Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette alkaneet käyttää vauvalla harsoja " pitkulaisena" eikä kolmiona?

11.09.2006 |

Mä en enää muista, miten esikoisen kanssa toimittiin, mutta kuopus on kohta 7 kk ja syö sen verran kiinteää ruokaa, että kakka on ihan kiinteää, joten nyt varmaan voisi taitella harsot jo ihan pelkästään pitkulaisiksi (onko sillä taitoksella joku nimi?). Musta on kyllä niin kivaa taitella niitä sillä kolmiotaitoksella, että voisin jatkaa sitä ihan siitä syystä =) Ja itse asiassa nyt kun mietin, niin millä mä saan pelkät harsopötköt pysymään laittovaiheessa vauvan päällä, kun kääntyy heti mahalleen. Noi kolmiotaitoksella olevat harsot kun saa siitä harson päästä " lukittua" harson sisään, niin pysyy edes jotenkin päällä sen aikaa ennen kun saan vaippakuoren kunnolla kiinni. Tekisi mieli kyllä ostaa jotain täyttövaippoja, mutta en ole jaksanut vielä alkaa katsomaan, mikä meidän tytölle sopisi. Esikoisella käytin Fuzzeja ja Jamiinaa kokeilin, mutta se ei toiminut meillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytimme ensin origamitaitosta (tarkoitatko samaa tuolla kolmiolla?).

Pötköön siirryimme, kun vauvan piti päästä paremmin liikkumaan.

Vierailija
2/4 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sitkuteltiin pitkään, olisiko ollut 8 kk, origamilla. Sitten ompelin kasan sisätäyttiksiä ja aloin tunkea niiden sisään harsoa yms. Tällä tapaa on edetty nyt 1v2kk -ikään, eikä näyttäisi olevan tarvetta muuttaa systeemiä. Joskus harvoin, jos kakat tulee illalla vähän esim. 1,5 h ennen nukkumaan käyntiä, laitan jounkunlaisen pötkylän villiksiin. En varmaan edes oikeaoppista.

Titi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käytössä vekkulikuorien kanssa ohut äippäpakkauksen harso pötkönä. muuten villisten kanssa origami siihen asti, kunnes alkoi tuntua hankalalta...

Vierailija
4/4 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain täältä vastauksen että kokeile komfortleijaa, ja olen tykännyt kovasti! Kiitosta vain sille joka neuvoi...! Ohje löytyy ainakin täältä ja varmaan myös Kestovaippainfosta: http://babyidea.fi/kestovaipoista/taitte lu.html

Onko lapsesi tyttö vai poika? Erilaiset lopputaitokset toimii tuossa taitoksessa tytöillä ja pojilla. Tuosta taitoksesta kun tulee ensin sellainen pitkä, " miekkamainen" systeemi, niin minä taitan sen puolivuotiaalle tytölle vain pituussuunnassa kahtia ja siitä tulee just passeli. Pojalle imua voisi järjestää enemmän eteen, mutta tuossa kertaalleen taittamisessa on meillä toiminut tosi hyvin se, että kakka osuu yleensä pelkästään tuohon terävään loppulirpakkeeseen, joka on unelmahelppo huuhtoa käsisuihkulla. Tämä ei kiinnity yhtä nätisti itsekseen kuin origami (" lukitsemalla" , kuten sanoit), joten tarvii ehkä näpsyn. Tämä muotoutuu mukavasti eri leveyksiin, koska ohjeissa kohdakkoin taitettavat sivut voi taittaa myös reilusti päällekkäin jos kaipaa kapeampaa vaippaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi