Jouluapua 2021 OFFICIAL
Se olis taas se aika vuodesta.
Kommentit (74)
Onpa täällä omahyväisiä ihmisiä. Tulee tosi huono mieli lukiessa. Jokainen voi joutua huonoon tilanteeseen, ei kannata yleistää. Tunnen mm. lapsiperheen, joiden elämä muuttui kirjaimellisesti kertarysäyksellä auto-onnettomuudessa, jossa molemmat vanhemmat vammautuivat vaikeasti. En jaksa edes luetella miten moni asia on heille vaikeaa tai täysin mahdotonta tai millaisessa byrokratiassa heidän toimeentulonsa sun muut olennaiset asiat elämässä junnaavat. Siinä on kaikki apu tarpeen laajalti.
Joulumieltä, kiitos. kirjoitti:
Onpa täällä omahyväisiä ihmisiä. Tulee tosi huono mieli lukiessa. Jokainen voi joutua huonoon tilanteeseen, ei kannata yleistää. Tunnen mm. lapsiperheen, joiden elämä muuttui kirjaimellisesti kertarysäyksellä auto-onnettomuudessa, jossa molemmat vanhemmat vammautuivat vaikeasti. En jaksa edes luetella miten moni asia on heille vaikeaa tai täysin mahdotonta tai millaisessa byrokratiassa heidän toimeentulonsa sun muut olennaiset asiat elämässä junnaavat. Siinä on kaikki apu tarpeen laajalti.
Jouluapua-kerjäläiset ovat pääsääntöisesti elämänhallintakyvyttömiä pitkäaikaisia tukielättejä, joille ei tarvitsisi antaa jouluna(kaan) muuta kuin kokkikurssi ja kortsupaketti.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi mieleen yksi perhe, jossa mies oli ollut 10 vuotta työttömänä työnhakijana ja äiti odotti perheelle neljättä lasta. Tulot Kelasta.
Tällaisille perheille ei pidä antaa mitään, sillä he saavat tulonsiirtona enemmän mitä työssä käyvät saavat palkkaa.
Esim. Työssäkäyvä perhe joutuu maksamaan päiväkotimaksut itse, monta sataa kuussa. Samoin kaikki vakuutukset, sähkö, lääkkeet, terveydenhoitokulut. Vuokra tietysti ja lasten harrastukset.
Kelaperhe saa nuo kaikki ilmaiseksi. Jos tulonsiirrot otetaan mukaan, tällainen perhe pääsee heittämällä 30-40 000€ vuosituloille.
Liioittelua.
Apua hakee isoäiti, jolla kolme aikuista lasta, kaksi miniää ja kuusi lastenlasta ??
On eri asia joutua koko elämän muuttavaan onnettomuuteen kuin tehtailla 10 vuoden työttömyyden ja sairastelun aikana viisi tenavaa. Jälkimmäinen ei ole huonoon tilanteeseen joutumista, vaan ihan oma huono valinta.
Lähinnä näistä avuista tulee huono olo.
Tietenkin tuota auto-onnettomuus perhettä kuuluu (yhteiskunnan) tukea ja kannatella, ja jos joku heille haluaa jotain ekstraa tarjota niin siitä vain, minkäkin voisin.
Jouluapua on vain surullinen läpileikkaus Suomen kurjalistosta. Miten on edes mahdollista, että täällä on niin paljon vapauksia ja oikeuksia , että lopputulos on perhe, jossa on "isä pitkäaikaistyötön, äiti kotona lasten tilanteen vuoksi, 'kuudes lapsi tulossa, kaksi jo aikuista lasta, jotka eivät pärjää itsenäisesti vaan asuvat kotona ja kaksi muuta, joista selvitetään voisiko heistä saada omaishoidon tukea' - ja rahaa valmistaa minkäänlaista koulua ei tietenkään ole-- Suomi on vapaa maa, mutta sääliksi käy sitä tuon perheen yhtä ainoaa ns normaalia lasta. Ja miten monta kerta yksi perhe "saa yrittää" josko joku olisi ei-tuettava??
Eikö ole mitään mahdollisuutta elämän hallinnan opettamiseen (ja piuhojen katkaisemiseen)?
Surullista luettavaa.
Mikä siinä on, että näillä avustusten hakijoilla on aina joku eläinlauma kotona odottamassa? Ymmärrän tietenkin, ettei sitä parasta kaveria heti laiteta pois, kun tiukka paikka tulee, mutta usein niitä eläimiä on neljä kissaa ja koira tai pari isompaa koiraa. Millä rahalla maksetaan eläinlääkäri, jos joku lemmikki joutuu vaikka hätäleikkaukseen?
Haastan jokaisen kommentoijan täällä osallistumaan jouluapua 2021 keräykseen. Tulkaa sitten somettamaan kokemuksistanne. Itse olen valinnut jonkun vaatetoiveen. Eipä yksi huppari/collegehousut kovin väärään käyttöön voi mennä! Minulle on ainakin ystävällisesti vastattu ja kiitetty saadusta avusta. Hyvää joulumieltä kaikille vaan!!
Monen lapsen yh mitään tukia tarvi. Kelasta tulee niin paljon että jää säästöönkin monta sataa. Turhia nyyhkytarinoita.
Jouluapua 2021 kirjoitti:
Haastan jokaisen kommentoijan täällä osallistumaan jouluapua 2021 keräykseen. Tulkaa sitten somettamaan kokemuksistanne. Itse olen valinnut jonkun vaatetoiveen. Eipä yksi huppari/collegehousut kovin väärään käyttöön voi mennä! Minulle on ainakin ystävällisesti vastattu ja kiitetty saadusta avusta. Hyvää joulumieltä kaikille vaan!!
Juu ei kiitos. Osallistuin leijonien ruokakeräykseen, se riittäköön.
Tänäänkin kerättiin johonkin turvakoteihin jne lahjoituksia vaikka siellä on rikkaitakin perheitä. Ole mitenkään sidoksissa köyhyyteen.
Miksi joissain ilmoituksissa pyydetään apua AIKUISILLE lapsille?
Eikö nämä jo aikuistuneet omillaan olevat voisi auttaa perhettään?
Itse tukien saajana olen näitä lahjoituksia saanut, sekä lahjakortteja, että paketteja lapsille. Suurta iloa ne ovat tuottaneet ja yleensä ne ovat olleet se ykköslahja lapsille, jotain sellaista, mihin itselläni ei olisi ollut ikinä varaa. Lahjakorteilla olen saanut hankittua hyvät jouluruoat. Ihmisten hyväntahtoisuus lämmittää mieltä ja nyt kun minun on mahdollista omalta osaltani auttaa, niin teen sen mielelläni.
Eihän Suomessa tarvitse nälkää nähdä joulunakaan ja suurin osa lapsista varmasti saa lahjoja ilman näitä lahjoituksiakin, mutta jos yksikin lapsi saa hyvää mieltä ja iloa näistä lahjoituksista, niin en koe sen menevän hukkaan, vaikka kaikki eivät niin tarpeessa olisikaan.