Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uniapnea kokemuksia. Pitäisikö mennä yksityiselle?

Vierailija
22.11.2021 |

Minulla on jo jonkin aikaa ollut uniapneaan viittaavia oireita. Heräilyä yöllä ja erityisesti herätessä tunne että on tukehtumassa. Sain juuri julkiselta puolelta tulokset että vaikka minulla selvästikin sen mukaan on kuorsausta ja happipitoisuuden laskua veressä niin sitä ei lasketa uniapneaksi :/ juuri tuona tutkimus yönä ei kuitenkaan ollut tukehtumiseen heräämistä. Haluaisin kuitenkin kokeilla tuota happilaitetta, koska oireet ovat olleet aivan kamalia jo pari vuotta. Suostuttaisiinko yksityisellä lääkärillä herkemmin tuohon? Haluaisin myös kuulla yleisesti ottaen kokemuksia uniapneasta ja miten ne ovat teillä oireilleet ja miten tilanne on handlattu. Jotenkin vaan masentaa että sairauksiin ei saa ennalta ehkäisevää hoitoa tai apua :C siksi tein tämän aloituksen vertaistuki mielessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla on uniapnea. Ei meilläkään heti päästy laitehoitoon. Ensin piti testata esim. kuorsauskisko ja tennispallon sitominen selkään niin ettei pääse nukkumaan selällään.

kai sen täytyy olla vähintään keskivaikea, ennen kuin julkiselta puolelta saa laitteen. All tonnin nuo näyttäisivät itse hankittuna maksavan, jos haluat kokeilla. Vuokratakin voi!

Jos sinulla on ylipainoa, kokeile pudottaa muutama kilo, sekin voi auttaa.

Vierailija
2/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolla on uniapnea. Ei meilläkään heti päästy laitehoitoon. Ensin piti testata esim. kuorsauskisko ja tennispallon sitominen selkään niin ettei pääse nukkumaan selällään.

kai sen täytyy olla vähintään keskivaikea, ennen kuin julkiselta puolelta saa laitteen. All tonnin nuo näyttäisivät itse hankittuna maksavan, jos haluat kokeilla. Vuokratakin voi!

Jos sinulla on ylipainoa, kokeile pudottaa muutama kilo, sekin voi auttaa.

Kiitos kommentista. Ylipainoa todella on ja se tässä pirunmoinen noidan kehä onkin että kun on ylipainoa, masennusta ja orastavaa uniapneaa niin nuo kaikki ruokkivat toisiaan. Laihduttamista olen yrittänyt ja pakko jatkaa yrittämistä, mutta vaikeaahan se on :/ haluaisin vuokrata ton hengityshärpäkkeen, mutta siihen vaaditaan positiinen diagnoosi uniapneasta ja minulla se jää juuri sen alle.

Terveisin Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan jos näin illan tullen on ilmaantunut kohtalotovereita. T. Aloittaja

Vierailija
4/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan saisko esim. kiinasta tilattua edullisesti hyvän cpap-laitteen. En ole aiheeseen kunnolla tutustunut, eikä oikeen hajua mitä kaikkea noissa on hyvä olla ominaisuuksissa.

Ajattelin skipata lääkärit ja kokeilla suoraan onko tuollaisesta hyötyä. Jos vaan sais kohtuuhintaan. 

Vierailija
5/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saisko esim. kiinasta tilattua edullisesti hyvän cpap-laitteen. En ole aiheeseen kunnolla tutustunut, eikä oikeen hajua mitä kaikkea noissa on hyvä olla ominaisuuksissa.

Ajattelin skipata lääkärit ja kokeilla suoraan onko tuollaisesta hyötyä. Jos vaan sais kohtuuhintaan. 

Kiinnostaisi kyllä minuakin. T. Aloittaja

Vierailija
6/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terveyskeskuksen kautta  lähetteen taysiin uniapneatutkimuksiin.

Tutkimuksen perusteella lekuri määritteli keskivaikean uniapneaepäilyn ja kirjoitti lähetteen.

Heräsi kiinnostus tuohon vuokrattavaan cpap laitteeseen, sillä pääsen taysiin vasta helmikuussa.

Vierailija
7/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä mitään kiinapaskaa osta!

"Tuhlaa" mieluummin satanen-kas ja mene yksityiselle,jos et pääse kunnalliseen!

Vierailija
8/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa valmistetaan varmaanki 90 prosenttia länsimaiden elektronisista ym laitteista.

SUoraan kiinasta tilaamalla 1000 euron hinta voisi laskea lähemmäs oikeaa hintaa, eli muutamaan sataseen.

Vierailija
9/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Cpap_M…

Vierailija
10/12 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Cpap_M…

Vois olla ihan pätevä. Mut aina vähän tuurista kiinni, ellei saa vinkkiä joltain joka on tuolta tilannut.

Vierailija
11/12 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia!

Vierailija
12/12 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan itse vaikeaa uniapneaa, mutta ei minun oireet ihan tuollaisia olleet. Heräilin valtavan paljon yöllä, mutta en itse havainnut niitä. Vessassa piti käydä jopa kymmenen kertaa yön aikana, kun pissatti hirveästi vaikkei juuri mitään tullut. Aamuisin särki päätä ja nukahtelin istuessanikin tellkaria katsellessa.

Minusta tuo tukehtumisen tunne vaikuttaa ennemmän refluksilta, kun mahanesteet nousee nieluun. Onko sitä puolta tutkittu?