Kouluissa valtava sijaispula koronan vuoksi. Koulunkäyntiohjaajat opettavat useampaa luokkaa yhtäaikaa
Miten tässä nyt näin kävi?
Kommentit (51)
On ihan normaali käytäntö, että lapsille tuttu koulunkäynninohjaaja otetaan sijaiseksi mielummin kuin tuntematon aikuinen jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulussa, oppilaat ovat olleet ilman aikuista jopa koko koulupäivän. Mikseivät opiskele etänä? Laitteet ja vehkeet on. Uskomatonta!
Milloin ihmiset oikein heräävät siihen, että tuota eristystaktiikkaa käytettiin rokotteisiin asti ja nyt kun ne on saatu ajettua passin kautta läpi niin ketään ei kiinnosta?
Itse asiassa tälläkin haetaan vain sitä, että kaikki koululaisetkin on pakkorokotettava heidän itsensä takia, mukamas, kokeellisella rokotteella jonka tutkimustieto pyritään salaamaan vuosikymmeniksi. Ja kun joku on tuplarokotettu niin on vaikea päästä julkiselle testeihin jolloin mitään tartuntaa ei voida todeta joten sitten koko kotona saa vapaasti levitä.
Näet varmaan tästä kuviosta, että koko vouhotus oli pelkkää peliä passin takia, passin joka vanhastaan on matkustusasiakirja eri maiden välillä matkatessa, mutta nyt passi erottaa ihmisiä toisistaan valtioiden sisällä.
Eikä se lopu siihen, että mihin ravintolaan pääsee vaan niin kauan kuin kuljetaan silmät ummessa yhä enemmän pykäliä lisätään siihen passitouhuun. Näin on monessa maassa käynyt ja vielä joku taivastelee näin yksinkertaista asiaa. Juu ja minä olen itsekin tuplarokotettu ja siihen saa jäädä!
Mitenkäs se etäopetus järjestetään, jos luokan opettaja on sairaana eikä pätevää sijaista ole tarjolla. Uskon, että koulunkäyntiohjaaja ei ole kykenevä hoitamaan etäopetusta, vaikka vielä luokassa joten kuten pärjääkin. Jos kotiin jää, niin kyllä silloin kyse on itseopiskelusta, ei etäopiskelusta tietotekniikan välityksellä.
Yksi opekaverini on sanonut, että irtisanoutuu, jos etäopetus tulee uudestaan. Kokee sen tosi raskaaksi. Tämä siis sille kommentoijalle, joka sanoi, että miksei pidetä vaan etänä. Sitä paitsi, jos ope sairastuu yön aikana, niin kuka informoi lapsille, että jäätte tänään kotiin. Pitävätkö varalta koulujen laitteita kotona? En minä ainakaan lue wilmaa aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi opekaverini on sanonut, että irtisanoutuu, jos etäopetus tulee uudestaan. Kokee sen tosi raskaaksi. Tämä siis sille kommentoijalle, joka sanoi, että miksei pidetä vaan etänä. Sitä paitsi, jos ope sairastuu yön aikana, niin kuka informoi lapsille, että jäätte tänään kotiin. Pitävätkö varalta koulujen laitteita kotona? En minä ainakaan lue wilmaa aamuisin.
Hän on vain huono opettaja.
Ja helpompihan se toki onkin aina vain saikutella.
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa ei ole tällä hetkellä missään päin Suomea mitään etäopetusta, ainakaan peruskoulussa. Jos opettaja sairastuu yön aikana, jostain yritetään saada sijainen. Jos sellaista ei saada, niin koulussa olevat opettajat venyvät vielä entisestään ja yrittävät vahtia toista luokkaan oman opetuksensa lisäksi. Tai jos koulussa sattuu erityisopettajia tai avustajia olemaan, he sijaistavat, eli se tuki, mihin heidät on koulussa palkattu, jää oppilaiden osalta toteutumatta.
Tätä samaa oli jo koko viime talvi pääkaupunkiseudulla. Kaikki ihan puhki sekä oppilaat että opettajat. Onneksi nyt on edes rokotukset, ei tarvitse enää henkensä puolesta pelätä. Tavalliset flunssat kiertää nyt myös, kun maskeista ja muista toimista paljolti luovuttu. Toki monissa kouluissa myös koronaa. Kaipa se joskus loppuu, kun kiertää ensin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne avustajat opeta. Älkää nyt uskoko tuollaista paskaa.
Koulunkäynninohjaaja voi tehdä opettajan sijaisuutta. Ihan tavallista. Silloin tehdään vapautus omasta työstä ja sopimus opettajan sijaistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi hyvä tehdä yllätystarkastuksia kouluihin ja päiväkoteihin. Näitä juttuja on muuallakin kuin vain vauva.fi sivulla
Kukahan niihin tautipesiin haluaa mennä ratsaamaan?
Tässä maassa on niin kiire hoitaa vaikka sukupuolettomia liikennemerkkejä , että mitäpä nyt lasten ja nuorten hyvinvoinnista tekemään päättäjätasolta mitään.