Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että vanhemmat "rankaisee" siitä, että on tehnyt jotain kivaa kavereiden kanssa

Vierailija
22.11.2021 |

Meidän kotona oli aina sellainen juttu, että jos oli vaikka ollut kaverilla yötä tms niin seuraavana päivänä joutui aina tekemään jonkun suursiivouksen kotona. Tai jos oli illalla ollut jossain vaikka puoleen yöhön asti, niin seuraavana päivänä piti herätä tavallista aikaisemmin ja ryhtyä siivoomaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa omituiselta. Ei tulisi mieleenkään rangaista tuollaisesta, päinvastoin ollaan hissukseen aamulla jos teinin ilta venähtänyt pitkäksi.

Vierailija
2/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä veikkaat, onko normaalia?

Vierailija
4/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
5/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko sinä siis noissa luvatta? Jos niin toki silloin joku seuraamus tulee.

Vierailija
6/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö päihteitä? Ilman lupaa poissa yön, ilmoittamatta tulit sovitun ajan jälkeen?

Vierailija
7/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun muuten tartte siivota sitten? Tällainen ihmetyksen aihe jäänyt lapsuudesta kun kavereilla oli lauantaisin siivouspäivä.

Vierailija
8/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aikuinen?

Vierailija
9/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
10/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, jos olet nuori. Opit elämänrytmiä ja velvollisuuksien hoitamista.

Vierailija
11/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta simputusta.

Vierailija
12/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tää toimii aikuisillakin. Aina kun mulla on pikkujoulut yms firman bileet niin vaimo päättää että juuri sinä lauantaina tehdään suursiivous joka pitää aloittaa toki heti aamusta ja minullekin on varattu monta hommaa alkaen vessojen pesusta.

Vierailija
13/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka toimii noin, ihan sairasta vallan käyttöä.

Vierailija
14/36 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tää toimii aikuisillakin. Aina kun mulla on pikkujoulut yms firman bileet niin vaimo päättää että juuri sinä lauantaina tehdään suursiivous joka pitää aloittaa toki heti aamusta ja minullekin on varattu monta hommaa alkaen vessojen pesusta.

Tämä. Toimii myös muiden kuin työhön liittyvien omien menojen kanssa ja näitä siis ei vuodessa ole edes yhden käden sormilla laskettavaa määrää.

Aina seuraavana aamuna on suursiivouksen aika. Tai koko perheen patikkaretki jonne lähdetään heti aamupuuron jälkeen. Tai hoplop-päivä..

Vierailija
15/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tossu sinä olet, että et voi karjaista sille vaimolle: Nyt hiljaa! Mulla oli pikkujoulut eilen! Täällä ei per..le tänä aamuna siivota! Mene vaikka äidillesi nyt itkemään mutta ole hel...ti hiljaa!

Niin minä tekisin.

Ja ole nainen, 50.

Vierailija
16/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat rankaisi  jos valvoin myöhään. Katsoin vaikka leffaa (hiljaisella, niin ettei häirinnyt) tai luin hyvää kirjaa. Aamulla ylös kukonlaulunaikaan, koska "ei semmonen käy päinsä että yöt valvotaan ja päivät nukutaan."

En ikinä saanut nukkua aamulla edes 10. En tiedä mistä tämä johtui. Olin kiltti ja kunnollinen ja esim. kouluun herääminen ei ikinä ollut ongelma....

Vierailija
17/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Toimii myös muiden kuin työhön liittyvien omien menojen kanssa ja näitä siis ei vuodessa ole edes yhden käden sormilla laskettavaa määrää.

Aina seuraavana aamuna on suursiivouksen aika. Tai koko perheen patikkaretki jonne lähdetään heti aamupuuron jälkeen. Tai hoplop-päivä..

Ja toinen tossu! Miksi siedät tuon! Ei se rouva yksin päätä! Sanot etukäteen että muuten sinä aamuna, kun mulla on ollut se kokous/ matka/ pikkujoulut, nii ei mitään aamupuuron jälkeen touhua sitten ole. Laitetaan muksut vaikka mummille ja sinäkin voit olla siellä yötä, jos et täällä pysy nahoissasi!

Ja edelleenkin: olen siis nainen, 50.

Vierailija
18/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista, että vanhempasi eivät osanneet iloita siitä, että sinulla on hauskaa ystävien kanssa. Eihän tuollaisessa mitään järki syytä ole, voi olla, että kiasta tekemisestä rankaiseminen tapahtui tiedostamatta. Vielä surullisempaa jos se oli tietoista toimintaa. 

Vierailija
19/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki unen keskeytyminen äänten takia aiheuttaa suurta ärtymystä itsessäni kun ei koskaan saanut nukkua rauhassa vanhempien kanssa asuessa. En keikkunut öitä valveilla nuorenakaan, olen vain hidas nukahtamaan ja aina väsynyt aamuisin jo lapsesta asti. Tuttua kaikenlainen aamuinen v*ttuilu väsymyksestä ja oven kolistelu imurilla ym. Muutenkin kodista puuttui oma rauha kunnes muutin pois. Raivostuttaa edes ajatella, onneksi kaikki takana jo.

Vierailija
20/36 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään ne kivan tekemiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme