Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten masennuksesta voi parantua?

Vierailija
13.02.2015 |

En oo edes ihan varma haluanko tän olon pois vai kuolla mieluummin mutta elämä näin on ainakin yhtä helvettiä mulle ja mun perheelle.
Lääkäriin/terapiaan tms en mene enkä missään neuvolassa ala avautua mistään.
Mitä voin tehdä itse?!
Haluaisin vaan kuolla, vaikka nukkuisin kellon ympäri niin väsyttää (tosin heräilen nukkuessani vähän väliä), kaikki vituttaa tai oikeastaan enää ei edes vituta kun ei vaan tunnu miltään. En jaksaisi mitään, ihan hampaiden pesu, vauvan syöttäminen tai pesukoneen tyhjennys tuntuu useimpina päivinä ylitsepääsemättömältä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Vierailija
2/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

Enkö vittu aloitusviestissä kirjoittanut etten ole menossa. Mieluummin nappaan yliannostuksen opiaatteja kun menen lääkäriin "hakemaan apua" ja rutisemaan. Mitä mä voin tehdä itse tälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

Enkö vittu aloitusviestissä kirjoittanut etten ole menossa. Mieluummin nappaan yliannostuksen opiaatteja kun menen lääkäriin "hakemaan apua" ja rutisemaan. Mitä mä voin tehdä itse tälle?
[/quote]

ET MITÄÄN! Mene nyt urpo hoitoon

Vierailija
4/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis! Lääkäriin en viitsi itsekään mennä, kun tuskin ottavat todesta varsinkin, kun olen nyt pitkään ollut tahtomattani työtön.

Vierailija
5/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:45"]Sama fiilis! Lääkäriin en viitsi itsekään mennä, kun tuskin ottavat todesta varsinkin, kun olen nyt pitkään ollut tahtomattani työtön.
[/quote]

Miksi et edes yrittäisi? Ihan tosi, ei se niin kamalaa ole kuin kuvittelet.

Vierailija
6/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mitä se lääkäri tekis?!? Antais mulle masennuslääkkeitä jotka lihottaa (ja masentuisin siitä vielä enemmän) tai laittais lähetteen terapeutille(?) jolle en puhuis sanaakaan asioistani kun ne ei kellekään puoskareille kuulu.
Kai nyt jumalauta jotain vois itsekin tehdä parantaakseen oloaan. Oisko jollain jopa omakohtaista kokemusta?

Vierailija
7/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:45"]Sama fiilis! Lääkäriin en viitsi itsekään mennä, kun tuskin ottavat todesta varsinkin, kun olen nyt pitkään ollut tahtomattani työtön.
[/quote]

Miksi et edes yrittäisi? Ihan tosi, ei se niin kamalaa ole kuin kuvittelet.
[/quote]

Koska tuntuu säälittävältä mennä sinne ruikuttamaan, kun monilla muilla on asiat pahemmin. Sitä paitsi eivät aikaisemmin ottaneet paniikkihäiriötänikään kovin vakavasti, joten en jaksa enempää heitä asioillani vaivata.

Vierailija
8/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mitä se lääkäri tekis?!? Antais mulle masennuslääkkeitä jotka lihottaa (ja masentuisin siitä vielä enemmän) tai laittais lähetteen terapeutille(?) jolle en puhuis sanaakaan asioistani kun ne ei kellekään puoskareille kuulu.
Kai nyt jumalauta jotain vois itsekin tehdä parantaakseen oloaan. Oisko jollain jopa omakohtaista kokemusta?
[/quote]

Juo viinaa

Vierailija
9/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaat kävely- tai juoksulenkit. Ihan tutkitusti auttavat lievään ja keskivaikeaan masennukseen yhtä hyvin kuin lääkitys.

Vierailija
10/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Puoskarille.. Voi vittu tolla asenteella et apua tarvitsekaan. Ei sulla taida todellista hätää ollakaan.

Vierailija
11/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:36"]Mene lääkäriin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juo viinaa
[/quote]

Se itse asiassa auttaa aina hetkellisesti. Juoda itsensä mukavaksi.
Mutta näin perheellisenä ihmisenä ei ole ihan suotavaa joka ilta (ja päivä) tuota harrastaa. Ja sen jälkeen olo on kyllä aivan yhtä paska, ellei paskempikin, kuin ennen.
Lisäksi alkoholistin lapsena oon hyvin varovainen etten jää viinakoukkuun, en tiedä kumpi lapsille on pahempi; masentunut hermoheikko äiti vai alkoholistiäiti mutta ainakaan selvänä en haise viinalle.

Vierailija
12/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutos. Tai sitten lääkärille. Valitse niistä. Sen vauvan takia.

Vierailija
13/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:51"]Reippaat kävely- tai juoksulenkit. Ihan tutkitusti auttavat lievään ja keskivaikeaan masennukseen yhtä hyvin kuin lääkitys.
[/quote]

Mä tiedän. Ja olo on usein parempi lenkin jälkeen. Mutta pääsen lenkille todella todella harvoin yksin. Ja tuplavaunujen ja "en mää jaksa enää kävellä"-4-vuotiaan kanssa lenkki on kaikkea muuta kuin rentouttava. Vituttaa vaan enemmän!

Vierailija
14/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta korkealla sykealueella ja vitamiinit (mm. d-vitamiini, b-vitamiinit, maitohappobakteerit) ja riittävän proteiinipitoinen ja hyviä rasvoja sisältävä ruokavalio on luonnollisia keinoja masennuksen hoitoon. Huonosta parisuhteesta lähteminen ja oman elämää koskevien päätösten tekeminen auttaa myös. Jälkimmäinen kohta ei oo niin helppo toteuttaa.

Vierailija
15/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo haluttomuutesi hoitaa sairauttasi johtuu siitä sairaudestasi. Voi kuinka toivonkaan, että sittenkin menisit sinne lääkäriin. Tai toivon, että lähelläsi olisi joku ihminen, joka raahaisi sinut sinne vaikka puoliväkisin.

Vierailija
16/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:54"]Elämänmuutos. Tai sitten lääkärille. Valitse niistä. Sen vauvan takia.
[/quote]

Minkä vauvan?

Vierailija
17/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:54"]Elämänmuutos. Tai sitten lääkärille. Valitse niistä. Sen vauvan takia.
[/quote]

Minkä vauvan?
[/quote]

Aloitusviestissä mainuttu....

Vierailija
18/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheessä isä? Jätä lapset isän kans ja mene yksin lenkille.

Vierailija
19/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sopiiko tää ap:lle koska ap tuntuu olevan tarpeeksi kiukkuinen muutenkin, mutta minun masennus rupesi paranemaan kun huomasin että panttaan masentuneena kiukkua ja vihaa. Eli kun joku asia elämässä pännii tai minua kaltoinkohdellaan jollain lailla, opin kotona lapsena että sitä ei saa näyttää vaan pitää aina olla kiltti ja iloinen ettei vanhemmat hajoa. Ja kun omat tunteet peittää tarpeeksi monta vuotta, ne rupeaa katoamaan itseltäkin. Tukahduttaminen ei kuitenkaan saa tunteita katoamaan, vaan ne muuntunvat masennukseksi ja ahdistukseksi ja pahaksi oloksi. Myös ilo voi muuntua pahaksi oloksi jos sen on oppinut peittämään itseltään, esim. masentuneen vanhemman kanssa eläessä. Eli pitäisi kuunella itseään että mikä tunne siellä kaiken pahan olon alla on. Sepä vaan ei ole helppoa vaan vaatii kovaa työtä ja harjoittelua ja tuskan kestämistä, koska eihän ne tunteet kivoja ole mitkä siellä jumittaa. Siinä auttaa se ajatus että tunne on vain tunne, se ei pysty tekemään pahaa vaikka se tuntuisi miten hirveältä. Eli on opeteltava ikäänkuin tarkastelemaan omia tunteita vähän etäämpää. Tässä olen minä ja minussa virtaa joku tunne. Ei niin että minä olen se tunne.

Vierailija
20/32 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku syy miksi olet masentunut? Nuku riittävästi, syö terveellisesti ja ulkoile. Nämä auttoi minulla plus että kävin puhumassa psykologilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi