Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lastesi nukkumaanmenoaika?

Vierailija
13.02.2015 |

Näitä kyselyjä on ollut ennenkin, mutta heräsin asiaa taas miettimään, kun tuolla yhdessä ketjussa kummasteli parikin vastaajaan lasten nukkumaanmenoa _kahdeksalta_. Oli muka aikaisin.
/
Meillä lapset ovat kotihoidossa, mutta heräävät kuudelta, varsinkin näin keväisin, riippumatta siitä, monelta menevät nukkumaan. Joten 19 maissa menevät unille, nukahtavat heti. Iät 2,5 ja 5,5, vanhempi on vaikeasti autistinen, ja tottunut menemään pikkuveljen kanssa samaan aikaan. Olen kyllä miettinyt, pitäisikö vanhemman rytmiä yrittää myöhentää.
/
Monelta teillä alle kouluikäiset menevät nukkumaan, ja saavatko herätä omia aikojaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotias nukkuu n. 22-9.30 ja 1-1,5h päiväunet päälle. Kotona on, eikä olla mitenkään yritetty muuttaa rytmiä, se on tullut luonnostaan tuonlaiseksi.
Saadaan paljon kritiikkiä, että "noin pienen lapsen pitäisi mennä aikaisemmin nukkumaan", mutta en ymmärrä miksi, kun se tuntuu olevan hänelle passeli rytmi, eikä aamuisin tarvi herätä päiväkotiin.

Vierailija
22/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 2,3v jättänyt päiväunet jo pois,on kotihoidossa.Menee nukkumaan 19.15 on jo niin väsynyt.Herää aamulla 7.30-8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alle kouluikäiset ja alakouluikäiset menee nukkumaan klo 21 mennessä, herätys n. klo 7:00. Tosin pienin saattaa haluta itse nukkumaan klo 20-21 välillä ja meneekin jos siltä tuntuu. Isoimmat koululaiset taas valvoo joskus viikonloppuisin n. klo 22 saakka, nukkuvat vastaavasti aamulla pidempään. Jos lapset on hoidossa ja itse töissä niin yhteiset illat jäis tosi lyhkäsiksi, jos klo 19 oltais jo sängyssä. Lisäksi muutama harrastus viikolla jotka toisilla kestää klo 20 saakka.

Vierailija
24/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v poika nukkumaan 21-21.30 ja herää aamulla vähän 7 pintaan. On päivähoidossa.

Vierailija
25/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10-kuinen poika, nukkumaan menee kans siinä 19 hujakoilla ja herää 7-8 aikaan. Nukkuu siis heräämttä koko yön. Mullekin on moni sanonut, että laitan liian aikaisin nukkumaan, mutta jos toinen on väsynyt niin väkisinkö sitä pitäisi hereillä pitää. Ja olenkin muutamia kertoja kokeillut myöhäistää nukkumaanmenoa, mutta herää silti samoihin aikoihin aamulla ja on sitten päivällä väsyneempi. Ei siinäkään mun mielestäni mitään järkeä ole.

Vaikka olenkin melko tuore äiti (ja tiedän että nämä uniajat saattaa vielä muuttua moneen kertaan!) niin olen nyt jo päättänyt sen, että meillä tehdään omalla tyylillä ja naapurissa omallaan. Itse sitä parhaiten tietää, saako lapsi tarpeeksi unta.

Vierailija
26/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v kotihoidossa 21.00 nukkuu kahden tunnin päikkärit. 8kk 20.30. Kumpikin herää 6.30.

Vierailija
27/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

-Ap

Vierailija
28/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v9kk nukahtaa n. klo 21 aikoihin, herätys arkena klo 7. Viikonloppuisin saattaa nukkua kasiinkin, mutta silloin jää joko päiväunet kokonaan pois tai ne ovat paljon päiväkodin unia lyhyemmät.

Vierailija
29/29 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.00 lähdetään hammaspesulle ja iltasadun lukuun, n. 20.30 nukahtavat. 2- ja 6-vuotiaat lapset. Aikaisemmin jos yrittää laittaa nukkumaan, niin pyörivät vain sängyssä, nuorempi varsinkin. Heräävät arkena 6.30 ja vapaapäivinä n. 8.00.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme