Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptioon antaminen vs. abortti

Vierailija
13.02.2015 |

Mielestäni lapsen antaminen pois olisi kamalampaa kuin abortti. Adoptioon antaminen on hylkäämistä.. miltä tuntuisi lapsen kasvaa tietäen että hänet on hylätty. Abortoitu sikiö ei kärsi. 

Olenko ainoa joka ajattelee näin?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:15"]

Tälleen adoptoituna yksilönä puollan täysin aborttia. Ensimäiset 20 vuotta elämästä olivat täysin helvettiä ja itsesyytöksiä miksi en kelpaa. Olen yhä vihainen ja katkera ja silmissä välähtää musta raivo, kun näen sen "adoptoidut"- sarjan mainoksen. Varmaan kuristaisin biologisen äitini, jos siihen törmäisin. Hylkäys on hylkäys, ihan sama mistä syystä se tehdään. Ja miten itse adoptoituna näen = äitini oli liian itsekäs abortoimaan, kun siitä voisi tulla myöhemmin mielipaha tai katumus.

[/quote]

Minä olen myös adoptoitu. En saanut arpaonnea myöskään adoptiovanhempien kohdalla. En ole koskaan kuulunut en kenenkään vastuulle enkä mihinkään perheeseen/sukuun. En myöskään ole tervetullut biologisten vanhempienkaan elämään.

En enää tunne katkeruutta enkä kateutta samoissa mitoissa kuin ennen, mutta omasta adoptiotaustasta on tullut elämänmittainen suru, jonka kanssa on vain opittava elämään. Minäkään en katso Adoptoidut-ohjelmaa. Tuntuu pahalta kuulla, että toisia on rakastettu. Minua ei. Puollan myös aborttia tapauksissa, joissa syntyvä lapsi tulisi olemaan ei-toivuttu. 
[/quote]

Tuntuuko pahalta kuulla myös että biologisia lapsia on rakastettu? Ei kaikki biologisetkaan vanhemmat tarjoa hyvää lapsuutta jälkikasvulleen..

Vierailija
22/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:24"]

12: Sinut olisi pitänytkin abortoida mutta älä puhu muiden adoptoitujen puolesta.

[/quote]

Eeei, jos joku täällä on aborttia (jälki-sellaista), niin se on sinä sosiaalisen älysi perusteella. Iso osa adoptoiduista kasvaa juuretta ja kokee perheissään olevansa irrallisia puolituisia ja siitä syystä on todella helppo katkeroitua. Jos sosiaalinen älysi on riittämätön tämän tason tunneälyasiaan, niin suosittelen jättämään sikiämisen välistä, sillä sinusta ei ainakaan stabiiliksi vanhemmaksi ole, joka osaisi tukea lasta (omaa tai adoptoitua) kasvamaan suorapäiseksi ilman niitä hylkäämisen tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen nyt raskaana. Ehkäisy petti, mutta en olisi itse tehnyt aborttia mistään hinnasta ja adoptio ei edes käynyt mielessä koska lapsia halusimme kuitenki, mutta tietysti olimme suunnitelleet toisin.
-
Jos tilanne olisi toinen. Ja emme missään tapauksessa tahtoisi lasta, niin olisin tehnyt abortin. Miksi joku joka ei tahdo lasta eikä tunne mitään tätä kohtaan , olisi valmis pilaamaan kroppansa siitä hyvästä että joku tuntematon saa lapsen? Itse rakastan tätä lasta jo nyt ja siksi olen valmis vaikka pilaamaan kroppani arvilla ja kärsimään kaikki nämä oireet ja kivut yms.
-
Oletettavasti kuitenkin jos en olisi halunnut lasta, mutta raskaus olisi ollut liian pitkällä keskeytettäväksi niin silloin ei olisi ollut vaihtoehtona kuin a) pitää lapsi tai b) antaa adoptioon. Ymmärrän abortin rv 12 asti, siitä ylöspäin kyllä minuakin oksettaa ajatus siitä, että joku haluaa vielä rv 20 raskauden keskeytyksen ilman mitään terveydellistä syytä itsessä tai sikiössä. Kukin tyylillään. Mutta typerik vertaus ikinä tuo 2v ja alkio. Jos joku tekee abortin heti alussa niin hyvinkin voi olls että alkio on juuri ja juuri kiinnittynyt. Rv 6+ jotain sydän alkaa vasta sykkimään silloin vaikka kyseessä on edelleen "solumöykky".
-
Minulle tuo möykky oli alusta asti lapsi koska tiesin haluavani hänet, sellaiselle joka ei tahdo, se tosiaan on vain möykky

