Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten masennuksesta voi parantua?

Vierailija
13.02.2015 |

En oo edes ihan varma haluanko tän olon pois vai kuolla mieluummin mutta elämä näin on ainakin yhtä helvettiä mulle ja mun perheelle.
Lääkäriin/terapiaan tms en mene enkä missään neuvolassa ala avautua mistään.
Mitä voin tehdä itse?!
Haluaisin vaan kuolla, vaikka nukkuisin kellon ympäri niin väsyttää (tosin heräilen nukkuessani vähän väliä), kaikki vituttaa tai oikeastaan enää ei edes vituta kun ei vaan tunnu miltään. En jaksaisi mitään, ihan hampaiden pesu, vauvan syöttäminen tai pesukoneen tyhjennys tuntuu useimpina päivinä ylitsepääsemättömältä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin. [/quote] Enkö vittu aloitusviestissä kirjoittanut etten ole menossa. Mieluummin nappaan yliannostuksen opiaatteja kun menen lääkäriin "hakemaan apua" ja rutisemaan. Mitä mä voin tehdä itse tälle? [/quote] ET MITÄÄN! Mene nyt urpo hoitoon [/quote] Ja mitä se lääkäri tekis?!? Antais mulle masennuslääkkeitä jotka lihottaa (ja masentuisin siitä vielä enemmän) tai laittais lähetteen terapeutille(?) jolle en puhuis sanaakaan asioistani kun ne ei kellekään puoskareille kuulu. Kai nyt jumalauta jotain vois itsekin tehdä parantaakseen oloaan. Oisko jollain jopa omakohtaista kokemusta?

[/quote]

Luovuta sitten. Miten tuo omatoiminen apu on toiminut tähän saakka?

t. #2.

Vierailija
22/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:57"]

Tuo haluttomuutesi hoitaa sairauttasi johtuu siitä sairaudestasi. Voi kuinka toivonkaan, että sittenkin menisit sinne lääkäriin. Tai toivon, että lähelläsi olisi joku ihminen, joka raahaisi sinut sinne vaikka puoliväkisin.

[/quote]

Lääkäri ei pysty tekemään p*skaakaan eikä ole ihmeentekijä T.kokenut. Varsikaan jos ihminen itse ei pysty käyttämään kyseisiä metodeja hyväkseen. Minullakin kiehuttaa nämä ikuiset "mene lääkäriin" - vänkääjät. Minä menin ja paska levisi laajemmalle. 20 kommentilla on aika paljon hyvää asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

Enkö vittu aloitusviestissä kirjoittanut etten ole menossa. Mieluummin nappaan yliannostuksen opiaatteja kun menen lääkäriin "hakemaan apua" ja rutisemaan. Mitä mä voin tehdä itse tälle?
[/quote]

ET MITÄÄN! Mene nyt urpo hoitoon
[/quote]

Ja mitä se lääkäri tekis?!? Antais mulle masennuslääkkeitä jotka lihottaa (ja masentuisin siitä vielä enemmän) tai laittais lähetteen terapeutille(?) jolle en puhuis sanaakaan asioistani kun ne ei kellekään puoskareille kuulu.
Kai nyt jumalauta jotain vois itsekin tehdä parantaakseen oloaan. Oisko jollain jopa omakohtaista kokemusta?
[/quote]

No mulla masennus parani vasta lääkkeillä ja terapialla. Lievää masennusta voi itse hoitaa liikunnalla, ruokavaliolla ja riittävällä levolla. Sinun masennuksesi ei kuulosta lievältä. Hae apua. Ei ne läkkeet välttämättä lihota, itsellä päinvastoin auttoivat laihtumaan.

Vierailija
24/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:03"]

Tuo haluttomuutesi hoitaa sairauttasi johtuu siitä sairaudestasi. Voi kuinka toivonkaan, että sittenkin menisit sinne lääkäriin. Tai toivon, että lähelläsi olisi joku ihminen, joka raahaisi sinut sinne vaikka puoliväkisin.

[/quote]

Lääkäri ei pysty tekemään p*skaakaan eikä ole ihmeentekijä T.kokenut. Varsikaan jos ihminen itse ei pysty käyttämään kyseisiä metodeja hyväkseen. Minullakin kiehuttaa nämä ikuiset "mene lääkäriin" - vänkääjät. Minä menin ja paska levisi laajemmalle. 20 kommentilla on aika paljon hyvää asiaa.

[/quote]

Mitä sinä sitten ehdottaisit jos itse ei saa mitään hyvää aikaan ja lääkäri/ammattilainen on huono neuvo?

Vierailija
25/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, itse vakavan masennuksen kokeneena: ei ole leikin eikä lenkin, eikä D-vitamiinin asia. Kyseessä on aivokemian häiriö eikä mikään tahtotila. On lääkkeitä jotka eivät takuulla lihota. Jos omaa hoitoa etsit, niin Jenkeissä on (laittomia) lsd-terapeutteja joille itse menisin jos nykyinen lääkitys ei auttaisi.

Vierailija
26/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:03"]

[/quote]

[/quote]

Mitä sinä sitten ehdottaisit jos itse ei saa mitään hyvää aikaan ja lääkäri/ammattilainen on huono neuvo?

[/quote]

AP:n tapauksessa joku ulkopuolinen, mieluiten läheinen(sellaista ei näyttävästi ole?), tukemaan stressissä ja arjessa konkreettisesti, jotta hän saa itse laitettua päänsä kuntoon.

