Jos lapsesi odottaa leikkausta ja hänen tehohoitopaikkansa vie yliannostuksen ottanut narkki, onko se ok?
Minun maailmassani ei veisi kenenkään paikkaa, odottaisi aikaa jolloin muut ovat hoidetut.
Kommentit (38)
Sairashan se narkkikin on ja avuntarpeessa. Pitäisi kai sanoa, että en katkeroituisi, mutta kyllä täytyy myöntää että v*tuttais saatanasti, että yhteiskunta on tässä jamassa ja oma lapsi odottaa ihmettä, jolla ei ole ollut osaa eikä arpaa vaikuttaa asiaan.
Uudessa lastensairaalassa hoidetaan vain lapsia. Narkit ovat usein aikuisia.
Tällaista voi tapahtua, kun kaikki hoidetaan.
No kyllähän se suututtaisi mutta kaikilla nyt on ne ihmisoikeudet ja mistä sitä tietää millainen syy sen narkin ajoi ottamaan yliannostuksen. Ei voi tietää vaikka hän olisi trauman kokenut ja jäänyt aikaisemmin avutta. Mistä tiedät ettet joku päivä ajaudu itse niin syvälle että tahtomattasi viet sen hoitopaikan lapselta?
Ei todellakaan ok.
Onneksi täällä USAssa ei moista ongelmaa ole.
Nístít ja muut nárkít tulisi siivota katukuvasta pakkotyöleireille niin rupeaa se työnteko maistumaan ihan reaalimaailmassakin.
Olisit nyt ottanut jonkun realistisen esimerkin kuten vaikka päivystys.
Vierailija kirjoitti:
Tai että ylioainoisen aikuisen hoito on pois lapsilta joilla syömishäiriö.
Narkit ja lapset eivät ole samassa sairaalassa hoitoa saamassa.
Eivät leikkauspotilaat ole tehohoidossa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se suututtaisi mutta kaikilla nyt on ne ihmisoikeudet ja mistä sitä tietää millainen syy sen narkin ajoi ottamaan yliannostuksen. Ei voi tietää vaikka hän olisi trauman kokenut ja jäänyt aikaisemmin avutta. Mistä tiedät ettet joku päivä ajaudu itse niin syvälle että tahtomattasi viet sen hoitopaikan lapselta?
Narkki on narkki vain ja ainoastaan omaa syytään. Kukaan ei ole pakottanut häntä käyttämään huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Kun oma lapseni oli pieni ja astma oli todella pahana olimme päivityksessä yöllä. Sinne tuli poliisien mukana joku teini, varmaan vatsahuuhteluun, kauhen huudon ja melskeen saattelemana. Totta kai tämä show vei hoitajien aikaa ja oli näin pois muilta.
Kai jokainen joka narkkarin jättäisi ilman hoitoa olisi myös tässä tapauksessa jättänyt sen teinin jonnekin puskaan makaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuule, teholta tulee meille leikkauspotilaita ja ison/vaativan leikkauksen jälkeen potilas menee usein teholle/valvontaosastolle jatkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Just näin.
Ei todellakaan leikkauspotilaat ole tehohoidossa, kun kaikki sujuu ja yleensä kaikki sujuu hyvin.
Tehohoidossa ovat aina vain kuoleman vaarassa olevat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, teholta tulee meille leikkauspotilaita ja ison/vaativan leikkauksen jälkeen potilas menee usein teholle/valvontaosastolle jatkohoitoon.
Joo joo, mutta eivät kaikki.
Tavalliset leikkauspotilaat eivät tehohoitoa tarvitse, jokin umpisuoli tai tyrä tai polvi tai vastaava.
Suuret ja vaativat leikkaukset ovat kokonaan erikseen.
Eli käytännössä on niin, etteivät leikkauspotilaat vie suuria määriä tehohoitopaikkoja, verrattuna siihen, miten paljon leikkauksia kaikissa sairaaloissa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Narkit ja lapset eivät ole samassa sairaalassa hoitoa saamassa.
No kuule, kyllä ne useinmiten ovat. Keskisuurissa kaupungeissa on vain yksi iso keskussairaala, johon kaikki erittäin huonosti voivat potilaat tuodaan.
Samassa sairaalassa se lapsi on lastenosastolla, kuin mihin se narkki tuodaan päivystykseen.
Kyllä ne leikkaukset tehdään siinä järjestyksessä sairaaloissa, että mikä on kiireellisin tarve.
Mun mielestä se olisi väärin. Tosin mun mielestä olisi väärin, veisi sen mun lapsen tarvitseman paikan ihan kuka tahansa, vaikkapa toinen lapsikin.
Ei kai kukaan vanhempi maailmassa ole niin altruistinen että jaksaa nähdä "kaikkien ihmisten yhtäläisen ihmisarvon" jos vaakakupissa on oman lapsen selviäminen ?
Vaikeaa minun olisi jopa hyväksyä sitä, jos joku muu veisi kaikki tehohoitopaikat, eikä minun mieheni pääsisi tarvitsemaansa tehohoitoon vaikkapa saatuaan sydänkohtauksen. En minä kenestäkään rakkaastasi ole valmis luopumaan minkään suuremman yleisen hyvän ja tasa-arvon nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta eivät kaikki.
Tavalliset leikkauspotilaat eivät tehohoitoa tarvitse, jokin umpisuoli tai tyrä tai polvi tai vastaava.
Suuret ja vaativat leikkaukset ovat kokonaan erikseen.
Eli käytännössä on niin, etteivät leikkauspotilaat vie suuria määriä tehohoitopaikkoja, verrattuna siihen, miten paljon leikkauksia kaikissa sairaaloissa tehdään.
Ei tietenkään kaikki. Mutta meiltä leikkausosastolta siirtyy myös teholle jatkohoitoon potilaita. Ei ole pitkä aika siitä, kun emme saaneet potilasta jatkohoitoon teholle, koska siellä oli paikat täynnä mm. koronakuormituksen takia.
Onhan se väärin, että sen tehohoitopaikan voi viedä myös kotona hakattu lapsi, mutta eihän silloin kukaan mene vanhemmille sanomaan, että miksi teitte noin, nyt meidän lapsi ei pääse leikkaukseen.