Vierailija
24/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:01"]

Jotta lapsen voi antaa adoptioon, pitää ensin kärsiä raskauden vaivat, synnytyksen kivut ja mahdolliset vauriot omalle keholle. Raskauteen ja synnytykseen liittyy myös paljon terveydellisiä riskejä verenpainetaudista ja diabeteksesta aina verenmyrkytykseen ja kuolemaan.

Ei minua saisi kyllä mikään tuohon touhuun. Ja vain siksi, että saataisiin yksi lapsi lisää maailmaan? Ei missään tapauksessa.

[/quote]

Jos tilanne olisi se, että olet itse omaa tyhmyyttäsi ja varomattomuuttasi saattanut itsesi raskaaksi niin nuo raskauden tuomat "vaivat" olisivat pientä siihen verrattuna, että menisit lopettamaan jo alkaneen elämän.
Ymmärtänet, että jos kaikki ajattelisivat niinkuin sinä niin kuolisi ihmiset sukupuuttoon hyvinkin nopeasti.
Sexiä ei ole pakko harrastaa ja jos niin kuitenkin tekee ja vahinko, esim kortsun puhkeaminen tapahtuu niin vastuullinen henkilö joka ei lapsia halua varmistaisi menemällä välittömästi lääkäriin saadakseen varman jälkiehkäisyn ja tarkistuttaisi jälkikäteen, että se todellakin toimi.
Kaikki tuo ENNENKUIN lapsi on ehtinyt jo kehittyä olemassa olevaksi elämäksi jolla sydänkin jo lyö.
Apteekista saatava reseptitön jälkiehkäisy ei ole luotettava.

Vierailija
25/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:15"] Tälleen adoptoituna yksilönä puollan täysin aborttia. Ensimäiset 20 vuotta elämästä olivat täysin helvettiä ja itsesyytöksiä miksi en kelpaa. Olen yhä vihainen ja katkera ja silmissä välähtää musta raivo, kun näen sen "adoptoidut"- sarjan mainoksen. Varmaan kuristaisin biologisen äitini, jos siihen törmäisin. Hylkäys on hylkäys, ihan sama mistä syystä se tehdään. Ja miten itse adoptoituna näen = äitini oli liian itsekäs abortoimaan, kun siitä voisi tulla myöhemmin mielipaha tai katumus. [/quote] Minä olen myös adoptoitu. En saanut arpaonnea myöskään adoptiovanhempien kohdalla. En ole koskaan kuulunut en kenenkään vastuulle enkä mihinkään perheeseen/sukuun. En myöskään ole tervetullut biologisten vanhempienkaan elämään. En enää tunne katkeruutta enkä kateutta samoissa mitoissa kuin ennen, mutta omasta adoptiotaustasta on tullut elämänmittainen suru, jonka kanssa on vain opittava elämään. Minäkään en katso Adoptoidut-ohjelmaa. Tuntuu pahalta kuulla, että toisia on rakastettu. Minua ei. Puollan myös aborttia tapauksissa, joissa syntyvä lapsi tulisi olemaan ei-toivuttu.  [/quote] Tuntuuko pahalta kuulla myös että biologisia lapsia on rakastettu? Ei kaikki biologisetkaan vanhemmat tarjoa hyvää lapsuutta jälkikasvulleen..

[/quote]

En tiedä mitä vastata, tuntuu että olet vääntämällä oikein keksinyt tällaisen muka-nokkelan kysymyksen, johon vastaamalla puhun itseni (sinun mielestäsi) pussiin. Voiko se olla niin vaikeaa ajatella tätä adoptoidun kannalta, eikä esittää älyttömiä kysymyksiä? 

Vierailija
26/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:03"]Abortoitu sikiö kuolee erittäin tuskallisen ja kivuliaan kuoleman. No sen jälkeenhän se ei kärsi, mutta onhan tuo aika karu loppu elämälle, joka ei ole kunnolla ehtinyt alkaakaan. [/quote] Niin, se soluklönttialkio tunteekin niin paljon. Et ap tosiaan ole ainoa! Itsekin joskus mietin noiden vaihtoehtojen välillä ja abortti oli paras ratkaisu.

[/quote]

Tiedätkö sinä soluklöntti, että miltä se "klöntti" näyttää 12 viikon ikäisenä?
Entäpä 20 viikon ikäisenä?
Kokeile googlettaa, se ei nimittäin todellakaan ole mikään klöntti enään vaan pieni ihminen.
Suomessa saat tehdä abortin ennen viikkoa 12 ja jopa ennen viikkoa 20 kun hyvät perustelut tälle löytyy.
Hyvä perustelu voi myös esimerkiksi olla "huomattava rasitus äidille taloudellisesti" eli toisinsanoen jos olet vaikka köyhä ja jakelet itseäsi, tulet raskaaksi ja idioottina odotat vaikka viikolle 19 niin voit silti saada luvan aborttiin.
Abortti ennen viikkoa 20 (eli toisinsanoen jopa viikolla 19+6) on myös mahdollista saada jos sinulla on jo 4 lasta vaikka sikiö olisikin täysin terve.
Esimerkiksi nämä syyt ovat paljon yleisempiä abortin perusteluja kuin vaikkapa sikiön mahdollinen poikkeavuus.

Vierailija
27/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:03"]Abortoitu sikiö kuolee erittäin tuskallisen ja kivuliaan kuoleman. No sen jälkeenhän se ei kärsi, mutta onhan tuo aika karu loppu elämälle, joka ei ole kunnolla ehtinyt alkaakaan. [/quote] Niin, se soluklönttialkio tunteekin niin paljon. Et ap tosiaan ole ainoa! Itsekin joskus mietin noiden vaihtoehtojen välillä ja abortti oli paras ratkaisu.

[/quote]

Kokeile googlettaa, se ei nimittäin todellakaan ole mikään klöntti enään vaan pieni ihminen.
Suomessa saat tehdä abortin ennen viikkoa 12 ja jopa ennen viikkoa 20 kun hyvät perustelut tälle löytyy.
Hyvä perustelu voi myös esimerkiksi olla "huomattava rasitus äidille taloudellisesti" eli toisinsanoen jos olet vaikka köyhä ja jakelet itseäsi, tulet raskaaksi ja idioottina odotat vaikka viikolle 19 niin voit silti saada luvan aborttiin.
Abortti ennen viikkoa 20 (eli toisinsanoen jopa viikolla 19+6) on myös mahdollista saada jos sinulla on jo 4 lasta vaikka sikiö olisikin täysin terve.
Esimerkiksi nämä syyt ovat paljon yleisempiä abortin perusteluja kuin vaikkapa sikiön mahdollinen poikkeavuus.

[/quote]

Ja mitä sitten? Ainoa tarvittava syy aborttiin on se, että raskaaksi tullut nainen ei halua lasta. Ei siihen tarvita mitään muuta syytä tai selitystä. Miksi ihmeessä pitäisi suostua kantamaan lasta 9 kuukautta ja synnyttämään, jos ei halua? En kerta kaikkiaan tajua. Maapallolla on jo aivan tarpeeksi ihmisiä, ei tänne tarvita yhtään ainutta ei-toivottua lisää.

Vierailija
28/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:15"]

Tälleen adoptoituna yksilönä puollan täysin aborttia. Ensimäiset 20 vuotta elämästä olivat täysin helvettiä ja itsesyytöksiä miksi en kelpaa. Olen yhä vihainen ja katkera ja silmissä välähtää musta raivo, kun näen sen "adoptoidut"- sarjan mainoksen. Varmaan kuristaisin biologisen äitini, jos siihen törmäisin. Hylkäys on hylkäys, ihan sama mistä syystä se tehdään. Ja miten itse adoptoituna näen = äitini oli liian itsekäs abortoimaan, kun siitä voisi tulla myöhemmin mielipaha tai katumus.

[/quote]

Tälleen oikeasti adoptoituna henkilönä olen kanssasi täysin eri mieltä.
Minulle biologinen äitini on vain sitä, biologinen äiti.
Minulla on hyvä perhe jossa äiti ja isä ja sisaruksia.
Elän hyvää elämää, minulla on mies ja kaksi lasta ja talouskin ihan mallillaan, kaikki siis mukavasti.
Toki joskus on mietityttänyt, että "Miksi?" ja "Kuka?" mutta paljon mielummin niin kuin se, että minua ja täten myöskään lapsiani ei olisi olemassakaan.

Vierailija
29/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

Ja mitä sitten? Ainoa tarvittava syy aborttiin on se, että raskaaksi tullut nainen ei halua lasta. Ei siihen tarvita mitään muuta syytä tai selitystä. Miksi ihmeessä pitäisi suostua kantamaan lasta 9 kuukautta ja synnyttämään, jos ei halua? En kerta kaikkiaan tajua. Maapallolla on jo aivan tarpeeksi ihmisiä, ei tänne tarvita yhtään ainutta ei-toivottua lisää.

[/quote]

Minäpä haluaisinkin mennä kumauttamaan tuon naapurin akan maan alle mutta en halua vankilaan.
Eli sun logiikallas mä saan tappaa mutta jos en halu niin ei tarvi mennä vankilaan?
Aina ei saa mitä haluu, jos paneskelet huvikses niin otat tietoisen riskin.

Vierailija
30/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:15"]

[/quote]

Tälleen oikeasti adoptoituna henkilönä olen kanssasi täysin eri mieltä.
Minulle biologinen äitini on vain sitä, biologinen äiti.
Minulla on hyvä perhe jossa äiti ja isä ja sisaruksia.
Elän hyvää elämää, minulla on mies ja kaksi lasta ja talouskin ihan mallillaan, kaikki siis mukavasti.
Toki joskus on mietityttänyt, että "Miksi?" ja "Kuka?" mutta paljon mielummin niin kuin se, että minua ja täten myöskään lapsiani ei olisi olemassakaan.

[/quote]

Oikeasti adoptoituna? Oletko ihan tosissasi, että muunlaisia adoptiotarinoita ei ole kuin sinun onnellinen elämäsi? 

Vierailija
31/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:01"]

Jotta lapsen voi antaa adoptioon, pitää ensin kärsiä raskauden vaivat, synnytyksen kivut ja mahdolliset vauriot omalle keholle. Raskauteen ja synnytykseen liittyy myös paljon terveydellisiä riskejä verenpainetaudista ja diabeteksesta aina verenmyrkytykseen ja kuolemaan.

Ei minua saisi kyllä mikään tuohon touhuun. Ja vain siksi, että saataisiin yksi lapsi lisää maailmaan? Ei missään tapauksessa.

[/quote]

Jos tilanne olisi se, että olet itse omaa tyhmyyttäsi ja varomattomuuttasi saattanut itsesi raskaaksi niin nuo raskauden tuomat "vaivat" olisivat pientä siihen verrattuna, että menisit lopettamaan jo alkaneen elämän.
Ymmärtänet, että jos kaikki ajattelisivat niinkuin sinä niin kuolisi ihmiset sukupuuttoon hyvinkin nopeasti.
Sexiä ei ole pakko harrastaa ja jos niin kuitenkin tekee ja vahinko, esim kortsun puhkeaminen tapahtuu niin vastuullinen henkilö joka ei lapsia halua varmistaisi menemällä välittömästi lääkäriin saadakseen varman jälkiehkäisyn ja tarkistuttaisi jälkikäteen, että se todellakin toimi.
Kaikki tuo ENNENKUIN lapsi on ehtinyt jo kehittyä olemassa olevaksi elämäksi jolla sydänkin jo lyö.
Apteekista saatava reseptitön jälkiehkäisy ei ole luotettava.

[/quote]

Sä voisit vaikka pikkuhiljaa hiipiä tänne 2000-luvulle... Seksi (se kirjoitetaan suomeksi ks:llä) ei ole hävettävä asia, vaan normaali osa aikuisten ihmisten elämää, eikä mikään ehkäisy ole aukottoman varma. Oikeastiko pitäisi pidättäytyä seksistä, jottei vain koskaan joutuisi poistattamaan kohdustaan pikkiriikkistä solurykelmää?

Vierailija
32/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:03"]

[/quote]

12-viikkoinen on todellakin kuin pieni ihminen. Näyttää vauvalta, mutta pituus 5 cm ja paino 5 g eikä selviytyisi, jos se otettaisiin kohdusta pois. Tosi hankala pitää ihmisenä, jonka henkeä pitäisi loppuun asti puolustaa.

Vierailija
33/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minäpä haluaisinkin mennä kumauttamaan tuon naapurin akan maan alle mutta en halua vankilaan.
Eli sun logiikallas mä saan tappaa mutta jos en halu niin ei tarvi mennä vankilaan?
[/quote]

Onko pikkusen nyt hukassa joku? Abortti on laillista, jo syntyneen ihmisen tappaminen ei. Kuka sanoo että kaikki tekee abortin vasta 12 viikolla tai jälkeen? Jos tekee abortin vaikkapa heti alussa niin ei sillä alkiolla ole edes sydäntä. Vasta rv 6 puolivälin jälkeen ja senkin jälkeen on laillista tehdä abortti. Sitten jos abortti muutetaan laittomaksi niin ei sitä silloin tehdä. Nyt se ei ole laitonta, joten kyseessä ei ole murha.

Vierailija
34/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Öö tota, tappaminen on rikos, abortti ei, joten haluaisitko yrittää vielä uudestaan?

Vierailija
35/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:07"]Abortti ei oo koskaan oikee ratkasu kaduttaa sitte myöhemmin!
[/quote]
koska se myöhemmin on? Ei ainakaan oo täs 6 vuoden aikana kaduttanut.

Vierailija
36/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä haluaisin tietää, mitä muita syitä on paneskelemiseen kuin se, että huvittaa?

Vierailija
37/37 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo argumentti, että joka kerta kun harrastat seksiä, sinun pitää ottaa huomioon raskauden mahdollisuus, on yhtä pätevä kuin se, että joka kerta kun syöt, sinun pitää ottaa huomioon ruokamyrkytyksen mahdollisuus.

Ei seksiä harrastaessa mietitä, että omg, tästä voi nyt tulla lapsi ja meidän pitää miettiä olemmeko soveliaita vanhemmiksi ennen kuin menemme loppuun asti. Samoin ei syödessä mietitä, että jos tulee ruokamyrkytys niin pitää nyt varautua siihen niin, ettei ole mitään menoja sovittuja ja oksuämpäri valmiina.

Seksin harrastaminen ilman ehkäisyä onkin sitten yhtä tyhmää kuin pilaantuneen ruoan syöminen.