Koko ajan nälkä. Onko muita?
Raskausviikkoja nyt 31+2 ja voisin syödä vaikka tunnin välein ja melkein mitä vain.
Painoa tullut jo 8kg, joka on saman verran kuin esikoisesta koko raskausaikana. Olenkin vähän ihmeissäni, kun vielä koko ajan on nälkä. Raskaudet ovat tietenkin erilaisia, mutta olin jotenkin siinä uskossa, että keskimäärin esikoista odottaessa kerätään enemmän painoa kuin seuraavista, koska touhua riittää jälkimmäisten raskauksien aikana enemmän. No, kyllähän painoa kertyy, kun ahkerasti vierailee jääkaapilla, oli lapsia tai ei :-)
Ei edes tee mieli mitään erityistä, ja syön periaatteessa melko terveellisesti ja säännöllisesti. Nyt vain on niin, että ylimääräisiä voileipiä tarvitsen jo klo 10, vaikka 7.45 olen syönyt kaurapuuroa. Nämä aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala eivät siis tunnu riittävän. Herkkujakin tulee syötyä liikaa, kun tuttujen kanssa kahvitellessa on aina tarjolla jäätelöä, pullaa yms. ja suklaata ilman minun on vaikea elää, joten mussutan kotonakin herkkuja lähes joka päivä. Plääh, enkä kuitenkaan haluaisi kerätä hirmuista kasaa ylimääräisiä kiloja pudotettavaksi.
Onko teitä muita, joilla raskausaikainen nälkä sen kun jatkuu? Mulla meni niin, että ensin piti syödä jatkuvasti vähän jotain, että karsea paha olo pysyi edes jotenkin aisoissa. Sitten oli keskiraskaus, jossa vauvakin alkoi kasvaa ja oli nälkä. Nyt ollaan jo viimeisellä kolmanneksella, ja yhä vain nälkä. Syöminen on kivaa, mutta olemattomaan kulutukseen (selkä ja olo muuten ei anna mahdollisuutta mihinkään reippaaseen liikuntaan) ja kokooni nähden syön naurettavan paljon.
Miten menettelette, narskutatteko porkkanoita tai muuta tosi terveellistä vai annatteko mennä, kun kerran maistuu?
kyselee tiukkis
Kommentit (2)
Kaipa tässä täytyy ajatella, että keho vaatii sen minkä tarvitsee, eli syödä kun on nälkä, mutta toisaalta pyrkiä vähentämään noitten herkkujen määrää ja hankkia kaappiin enemmän terveellistä syötävää, niin ei ole sitten ihan hurja urakka edessä synnytyksen ja imetyksen jälkeen ja on mukavampi olla itselläkin. Voihan se olla, että tässä raskaudessa jostain syystä tarvitsen enemmän lisäravintoa, mutta jotenkin olen taipuvainen uskomaan, että minulle riittäisi tämä vajaan 10 kg painonlisäys, niin kuin riitti aiemmassakin raskaudessa, ja silloin syntyi vajaat 4kg painava lapsi.
Mielelläni kuulisin muittenkin kommentteja vielä, että onko painoa kertynyt eri raskauksissa eri määrä vai aina suunnilleen saman verran.
- tiukkis
melkein koko ajan, ja se nälkä voi yltyä viidessä minuutissa megalomaaniseksi, jolloin ei auta kuin tunkea suuhun sitä, mitä käsiinsä saa... minusta tuo 7.45 -> 10 väli on ihan normaali. En ehkä syö paljoa kerralla, vaan banaanin tms. hedelmän/keksin/jugurtin jne ja sit taas parin tunnin päästä uudelleen. Ja välillä kyllä ihan nautinnolla suklaata tai jäätelöä tai pullaa. Painoa ei ole hirveästi vielä tullut, 6,5 kg viime viikon neuvolakäynnin mukaan. Mulla ei toisaalta ollut alkuraskaudesa paha olo, joten en silloin joutunut syömään kamalan usein.
Mutta nälkä on valtaisa minullakin. :)
-Osse rv 31+5