Vierailija
27/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin äskettäin, että olen ollut 19-vuotiaasta masentunut. Masennus alkoi muutosta ja mummon kuolemasta. Muutkin asiat tietenkin vaikuttivat, mutta noista se selvästi alkoi lumipalloutua. Nyt olen 26v, pikkuhiljaa keräämässä tutkintoni ja elämäni palasia kasaan. Masennus ei ole vieläkään täysin poissa, mutta suurin, selkeä muutos tapahtui uutena vuotena, kun päätin jättää alkoholin pois. Alkoholikaan ei yksin aiheuttanut masennustani, vaan lääkitsin itseäni sillä ja lääkityksen tultua tarpeettomaksi, niin tuli alkoholikin. Erottuani raskaasta suhteesta, ja "alettuani elää", mielialani on kohentunut ja nyt olo on joka päivä vähintään 8-. Alkoholin poisjääminen oli minulle virallinen irtautuminen masentuneesta minästäni. 

"Kamala" tunne kun huomaa eläneensä 6 vuotta verhot ikkunan edessä. Täysin hukkaan heitettyä aikaa, mutta läpi se piti käydä. 

Vierailija
28/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin. [/quote] Enkö vittu aloitusviestissä kirjoittanut etten ole menossa. Mieluummin nappaan yliannostuksen opiaatteja kun menen lääkäriin "hakemaan apua" ja rutisemaan. Mitä mä voin tehdä itse tälle? [/quote] ET MITÄÄN! Mene nyt urpo hoitoon [/quote] Ja mitä se lääkäri tekis?!? Antais mulle masennuslääkkeitä jotka lihottaa (ja masentuisin siitä vielä enemmän) tai laittais lähetteen terapeutille(?) jolle en puhuis sanaakaan asioistani kun ne ei kellekään puoskareille kuulu. Kai nyt jumalauta jotain vois itsekin tehdä parantaakseen oloaan. Oisko jollain jopa omakohtaista kokemusta?

[/quote]

juuri siitä syystä, että omakohtaisia kokemuksia on ihan liikaakin, kehotan nyt kuitenkin hakeutumaan sinne lääkäriin, hankkimaan lääkityksen ja terapiaa. itse itseään ei voi tuossa tilanteessa juurikaan auttaa. se itseapu alkaa toimia siinä vaiheessa, kun paranemisessa on saavutettu sellainen taso, jota halutaan pitää yllä.se ylläpito onnistuu aika hyvin omin avuinkin. mutta jos et tätä halua, on vain toivottava ette tee itsellesi mitään pahaa.muista, että masennuksestasi et kärsi vain sinä, vaan myös perheesi. itse olin myös masentuneen isän lapsi ja samaan jamaan päädyin itsekin aikuisena. tosiaan hyvän lääkityksen ja asiansa osaavan terapeutin avulla olen päässyt jaloilleni, elämä hymyilee. nyt voin hyvin ja osaan terapian ansiosta tarkkailla 'varoitusmerkkejä' ja järjästää elämäni siten, että pysyn hyvässä kunnossa.

Vierailija
29/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa parantua ilman ammattiapua. Vaatii todella paljon sulta itseltäs, tahdonvoimaa ja vahvaa halua parantua. Kukaan muu ei sun masennusta poista jos et ole itse täysillä mukana parantumisprosessissa, eli keskustelu ammattilaisenkaan kanssa ei välttämättä aina auta, mutta monilla siitä on hyötyä. Helpompi jäsennellä omia tunteita kun puhuu niistä jollekkin ja saa ulkopuolisen näkökulman asiaan. Mutta jos et halua puhua niin kirjoita päiväkirjaan? Ja tunteiden kirjaamisen lisäksi kirjoita ylös joka päivä vähintään yksi positiivinen asia siitä päivästä, se auttaa huomaamaan pieniä hyviä asioita ja iloitsemaan niistä. Liikuntaa ja luonnossa oleilua kannattaa kokeilla itselle sopivin määrin ja keinoin, niidenhän sanotaan parantavan mielialaa. Muutenkin terveellinen ruokavalio auttaa pysymään pirteänä. Jos mahdollista niin laita vauva yökylään jonnekkin ja mene vaikka kylpylään, rentoudu ja käy hoidoissa ja nuku kunnolla, pieni loma arjesta siis, jos se auttaisi pääsemään alkuun. 

Vierailija
30/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi uskoa että masennus ON sairaus, eikä mikään pikkujuttu jonka voi itse omin voimin poistaa. ihan kuin et itse voisi parantaa kasvainta, katkennutta jalkaa tai antibiootteja vaativaa tulehdusta tahdonvoimallasi, et myöskään voi olla oma lääkärisi masennuksen suhteen. mitta tosiaan, jos et itse halua apua hakea, ei kannata ihmetellä jos omat voimat ei,riitä.

Vierailija
31/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 18:29"]

kannattaisi uskoa että masennus ON sairaus, eikä mikään pikkujuttu jonka voi itse omin voimin poistaa. ihan kuin et itse voisi parantaa kasvainta, katkennutta jalkaa tai antibiootteja vaativaa tulehdusta tahdonvoimallasi, et myöskään voi olla oma lääkärisi masennuksen suhteen. mitta tosiaan, jos et itse halua apua hakea, ei kannata ihmetellä jos omat voimat ei,riitä.

[/quote]

Masennus on kaikessa yksinkertaisuudessa surua, jota ei ole osannut käsitellä. En osaa tehdä siitä sairautta, vaikka se sairauden tavalla rampauttaisikin ihmistä. Suhtautua siihen ei kuitenkaan pidä väheksyen.

Vierailija
32/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi olet masentunut? Parempi hoitaa syytä jos se on mahdollista. jos vaan hoitaa oireet mutta syy säilyy apu on vain väliaikainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi