Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä jotain maalle muuttaneelta?

Vierailija
21.11.2021 |

Tulipa vain mieleen, kun täällä aina silloin tällöin näkee pohdintoja maalle muuttamisesta. Jos kiinnostaa, sopii kysyä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ulkona pihavaloja vai onko kovin pimeää? Miten kaukana on lähin isompi tie ja minne se johtaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet maalla asunut? Muutitko ihan outoon paikkaan vai vanhalle kotiseudulle?

Vierailija
4/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ulkona pihavaloja vai onko kovin pimeää? Miten kaukana on lähin isompi tie ja minne se johtaa?

Meillä on tuossa lähemmän ison tien risteyksessä katuvalot ja yksi tulee melko lähelle meidän pihaa, muttei kuitenkaan valaise täne. Meillä ei ole mitenkään erityisen paljon pihavaloja, pari talossa kiinni oleva ja jouluvalot. Olen varmasti jo tottunut pimeyteen. Iso tie on tässä ihan kivenheiton päässä ja sitä pitkin pääsee mm. keskustaan.

Ap

Vierailija
5/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mennyt? Plussat ja miinukset?

Vierailija
6/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kyläläiset ovat ottaneet sinut/teidät vastaan? Onko sisäänpäinlämpiävää touhua vai toivotettu tervetulleeksi?

Vierailija
7/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olet maalla asunut? Muutitko ihan outoon paikkaan vai vanhalle kotiseudulle?

13 vuotta. Ihan outoon paikkaan muutin. Ei tämä kaukana ole mun lapsuuden kotiseudulta, mutta tämä oli ihan outo paikka, en tuntenut täältä kuin yhden ihmisen.

Ap

Vierailija
8/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mennyt? Plussat ja miinukset?

Viihdyn täällä hyvin. Miinuksia on se, ettei kulttuuri- ja ravintolatarjontaa ole lähellä, mutta se oli toki sellainen asia, josta piti päättää luopua, kun päätös muutosta tehtiin.

Plussaa on rauha, luonto, tila.

Ap

Vierailija
9/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kyläläiset ovat ottaneet sinut/teidät vastaan? Onko sisäänpäinlämpiävää touhua vai toivotettu tervetulleeksi?

Hyvin. En ole kokenut, että olisi sisäänpäinlämpiävää. Toki tutustumisessa menee aikaa, ja kyllä mun parhaat ystävät asuu muualla, mutta täälläkin on paljon ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä

Ap

Vierailija
10/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat tärkeimmät perusteet tai syyt, miksi muutit juuri sinne, minne muutit?

T. Itsekin maalle muuttoa harkitseva, mutta sopivaa paikkaa vielä etsivä

Vierailija
11/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka on lähimpään isompaan kaupunkiin?

Vierailija
12/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä olivat tärkeimmät perusteet tai syyt, miksi muutit juuri sinne, minne muutit?

T. Itsekin maalle muuttoa harkitseva, mutta sopivaa paikkaa vielä etsivä

No, ei niitä ollut mitenkään valtavasti. Löysimme täältä edullisen talon ja ostimme sen!

Ap

Vierailija
13/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitää nyt tarkentaa, että mitä tarkoitat isommalla kaupungilla.

Ap

Vierailija
14/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. En ole kokenut, että olisi sisäänpäinlämpiävää. Toki tutustumisessa menee aikaa, ja kyllä mun parhaat ystävät asuu muualla, mutta täälläkin on paljon ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä

Ap

Itse asiassa, kun asiaa ajattelee, niin ehkä voi sanoa, että ei ollenkaan sisäänpäinlämpiävää, kun ihmiset ovat kuitenkin aktiivisesti tulleet tekemään tuttavuutta ym. Siis ei mitenkään tunkeilevasti, mutta sillä tavalla, että kun muutimme tänne, kylän ihmiset olivat meistä positiivisesti kiinnostuneita.

Ap

Vierailija
15/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vaikka sellainen, mistä löytyy vähän isompia kauppoja, ravintoloita ja vaikka elokuvateatteri.

Vierailija
16/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No vaikka sellainen, mistä löytyy vähän isompia kauppoja, ravintoloita ja vaikka elokuvateatteri.

No kyllä täällä meidän kotikaupungissakin (jonne on täältä vähän yli 10 km) on elokuvateatteri. Mutta sanotaan nyt sitten, että seuraavan kokoluokan kaupunkiin on 95 km.

Ap

Vierailija
17/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnsaanti onnistui? Entä lasten koulut ja harrastukset, jos siis on lapsia.

Vierailija
18/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö siellä bussilla mihinkään? 

Vierailija
19/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työnsaanti onnistui? Entä lasten koulut ja harrastukset, jos siis on lapsia.

Mä oon tehnyt yrittäjänä ns. etätöitä oikeastaan koko ajan, kun oon asunut täällä. Rinnalle oon ottanut opetustöitä ja hevoshommia (harrastan siis hevosia).

Ap

Vierailija
20/31 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tehnyt yrittäjänä ns. etätöitä oikeastaan koko ajan, kun oon asunut täällä. Rinnalle oon ottanut opetustöitä ja hevoshommia (harrastan siis hevosia).

Ap

Ai niin, ja lapset menevät bussilla kouluun. Eivät ole kumpikaan kiinnostuneet tällä hetkellä harrastuksista, mutta kun niitä on ollut, on kuskattu niihin autolla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme