Syötkö suoraan kattilasta?
Minä asun yksin ja teen usein niin. Ajattelen, että mitä suotta sotkea lautanen kun voi syödä samasta astiasta missä on ruoan tehnyt. Vähemmän tiskattavaa.
Kommentit (6)
En. Mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Onhan tuo ekologistakin:)
Kun laitan ruokaa, käytän mahdollisimman vähän astioita jotta ei tarvitse tiskata. Kuten tällainen ruoka: pistä foliovuokaan tiiviisti kasviksia (paprikaa, kesäkurpitsaa...),kanankoipi, valuta oliiviöljyä päälle, ripottele päälle merisuolaa ja yrttejä, täytä vuoan kolot punasipulilla ja sitten vain uuniin. Syönnin jälkeen (suoraan vuoasta) voi heittää vuoan roskiin. Ei tarvitse tiskata kuin haarukka ja veitsi.
En koskaan syö valmistusastioista. Yksin asun ja laitan itselleni aina nätin lautasen ja servietin ja aterimet, asettelen myös ruuan kauniisti. Olen hömppä esteetikko ja nautin siisteydestä ja kauneudesta arkipäivässä.
Syön lautaselta mutta jos haluan vähän lisää tai napostelen niin otan suoraan kattilasta. Samoin laatikko ruuista ja grillatut on suorastaan tarkoitettu naposteltavaksi normi syömisen jälkeen.
M jolla paino/kautta pituus 80/180 ja ikää yli 40. Terveisiä vaan jääkaapilta.
Joskus olen niin laiska, että ostan valmissalaatin siinä muovirasiassa ja kaadan vain kastikkeen joukkoon.
Joskus sisäinen Nico-Petterini ottaa vallan ja syön pari lusikallista. Arkipäivän anarkismia :)