Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

milloin vanhemmat vastaavat? (synttärikutsut)

Vierailija
12.02.2015 |

Lapsellamme on kaverisynttärit viikon päästä. Kutsut laitettiin nyt tiistaina. Pyysin ilmoittamaan pääseekö vai ei, milloinkohan vanhemmat noin keskimäärin ilmoittaa osallistumisesta? Yhtään ilmoitusta ei ole vielä tullut.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:33"]Joo en mä siitä niinkään stressaa että ilmoittaako/eikö, mutta pelottaa että mitäs jos kukaan ei tule! Näitä saa aina lukea Iltalehdestä.. Ehkä ensi vuonna olen sitten viisaampi :) ap
[/quote]
Ja tämä pelottaa siksi että olen hyvin ulkopuolinen 'päiväkotiyhteisössämme' joka on varsin tiivis. Olen kyllä yrittänyt päästä mukaan mutta en meinaa millään jaksaa jatkuvia sukkamyyjäisiä, ja iänkin puolesta erottuu niin kauheasti :/

Vierailija
2/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:28"]

Mihin te niitä ilmoittautumisia tarvitte? Onko sillä nyt niin valtavan väliä, että leivotko kakun kahdeksalle vai kymmenelle lapselle. Älkää olko nipottajia.

[/quote]

Jaa. Mitäpä jos synttäreillä on maksavaa ohjelmaa? Esim. Meillä on menty monasti synttäreiden aikana lasten kanssa leffaan ja pizzeriaan. On se aika iso rahamenetys, kun osa lipuista menee hukkaan - ne on kumminkin pakko ostaa hyvissä ajoin etuköteen, että vieraat varmasti mahtuvat sisään ja vierekkäin istumaan.

Tai entä, jos osa vieraista tarvitsee erityistarjottavia. Ostat vartavasiten sitä yhtä keliaakikkoa varten jotain, eikä hän sitten tulekaan. Tai pykäät vaivalla maidotonta ja munatonta keksiä allergikolle. 

Tai entä, kun ostat turhan päiten kymmenen osallistumislahjaa, ja vain puolet ilmaantuu koskaan paikalle? Mitä oma lapsi tekee viidellä samalaisella pikkulahjalla, joita toisaalta on niin vähän, ettei niillä välttämättä ole enää seuraavana vuonna käyttöä seuraavilla synttäreillä.

Tai turhan päiten raahaat ison pöydän ja katat kaikille, ja sitten siinä kymmenen hengen juhlapöydässä onkin vain neljä lasta, joilla on halju fiilis, kun koko ajan näkee, miten yli puolet katsoi, etteivät viitsikään tulla juhliin.

JA niin edelleen.

Kyllä se kuules tosiasiassa on niin, että vieraiden olisi syytä opetella käyöstavat. Jos ja kun vanhempi jaksaa hommata lahjan ja kortin, hän varmaan jaksaa panna yhden tekstarin: kiitos kutsusta, meidän xx tulee mielellään synttäreille!

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sama stressinaihe omien lapsien kohdalla - mitä jos joku ei tule? Lapsi on kuitenkin laatinut listan niistä joita kutsuu, on tehty kortit jne. Vaikea se on lapselle selittää, miksi kutsuttujen vanhemmat eivät viitsi yhtä tekstiviestiä lähettää. Vaikka itsekin ymmärtää, että arjessa on paljon puuhaa ja juuri tuollainen pieni vaivannäkö helposti unohtuu. Mutta SILTI, aikuiset, normaaliälyiset ihmiset tietävät kyllä hyvissä ajoin onko lapsi tulossa synttäreille vai ei. Minulle oli iso järkytys, että kutsuihin pitää laittaa erikseen, että ilmoita jos et tule. Idiooteilleko ne kutsut on kirjoitettu? Pitäiskö ehkä käyttää myös tavuviivoja, että ihan varmasti ymmärtäisivät, oikein hitaasti lukemalla,  että tässä on nyt synttärikutsu ja siihen ois hyvien tapojen mukaista myös reagoida? :D

Vierailija
4/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää kuin se että kukaan ei tule on se että kukaan ei ilmoita etukäteen (edes huomaa sitä vastaus pyytöä jossa ei ole päivämäärrä).

Vierailija
5/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin merkkaan aina kalenteriin kaikki ilmoittautumiset juhliin.. Oli se sitten rsvp tai ilmoitatko tyyppinen pyyntö. Ja sitten aina ilmoitan, tietenkin. Vaikea ymmärtää, ettei joku toimi näin :D meillä ei ole mitään ihmeellistä ohjelmaa (lapset 3-5v), mutta olisi se omalle lapselle kiva kertoa jos joku hartaasti toivottu kaveri ei pääsekään... Ap

Vierailija
6/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Amatööri

Vierailija
7/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, kakkonen on oikeassa. Taidat järjestää ekoja kaverisynttäreitä?

Kutsuun kannattaa aina panna päivämäärä, johon mennessä pyytää ilmoittautumiset. Ja SILTI aina osa jättää ilmoittamatta. Se on huonoa käytöstä ja käsittämätöntä piittaamattomuutta, mutta näin se on.

Vierailija
8/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis 2 ok ap. Ekat syndet kyseessä. Ap

Vierailija
9/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:12"]

Hehe, kakkonen on oikeassa. Taidat järjestää ekoja kaverisynttäreitä?

Kutsuun kannattaa aina panna päivämäärä, johon mennessä pyytää ilmoittautumiset. Ja SILTI aina osa jättää ilmoittamatta. Se on huonoa käytöstä ja käsittämätöntä piittaamattomuutta, mutta näin se on.

[/quote]Juuri näin! Meillä on käynyt niinkin että vain 1-2 on ilmoittautunut, mutta kaikki ovat tulleet.

Vierailija
10/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan odotat n.30% ilmoittaa yhtään mitään 

Vierailija
11/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyydetään ilmoittamaan vsin jos ei pääse.

Vierailija
12/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit laittanut vp-päivämäärän kutsuun!

Vierailija
13/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämäärä, ehdottomasti. Meillä kaikki ovat aina ilmoittautuneet ja nekin, jotka eivät pääse ovat ilmoittaneet esteestä. Useimmat ilmoittavat viime tipassa, siis päivää tai paria ennen. Ikävää tietysti, etteivät voi ennemmin ilmoittaa, tietäisi paremmin kuinka suuria määriä leipoa tai jos juhlat on muualla, miten monelle tilat ja tarjoilut on varattava.

Vierailija
14/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli viime toukokuussa synttärit, kymmenestä kutsutusta kahdeksan ei ole vieläkään ilmottanut (eikä tullut paikalle)

Vierailija
15/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla ei siinä päivämäärää ollut, niin vastauksia satelee synttäriaamuna.

Vierailija
16/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te niitä ilmoittautumisia tarvitte? Onko sillä nyt niin valtavan väliä, että leivotko kakun kahdeksalle vai kymmenelle lapselle. Älkää olko nipottajia.

Vierailija
17/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mä siitä niinkään stressaa että ilmoittaako/eikö, mutta pelottaa että mitäs jos kukaan ei tule! Näitä saa aina lukea Iltalehdestä.. Ehkä ensi vuonna olen sitten viisaampi :) ap