaan vittuillessaan pahoittaa mielensä, niin.
Hankala ihminen= ei tee, eikä ajattele, eikä tunne, niin kuin minä tahdon. Eikä sitä pysty manipuloimaan, eikä lahjomaan, eikä muutenkaan käsittelemään kuten muita "normaaleja" ihmisiä. On niin vaikeasti luettavissakin vielä, ei pysty arvaamaan ja tietämään mitä sen mielessä liikkuu.
Mukava ihminen= antaa periksi muille, se on vahvuutta.
Sellainen joka suuttuu kun suunnitelmat muuttuu sairastapauksen vuoksi. Sellainen joka analysoi kaikki sanomiset vaikkei niissä olisi mitään piiloviestiä. Sellainen joka ei ole ikinä tyytyväinen. Sellainen joka ei kuuntele eikä kommentoi positiivisia asioita vaan vain negatiivisella asialla saa tuntien keskustelun aikaiseksi,vielä parempi jos asia edes etäisesti koskee myös häntä. Sellainen joka valittaa samoista asioista vuodesta toiseen tekemättä niille mitään. Sellainen joka luulee olevansa aina oikeassa vaikka olisi lyödä faktat tiskiin.
Tästähän tulikin illan avautuminen :D
En tiedä, sanovat että mulla on hankala luonne, itse olen sitä mieltä että se ei pidä paikkaansa. Olen hyvin avoin, rehellinen, suora, pokkuroimaton ts en kumartele ketään ja sanon mielipiteeni ja seison myös sanojeni takana. Muu maailma tuntuu selkäänpuuttovalta paskanjauhajalta joka vielä kaikenlisäksi ilkeilee. Sellaista minunlaisen ihmisen on hyvin vaikea käsittää. Sanovat että hankala olen.